Venom – Musta mamba

Pisteytyksiä: 6
Tarkka arvio: 2.50

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Ihan viihdyttävä panttivankijännäri jossa kuitenkin itse leffan gimmick (tappajakäärme) jää ihan alikäytetyksi. Siis ei tätä eläinkauhugenreenkään voi laskea kuin nimellisesti ja jotenkin koko juoni on täysin epäuskottava. No, eipä tältä nyt mitään kovin vakavahenkistä jännäriä voinut odottaakaan. Sitä leffa kuitenkin yrittää aika vahvasti olla, siinä pääasiallisesti epäonnistuen. Siltikin pidin tästä yllättävän paljon. Erityisesti elokuvan cast on hämmentävän hyvä. Mukana on liuta älyttömän kovia nimiä: toisiaan inhonneet legendat Klaus Kinski & Oliver Reed, Susan George, Nicol Williamson, (Long Goodbyen roolinsa juopolla olemuksella oleva) Sterling Hayden, (Burtonien batmanien Alfred) Michael Gough ja Alan Ford (Brick Top Snatchista) jne jne… Siis älytön määrä kovia nimiä tämmöiseen kämäleffaan. Onkin harmillista näin kovalla castilla, ettei leffa oikein muuten tahdo kantaa. Tää on vähän liian tavanomainen tapaus ja tosiaan se ihan maukkaan premissin jättäminen hyödyntämättä on anteeksiantamatonta. On tässä sentään parit veriset ampumiset ja lopetus on ihan kohdillaan. Siinäpä se. Ainiin, elokuvan puikoissa oli alunperin Tobe Hooper, joka sitten syystä tai toisesta jäi tai jätettiin pois kesken rupeaman.

Kahden ja puolen tähden leffa, joka kuitenkin on pakko nostaa kuriositeettiarvoltaan kolmeen. Se puolikas tulee lisää ihan pelkästään kovatasoisen näyttelijäkaartin takia.

Thorspo
Blastmaster