Tremorsien tie tulee tasaista mäkeä alas, mitään älytöntä tason notkahdusta ei onneksi nähdä tälläkään kertaa. Tremors 4 on viihdyttävä ja hölmö prequel-osa koko sarjalle, sijoittuen villiin länteen, aikaan jolloin Perfectionin kylän nimi oli Rejection. Tällä kertaa graboidit on taas hienomman näköisiä, ja tehosteet ylipäänsä päihittää edellisen osan. Itse juoni ja elokuva sen sijaan on hiukan tylsempi. Toimintaa on vähemmän, ja huumori ei oikein toimi samaan tapaan. Michael Gross näyttelee Burt Gummerin isoisoisää Hiram Gummeria, joka kyllä on hahmona ihan hauska, ja erilainen verrattaen jälkikasvuaan edustavaan Burtiin. Isoimpana plussana tällä kertaa Grossin läsnäolon lisäksi täytyy mainita viimevuonna menehtynyt, lukuisista pahisrooleistaan tunnettu Billy Drago! Äijä heittää hyvän roolin kiertävänä revolverimiehenä, joka palkataan auttamaan graboidien tappamisessa.

Kaikenkaikkiaan taas edeltäjään heikompi esitys, mutta huonosta filmistä ei voida tälläkään kohtaa puhua. Perusvarmaa, viihdyttävää hömppää!

-Testament-

Väristyksiä 4