G_N_G

Katselin leffan tänään kun tuli neloselta. Tietenkin kärsien katkoista, joka osaltaan haittasi elokuva kokemusta. Olinhan jo vuosia miettinyt että tuo pitäisi katsoa. Odotuksia oli huomioiden ohjaajana toimiva Spielberg.

En oikeastaan osannut paljoa ennalta odottaa elokuvalta, kuin että hevonen olisi pääosassa.
Itse kun olen tämmöinen draama herkkis niin kömpelömpikin klisee traama toimi melko hyvin. Muutamia kertoja jopa naurahdin muutamille hauskoille kohtauksille.

Yksi parhaiten mieleen jääneistä kohtauksista oli hevosen pelastaminen "ei kenenkään maalta". Toisaalta yksi suuristä häiritsijöistä liittyi kaikkien puhumaan kieleen ja toistensa ymmärtämiseen, joka vaivaa turhankin monia elokuvia.

Kaikesta huolimatta elokuva oli viihdyttävä ja kaikinpuolin kuitenkin hyvin kuvattu. Vain se mahdollinen ylidramatisointi harmitti, vai olinko se vain minä.

Key

Taidonnäyte Spielberg'iltä. War Horse ei kuitenkaan kuulu miehen muistettaviin teoksiin. Kannattaa silti katsoa, jos eläinelokuvista pitää.

stranger in this town

Aivan liian kesy ja kiltti. Ihan kuin ala-asteikäisille tehty elokuva varsin karuista oloista. Tarinana hieno, mutta toteutus olisi voinut olla ronskimpi.

wednesday

Ihan katsottavahan tämä oli, vaikka en kamalasti arvostakaan ideaa. Hiukan liian maailmaa syleilevä sivutakseen niin läheisesti sotaa. Vähän jäi "kaikki on hyvin, koska yksi hevonen selvisi" -fiilis.

akinnah

Alkuperäinen nimi: War Horse

2011
Steven Spielberg
Lee Hall, Michael Morpurgo, Richard Curtis
Benedict Cumberbatch, David Kross, David Thewlis, Emily Watson, Jeremy Irvine, Peter Mullan, Toby Kebbell, Tom Hiddleston
englanti, saksa