Rainafriikki

Ekalla kerralla ei täysin kolahtunut,mutta nyt ku katoin ajatuksella ja keskityin paremmin,kokemus oli huomattavasti parempi.Juoneltansa ja hahmoiltansa erittäin kiinnostava,johon oli saatu myös hieno ja synkkä miljöö.Zack Snyderin ohjaus oli loistava ja visuaalinen,roolisuoritukset olivat todella hyviä etenkin Jackie Earle Haley.Hienosta soundtrackista tulee pientä plussaa.

Todella hyvä toimintaelokuva,mutta vähän liian pitkäkestoinen.

Aatu

Tämän vuoden parhaimmista leffoista ja parhaimpia sarjakuvafilmatisointeja. Uskollinen sarjakuvalle, vaikka monia asioita oli jätetty pois, mutta ne nähdään varmaan siinä yli 3 tunnin versiossa. Soundtrack on Scarfacen ohella parhaimpia koskaan, todella hyvät valinnat ja iski ainakin meikäläiseen. Tappelukohtauksissa on myös hienot hidastukset, jotka eivät ärsyttäneet lainkaan. Parhaat hahmot ehdottomasti Koomikko ja Rorschach. Täysien pisteiden arvoinen sarjisleffa ja Snyderilta loistava suoritus.

"Who watches the Watchmen?"

Aliencannibal

Elokuva on aivan mahtava. Tästä löytyy sitä kaikkea. Hyvä sovitus sarjakuvaan, hyvät näyttelijät ja väkivaltaa parhaimmillaan. Watchmen on parhaita koskaan tehtyjä supersankarielokuvia.

Beer Master

Miksi tyytyä lentämiseen kun osaa teleportata. Samaistuin tohtori Manhattaniin täysin.

Frank Lucas

Loistava väkivalta ooppera, jota ei voi suositella herkille.

Harrycane

Aivan mahtava elokuva joka noudattaa melko orjallisesti sarjakuvan juonta, mikä on ainoastaan hyvä asia. Paljon on tietysti jouduttu karsimaan pois, mutta se on tehty niin hienovaraisesti, että ainakaan itse en edes huomannut niiden puuttuvan. Loistava näyttelijäkaarti, joista Jackie Earle Haley ja Jeffrey Dean Morgan ansaitsevat erityismaininnan. Ja lopuksi vielä se paljon puhuttu soundtrack, se oli fantastinen!

hebbu

Jännä juttu ,että tämä on saatu sovitettua valkokankaale. Plussat soundtrackille ja hyvän näköiselle Malin Akermanille. Sarjakuvan lukeneena kauhistuin elokuvan väkivaltaisuudesta ja erootisuudesta sarjakuvaan verattuna. Elokuvan mieleenpainuvimman roolisuorituksen teki Jackie Earle Haley Rorschachina. Nyt kun elokuvakin on tullut katsottua,on aika otta sarjakuva hyllystä taas luettavaksi.

IronMaiden

Olen joskus mennyt kehumaan Yön ritaria parhaaksi supersankarileffaksi, mutta tämä päihittää senkin 50-0.
Elokuvassa ei ole säästelty väkivaltaa, komediaa ja tehosteita, mutta juoni on silti hyvin syvällinen ja puhutteleva.

Jugger

Ei voi sanoa muutaku WAU! Hienointa tykitystä hetkeen!

Katmand0r

Resepti loistavaan sarjakuvafilmatisointiin: loistava kässäri, tyylikkäät ja paikoin myös oivaltavat visuaaliset elementit, taitava ja tehokas takaumien käyttö, pintaa syvemmälle menevät henkilöhahmot, valtavan monipuolinen yhteiskunnallinen pohdinta. Kirsikkana kakun päällä on vielä se, että tapahtumapaikka on vaihtoehtoisessa historiassa. Itse en nähnyt Watchmenia niinkään supersankariparodiana, kuin ennemminkin satiirina, jossa supersankariuden konseptia verrataan kylmän sodan kauhun tasapainoon.

Kivilärvi

Olen lukenut alkuperäisen sarjakuvateoksen (tai graafisen romaanin, ihan miten vain) ja voin todeta, ettei elokuva lokaa sen mainetta. Täytyy ottaa huomioon, että elokuva ja sarjakuva ovat kaksi täysin erilaista mediaa. Elokuvaa ottaa alkuperäisteoksen suhteen muutamia taiteellisia vapauksia, mitkä ovat ymmärrettäviä ja perusteltuja.
Watchmenin teatteriversio on vain hyvä, mutta ohjaajan versio onkin 2000-luvun parhaimpia elokuvia, joten kannattaa ehdottomasti hankkia se.

