WreckMe666

Toisen katselun jälkeen pisteet nousivat siinä mielin, että tällä kertaa; kaksi vuotta elokuvan ilmestymisen jälkeen tätä voisi sanoa ihan kelpo viihteeksi, jonka voi katsoa kerran, tai peräti kahdestikin. Twilightin viihdearvo on kohdillaan, sillä eihän tästä mitään muuta irti saakaan; juoni on paperia ja päähenkilöiden satumainen romanssi on erittäin kliseinen ja siirappinen, jopa jokainen repliikki on jo niin kulutetu loppuun, ettei elokuvan katselijan tarvitse ihmetellä - mistäs moinen on käsikirjoittajille mieleen juolahtanut.

Näyttelijävalinnat ovat osuneet nappiin siinä mielin, että vaikka päähenkilöiden näyttelijät eivät taidoiltaan itseäni ainakaan pysty vakuuttamaan, sopivat he rooleihinsa.

Elokuvan ehdottomasti parasta antia ovat huikeat ja kauniit maisemat, joita kuvaaja/ohjaaja kaksikko meille tarjoilee. Jylhät Luoteis-Pohjois-Amerikan metsät, vuoret, järvet ja joet sekä suuri ja mahtava Tyyni meri luovat sellaisen kuvan pätkädtä, että tässä voisi olla potentiaalia johonkin teinileffaa suurempaan. Valitettavasti kaikki tuo jää kaiken siirappisuuden, ennalta-arvaavattuvuuden sekä kehnojen näyttelijöiden varjoon.

Yhteenvetona Twilight on kaksi katselukertaa kestävää hömppäviihdettä, jonka siirappinen rakkasutarina saa Titanicinkin näyttämään kaikelta muulta kuin kliseiseksi tehdystä siirapilta.

Odotin kahden tähden paskaleffaa, mutta sainkin kolmen tähden kohtuu leffan... Kyllä tämän kerran katsoo...

Mikä ihmisiä viehättää tämmösessä "teinipaskassa" ??? En ole katsonut, enkä katso....

AAnyway

Tykkäsin kirjasta tosi paljon, mutta elokuva oli pettymys. Näyttely oli kökköä että meinas tulla aivan kyyneleet silmii. Olisin odottanut niin jotain muuta. Kyllä tämä sateisen iltapäivän viihteenä menee, mutta ei mikään historian huipputeos

arvili

Critic

Tulipahan tämä leffa katsottua kovan painostuksen ja kehujen vuoksi! Suurella odotuksella rupesin katsomaan ja leffan jälkeen tajusin, että perus teinileffa tämäkin sitten oli.

elokuvafanittaja

Just joo. Luinpa tässä kerran jostaikn otsikon "Twilight haastaa potterin!" Hyvä vitsi.. Elokuvista ei saa kukaan muu iloa kuin innokkaimmat lukijafanit. Olisivat ees tyytyneet tekemään tän ensimmäisen osan ja lopettanu heti sen jälkeen, eka osa sentään on katsottavaa työtä!! Ärsyttävää kun elokuvia yritetään mainostaa vain pattinsonin ja stewartin ulkonäöllä

emma-

Taidan olla ainoa meidän kaveriporukassa joka ei lämmennyt tälle.

Justuas

jännämies: Entäs Justin Bieber Never Say Never?

Kandy

Pakko kommentoida tähänkin jotain: Tuo alimmainen enyan kommentti oli hyvä. Minunkin mielestäni tämä elokuva on vielä ihan katsottava, ne jatko-osat vasta huonoja onkin. Jotkut kohtaukset menevät häiritsevän reippaasti yli, kyllä, mutta jotkin ovat ihan viihdyttäviä.

Juonen, näyttelytason ja hahmojen kehitystä ei ole ajateltu loppuun asti, mutta tunnelma on kahta kauniimpi. Tämä elokuva ei ole täysin paskaisten haukkujen arvoinen muttei tätä voi todellakaan ylistää. Vampyyreita Twilight ei ole nähnytkään, mutta teinileffaksi ihan kelpo. Tässä on sentään yritetty jotain. Jos jotain saastaista paskaa haluatte nähdä, katsokaa Fred: The Movie.

krissi

No.. itse olen twilight _kirja_ sarjan suuri fani ja painotan tässä nyt sanaa kirja.
Kun katsoin kyseisen leffan petyin tooodella pahasti, ohjaus oli kökköä, tehosteen mitäänsanomattomia ja pisteenä i päälle minua raivostutti se kun Edwardin ja Bellan silmiä kuvattiin koko heleveti ajan! Ja samaten minua ärsytti kun elokuvassä käytettiin melkeinpä koko ajan käsivara kameraa.
Mutta kuitenkin jotain tuossa elokuvassa on, luultavasti Pattinsonin ja Stewartin kemia - se todellakin toimii.
Vuosisadan rakkaustarinaksi tämä kun luokitellaani niin sitä se on vain kirjoissa, ei elokuvissa niinkään.
Musiikki on leffassa kylläkin hyvä, pidin erityisesti elokuvan alussa olleesta full moon kappaleesta, musen supermassive black hole kappale on todella mahtava ja tietysti paramoren decode kappale on niiin ihana, olihan se sentään soittoäänenäni koko viimme vuoden.

Jotten tämä saapi vain 2.5/5 tähteä.

