Tertsi

Swayzen esittämä kyttä ja tämän hillbilly-broidi painelevat heidän veljensä listineiden mafiosojen perään. Luvassa on kissa ja hiiri -leikkiä Amerikan Lahessa hienoisella draamalla höystettynä.

Lähtökohdat ovat vähintäänkin mielenkiintoiset. Pian käy kuitenkin ilmi, ettei kyseessä ole mikään synkkä kostoleffa, vaan lähinnä kostoleffateemaa mukaileva 80-luvun kyttä-gansteri-kohellus. Valitettavasti Next of Kin ottaa itsensä paikoin turhan vakavasti ollakseen täysveristä actionroskaa. Juonirakenne ja tarina sopisi paremmin johonkin totisempaan elokuvaan, siinä missä itse sisältö on melkoista kasarikoheltamista. Synkänpuoleisesta tarinasta putoaa pohja pois viimeistään, kun

Spoileri: näytä

Filkassa mafia kuvataan saamattomiksi italotolloiksi, jotka eivät tunnu pärjäävän Kentuckyn landepaukulle edes vähää alusta. Tätäkään ei voitu lopulta vetää ihan maaliin asti.

Elokuvan parhaita puolia on soundtrack, ja.. ja.. no sanotaan vaikka Neesonin toikkarointi paskaisessa rotsissa. Kunnon roskaksi tässä olisi ollut aineksia, mutta sitä ei uskallettu tehdä. Paidaton Swayze muuten nähdään jo 12 minuutin kohdalla.

Veriveljet
Veriveljet arvosana 3,58

Veriveljet (1989)

Alkuperäinen nimi: Next of Kin

1989
K15
John Irvin
Michael Jenning
Adam Baldwin, Andreas Katsulas, Ben Stiller, Bill Paxton, Helen Hunt, Liam Neeson, Michael J. Pollard, Patrick Swayze, Ted Levine