Todella hauska ja yksi parhaimmista elokuvista mitä olen nähnyt.

Kukapa ei tuntisi Wallacea ja Gromittia? Hauska englantilainen herrasmies ja hänen koiransa, joka ei ikinä sano mitään.

Wallace ja Gromit aloittivat kolmella lyhytfilmillä:

1. Suuri huviretki
2. Väärät housut
3. Läheltä piti

Nyt vihdoinkin on tullut Wallacen ja Gromitin ensimmäinen pitkä elokuva: Kanin kirous.

Wallace ja Gromit ovat perustaneet kanintorjuntajoukon Anti-Pesto. He nappaavat kanit ja laittavat ne heidän kellariinsa. Jokavuotinen vihannesfestivaali on tulossa, joten heitä tarvitaan. Wallace rakastuu erääseen asiakkaaseen nimeltä rouva Tottington. Pian Wallacella ja Gromitilla alkaa loppua tila mihin laittaa kanit, joten Wallace keksii aivomanipulaatiokoneen. Sen avulla kanien aivoja voi muunnella niin, että ne eivät halua vihanneksia. Koe menee pieleen. Pian kaupungissa alkaa riehua IHMISKANI!

Elokuva on todella hauska ja yksi parhaimmista elokuvista mitä olen nähnyt. Ääninäyttelijät tekevät työnsä hyvin. Lopussa mahani meinasi revetä naurusta. Sopii kaikille. En vain suosittelisi perheen pienimmille, koska elokuvassa on pari aika "pelottavaa" kohtausta. Tämä on jopa parempi, kuin Aardmanin edellinen elokuva Kananlento.

Kehotan, että menette katsomaan elokuvan. NYT!

nimimerkki: Markus

Kultakuume arvosana 4,19
Kultakuume

Wallace & Gromit: Kanin kirous
Wallace & Gromit: Kanin kirous arvosana 3,79

Wallace & Gromit: Kanin kirous (2005)

Alkuperäinen nimi: Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit

Animaatio,