Ja muuten sanokaa mitä sanotte niin olen juuri sitä ikäluokkaa joka fanittaa twilightia kuin hullut, mutta fanitan sitä vain kirjana. :3

LetThereBeRock

Elokuva itsessään ei ole niin huono, mutta elokuvaa rakastava yleisö ärsyttää jostain kumman syystä sanonkuvailemattomasti. Ei huono, mutta aivan liian yliarvostettyu teinityttöjen keskuudessa.

Lysithea

Miusta tämä elokuva oli aika pettymys. Odotukset olivat korkealla, koska kirja-sarja oli/on niin koukuttava. Mutta elokuva itse ei yltänyt lähellekään kirjojen tasoa. Tapahtumat tapahtuvat liian nopeasti, joten elokuvasta tuli aika sekava. Eikä näyttelijä valinnatkaan kovin nappiin osuneet.

Moviemouse

Njäh. Olihan se - no joo. Odotukset olivat korkealla kavereiden hehkuttaessa tätä pää järisten, mutta petyin. Sitä tavallista perusmössöä, ei huono, mutta ei hyväkään. Elokuva ei aiheuttanut minkäänlaisia tunteita. (Olen lukenut kirjat, ja pidin niitä ihan hyvinä) Ehkä tämä leffa ei vaan ollut minua varten...

Papercut89

Yhdyn aika paljon fallen_angel'in sanoihin. Kuten olen ystäväni kanssa puhunut niin ei pitäisi tehdä elokuvia missä hahmot ovat yliluonnollisen kauniita. Itkin verta, kun näin miten Edward ja Jacob olivat toteutettu. En ole varma uskallanko edes katsoa New Moonia, kun tiedän miten Jacobin rooli on toteutettu *shiver* Carlisle, Alice, Billy ja James olivat onnistuneita, mutta muissa tapauksissa olin aika järkyttynyt. Pattinsonia katsoessa tuli epämukava olo ja joissain kohtauksissa tämä näytti kuin olisi itkuun purskahtamassa. Noh... Ohjaajan oma visio Edwardista eli se ei voi olla koko maailman ihmisten visio hänestä. Se on vain mielipide-kysymys. Itse pidän kirjoista enemmän, kuin elokuvasta: siinä oma mieli näyttää kuvat tapahtumista ja henkilöistä jolloin kenenkään visio ei ole se väärä. 2½ elokuvalle.

pekkiss-

Ihan hyvä tämä kuitenki oli. Ei kyllä mikään vuoden paras elokuva, niinkuin kaikki tuntuvat väittävän. Jotenkin oli vain liikaa muuteltu juonta eikä siinä ollut suurintakaan osaa kirjan tapahtumista. Toivotaan nyt että siitä jatko-osasta tulis parempi.

ricksaw

Naurettava teinivampyyri-leffa. Ja elokuvan "vampyyri" on vaan naurettava.

Salmiakkisydän

Kirjasarjan ystävänä ja varsinkin sen ensimmäiseen opukseen ihastuneena koin leffan pieneksi pettymykseksi. Näyttelijöissä ei ole hurraamista, ja varsinkin pääosanesittäjien suoritukset jämähtävät jo alkumetreillä sellaiseen kankeuteen, ettei sen paikkaaminen jatko-osissa taida tulla onnistumaan. Erikoisefektien käyttö on varsinkin loppupuolen taistelukohtauksessa onnistunutta, mutta muuten huippunopeiden vampyyrien hypähdykset puusta toiseen ja järisyttävät voimannäytteet kantojen juuria kiskoessa on jätetty toteutuksessa jotenkin puolitiehen. Elokuvan kyllä katselee kerran tai usemminkin, mutta en silti menisi suosittelemaan tätä aikuisille tai varsinkaan vakavamielisten filmien ystäville.

sarya

Hoh hoh. Piti sitten tämä katsoa. Ja olihan se huono. Näyttelijät olivat huonoja. Elokuvan toteutus kirjaan verrattuna oli huono. Suuhun jäänyt makukin oli huono.

Teinitytöille ikähaarukalla 10-19 on saumaa pitää tästä elokuvasta. Itse satun kuulumaan tuohon ryhmään, mutta sen verran elokuvista tiedän, että tämä oli täyttä paskaa.

kaks ja puol tähteä tulee parista kohdasta jotka naurattivat (joskin niissä kohtaa ei olisi kuulunut nauraa...) ja melko tyylikkäistä maisemista. Paaaljon vihreää metsää.

PS vampyyrit eivät kimaltele. perkele.

Spuge

Ei nyt aivan yhtä jäätävän huono kuin olen osannut aina odottaa, ihan kelpo viihdettähän tämä on siinä määrin että tätä oli kiva katsoa, mutta laadusta en ole niin varma. Enemmänkin teinitytölle sopiva leffa, mutta kyllähän tämän katsoi ihan mielellään kipua tuottamatta.

Xsamid

En ole todellakaan mikään Twilightfani, mutta tämä osa oli vielä jollakin tasolla katsottava, vaikkakin kaikki liian juustoisia.

_torres

Wriiviö

ztaQ

Twilight - Houkutus
Twilight - Houkutus arvosana 2,52

Twilight - Houkutus (2008)

Alkuperäinen nimi: Twilight

2008
Catherine Hardwicke
Melissa Rosenberg, Stephenie Meyer
Billy Burke, Elizabeth Reaser, Gil Birmingham, Justin Chon, Kristen Stewart, Nikki Reed, Peter Facinelli, Robert Pattinson, Sarah Clarke (I), Taylor Lautner