Kehno kauhupläjäys, jonka olisi voinut toteuttaa tyylikkäämmin.

Joskus muinoin näin Wolfin ja pidin sitä hyvänä elokuvana. Mutta aika on kullannut muistot tai jotain vastaavaa, sillä eihän tämä nyt niin hyvä ole. Joissakin kohdissa pääosaa esittävä Jack Nicholson on kieltämättä elementissään, mutta kokonaisuus on perin heikko.

Tarina on siis yksinkertainen: työhuoliensa kanssa painiva kustannuspäällikkö joutuu suden puremaksi ja siitäkös riemu alkaakin, kun yöllä alkukantainen metsästysvietti ottaa ihmisyydestä niin rajun otteen, että lopulta täytyy lähteä New Yorkin Keskuspuistoonkin ulvomaan kuulle. Suurin plussa tulee eräästä hauskasta kohdasta, jossa Nicholsonin roolihahmon terävät suden aistit esitellään katsojalle.

Leffan naisroolissa nähdään Michelle Pfeiffer, joka ei hirveämmin tuo kunnon panosta tarinaan. Usein ohjaus tuntuu köykäiseltä, musiikki ärsyttävältä ja tunnelma muutenkin köyhältä. Loppuratkaisukin on mauttomasti toteutettu. Wolf ei ole mitään muuta kuin kehno kauhupläjäys, jonka olisi voinut toteuttaa paljon tyylikkäämmin. Tuskin tämä ihan komediaksi oli tarkoitettu. Vai?

michelangelo

Wolf arvosana 3,10
1994
Mike Nichols
Jim Harrison, Wesley Strick
Christopher Plummer, David Hyde Pierce, Eileen Atkins, Jack Nicholson, James Spader, Kate Nelligan, Michelle Pfeiffer, Richard Jenkins
englanti, espanja