Kurt

Kyllä tämä on aivan helvetin hienosti onnistunut sarjakuvafilmatisointi Zack Snyderilta. Sarjakuvaa en ole lukenut, sitä taidetaan jossain piireissä kutsua jopa maailman parhaaksi sarjikseksi, joten syytä olisi itseni sekin vilkaista. Tarina on sijoitettu upeasti synkälle kylmän sodan ajan 60-luvulle. Parempaa soundtrackkia saa myös etsiä, rakastan jokaista kappaletta mikä leffassa soi.

Näyttelijät ovat kaikki mahtavia rooleissaan, jokainen näyttelijä on myös ehkä vähemmän tunnettu elokuvaalalla. Aina Jeffrey Dean Morganin esittämästä karskista Comedianista mielenkiintoiseen Jackie Earle Haleyn tulkitsemaan Rorschachiin (joka on yksi lemppari elokuvahahmojani), unohtamattakaan Billy Crudupin Dr. Manhattania ja Malin Akermanin Silk Spectreä. Tappelukohtaukset ovat siistejä, juoni nerokas ja lavasteet huikeita. Olen nähnyt Watchmenin nyt tietääkseni 3 kertaa, ja joka katselukerralla löydän tästä mestariteoksesta jotain uutta. Kaikki on kohdallaan tässä elokuvassa, joka on kiistatta yksi 2000-luvun parhaita elokuvia. SUOSITTELEN!

Leffafriikki2000

Luin MINÄ:N arvostelun elokuvasta, ja olen hänen kanssaan täysin eri mieltä. Ensinnäkin Watchmen on väkivaltainen. Se johtuu siitä, että Snyder on ohjannut yltiöväkivaltaisen 300 elokuvan. Sinäänsä jotkin kohtaukset, kuten käsien leikkaus ja Dr Manhattanin Vietnam kohtaus oli ehkä vähän ällöttävää, mutta silti ei se väkivalta nyt niin yliampuvaa ole. Ja sitäpaitsi jos watchmenistä olisi tehty lapsiystävällisempi, niin se ei olisi toiminut ollenkaan. Sarjakuva on muutenkin niin synkkä, että pakkohan leffasta väkivaltainen on tulla. Ja tuo seksikohtaus ei ollut pornoa. Vaikka siinä tissejä näkyykin, niin ei se heti tarkota, että se on pornoa. Ja hallelujah sopi kohtaukseen hyvin. Kesto ei haitannut ainakaan minua, ja toivottavasti pääsen joskus näkemään sen Jenkeissä julkaistun Director's Cut Version, jonka kesto lähenee kolmea tuntia.

Tiivistettynä: Mahtava elokuva!!

LeffaGuru

Näyttää uniikki elokuvalta.

MaidenFani

Odotukset eivät olleet lähelläkään sitä mitä tämä lopulta oli. Elokuva oli melkein täydellinen mutta viimeiset puolituntia pilasivat elokuvan erinomaisuuden ja siitä vähän miinusta mutta silti annan 5tähteä.
5/5

Pelimies

Mestariteos⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Odotukset olivat kohtuu korkealla kaiken lukemani hehkutuksen jälkeen, mutta ylittyivät reilusti. Kuten nimetön jo mainitsikin; musiikkia käytetään valtavirrasta hieman poikkeavalla tavalla, mutta loistavasti. Muutenkin koko OST on täyttä rautaa: Cohenia, Dylania ja K.C:tä sekä muita loistokkaita bändejä/artisteja.

Snyderi on mielestäni oikein pätevä ohjaaja, vaikka 300 onkin liian perusmättöä verrattuna siihen mitä se mahdollisesti olisi voinut olla. Dawn of the Dead -remake on mielestäni zombieleffojen eliittiä ja nyt Watchmen vahvistaa uskoani Zackiin. Tulee varmasti tekemään vielä monta hienoa filmiä.

Taistelukohtauksissa ei ole onneksi älyttömän nopeita leikkauksia käytetty, vaan juuri sopivia. Hidastuksia on paljon, mutta se sopii erinomaisesti leffan henkeen. Ja miksei niitä katselisi kun tehosteet ovat niin saatanan hienosti tehty. Huumoriakin on leffassa sopivasti mukana, tahatonta sekä tahallista. Esimerkiksi meininki välillä on niin äijämäistä, että väkisinkin suunpielet vääntyvät ylöspäin.

Vaatuz

Paras sarjakuvaan pohjautuva elokuva tähän mennessä ja visuaalisesti mahtava tuotos.

Ajan J. Pakulla

Watchmen arvosana 3,76
2009
Zack Snyder
Alan Moore, Alex Tse, Dave Gibbons, David Hayter
Billy Crudup, Carla Gugino, Jackie Earle Haley, Jeffrey Dean Morgan, Malin Akerman, Matthew Goode, Patrick Wilson