Wyrmwood

Alkuperäinen nimi:Wyrmwood: Road of the Dead
Valmistusvuosi:2014
Pisteytyksiä: 16
Tarkka arvio: 2.53

Zombiet valtaavat Australian takamaat tässä Mad Max-tyylisessä aivot-narikkaan splätterissä. Maailmanlopun tapahtumien ollessa käsillä ja kaikkien – myös sekä hänen vaimonsa ja tyttärensä – muuttuessa zombeiksi jokapaikanhöylä Barry aseistaa itsensä hampaisiin asti, lastaa autonsa ja lähtee tien päälle pelastaakseen siskonsa hullun lääkärin käsistä.

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

Wyrmwood on ihan toimivaa kauhutoimintaa, jonka katsoo pariin kertaan ja tästä löytyy myös paikoiten ihan hauskaa komediaa lisäämään viihtyvyyttä tarinaan. Juoni on aika perinteinen zombitarina, jossa lähes kaikki ihmiset muuttuvat meteorisateen seurauksena verenhimoisiksi zombeiksi ja vain tietyn veriryhmän omaavat jäävät jäljelle. Yksi näistä on Jay Gallagherin esittämä Barry, joka joutuu tappamaan oman perheensä ja lähtee sen jälkeen etsimään kadonnutta siskoaan. Hiljalleen mukaan tulee muutama muukin ja oman lisänsä juoneen tuo kaasunaamarein varustautunut sotilaiden joukko. Tappamista tästä löytyy mukavasti läpi elokuvan ja verelläkään ei turhaan säästellä. Itse tapot on aika perinteisiä päähän ampumisia, mutta ne on tehty tarvittavan hyvin. Näyttelijät ovat aika keskinkertaisia rooleissaan, mutta sieltä voisi nostaa Berynn Schwerdtin esittämän sekopäisen armeijan tohtorin ja Keith Agiusin esittämän Frankin. Kokonaisuutena Wyrmwood on aika tasavahva kauhusplatteri, joka ajaa asiansa ja onnistuu viihdyttämään sopivasti.

Joku
Larno