sykkeys

---

TheNameless

Tylsää ja imelää draamaa. Lopussa todella ärsyttävää sentimentaalisuutta. Muuten antaisin enemmän pojoja, mutta Cagen pitämä lopetuspuhe ja ne tekstit ennen lopputekstejä olivat niin syvältä, että kyllä siitä ainakin puolikas lähtee. Yllättävän vähän tähtilipunheilutusta kyllä.

Uytp7

Niin. Hmm. Jaahas. Joopajoo. Odotin mojovaa retkeä WTC:n raunioihin, jossa lieskat lyövät monta metriä, naiset ja lapset pelastetaan ensiksi sekä jonkun käyttävän murican lipun väristä paitaa vähintään. Sain betonimöhkäleiden alla kököttelyä melkein kaksi tuntia. Kotirintama tietysti kaipaa rakkaitaan itkien, itkien, itkien...kuka kuori kymmenen kiloa sipuleita? Cagekaan ei vakuuttanut pornoviiksissään, vaikka karjuikin leffan ainoan hyvän lainin suoraan pölykerrostumien alta.

Leffan takakannessa väitetään ettei sentimentaalisuus lyö yli. AI EI VAI? Arvon ala-arvoinen arvostelija avuttomassa apinalehdessä, Mike Tysonkin on lyönyt vähemmän elämänsä aikana verrattuna WTC:n sokrulitöhnän työntöön tapahtumien päälle. Miesten elossapysyminen raunioissa ei siis jaksa kiinnostaa itikanjöötin vertaa kun sielläkin höpötellään ne kuluneimmat jutut tyyliin "kerro vaimolleni että rakastan"..."älä nukahda, älä nukahda"..."jos täältä selviän lupaan olla parempi kansalainen"..."tuuppasin muuten vaimoasi eilen...MITÄ?". Se vähä mitä itse romahduksesta nähdään oli hyvin toteutettu mitä nyt paperia viskeltiin tuulettimella jo etukäteen kaikkialle.

En suosittele elokuvaa yhtään kenellekään. Tylsä näkökulma traagiseen tapahtumaan, sokerisesti toteutettuna. Jälleen yksi karsea huti Oliver Stonelta, mikä niihin rapsakoihin teoksiin vertailtuna ihmetyttää.Tämä on niitä harvoja leffoja hyllyssäni, mitä en ole itse ostanut. Muutaman olen saanut lahjaksi ja jokunen on ihan vaan annettu minulle. WTC sujahtaa jälkimmäiseen kategoriaan. Jonkun pää päätyy vadille. Älköön asianosainen luulko etten muista keneltä tämän sain.

aeae

World Trade Center arvosana 2,70
Draama
2006
Oliver Stone
Allison Jimeno, Andrea Berloff, Donna McLoughlin, John McLoughlin, William Jimeno
Jay Hernandez, Maggie Gyllenhaal, Maria Bello, Michael Pena, Michael Shannon (V), Nicolas Cage