afterman

No joo 2.5 Ahmamies seikkailee japanissa tällä kertaa mautonta viihdettä.

Välillä ihan viihdyttävää tappelua (luotijunan katolla), mutta muuten aika unohdettava X-Men-jatkis-spinoff-origin-mikälie. Wolverine kynsii ehkä muita osia brutaalimman tuntuisesti ja Japani on ihan hyvä miljöö. Sen sijaan kyllästyttää nähdä sata samanlaista kuvaa, joissa joku viiltää Ahmaa naamaan ja hän murisee kameralle selin vastustajaan ennen turpiinvetoa. En oikein keksi, miten elokuva liittyy muuhun sarjaan tai oikein mihinkään. No, tulipa katsottua kun Wolverine riehuu vaihteeksi Japanissa.

Titan90

Wolverine - tuo Marvel-universumin oma mököttäjä on vetäytynyt omiin oloihinsa miettimään syntyjä syviä, kun yllättävä vanha tuttu kaukaa historiasta löytää mutantin. Aikanaan maailmansodassa Loganin kanssa atomipommia lähietäisyydeltä todistanut vanha herra pyytää tätä tulemaan Japaniin jättämään viimeiset hyvästit ollessaan itse siirtymässä maallisella taipaleellaan seuraavalle etapille. Paikalle päästessään Wolverine huomaa saapuneensa keskelle sukuriitaa, josta ei oikein ota selvää, kenen puolelle siirtyä.

Onneksi läsnä on myös vanhan miehen kuvankaunis lapsenlapsi, joka lopulta kallistaa vaakaa tiettyyn suuntaan. Ajan myötä selviää, että Loganin päänmenoksi on suunniteltu myös hieman merkittävämpiä ajatuksia ja hänelle tarjotaan mahdollisuutta vaihtaa kuolemattomuus tavalliseen elämään. Pitkin hampain - tai pitäisikö sanoa kynsin Wolverine kuitenkin kieltäytyy kohteliaasta tarjouksesta ja edessä on toiminnantäyteinen elokuvan jälkipuolisko.

The Wolverinessa on todellista välielokuvan makua. Se on kuin juuri päättyneen MCU:n Ant-Man, joka tarjoaa kokonaisuuteen lähinnä ei mitään. Tarina ei myöskään tuo juuri mitään itse Loganin hahmoon ja mieleen nouseekin ensimäiseksi, miksi koko raihna on tehty. Se ei ole erityisen hyvä, ei merkittävä eikä muutenkaan kovinkaan viihdyttävä. Se ei ole edes hauska. Paljoa ei kerrota, vaan elokuva rynnistää eteenpäin höyryjunan lailla ilman huolta sen suuremmasta. Katsoo kertaalleen, mutta ei todellakaan jätä mitään himoa uusintakierrokselle.

xenomorph

Edellisen Wolverine filmatisoinnin tämä voittaa kevyesti, vaikka tämäkään ei ole niin onnistunut mitä se olisi loppupeleissä voinut olla. Lue kokonainen arvostelu blogistani: http://elokuvanurkkaus.bl...telu-wolverine-3d_30.html

Antonio Brave

Wolverine (2013)

Alkuperäinen nimi: The Wolverine

2013
James Mangold
Chris Claremont, Christopher McQuarrie, Frank Miller, James Mangold, Scott Frank
Famke Janssen, Hal Yamanouchi, Hugh Jackman, Ken Yamamura, Rila Fukushima, Svetlana Khodchenkova, Tao Okamoto, Will Yun Lee
USA, Australia
englanti, japani