Twilight – Aamunkoi, osa 2

Alkuperäinen nimi:The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2
Valmistusvuosi:2012
Pisteytyksiä: 124
Tarkka arvio: 2.42

Renesmeen syntymän jälkeen Coullensin perhe kutsuu muita vampyyri heimoja, jotta vastasyntynyt lapsi saisi parhaan mahdollisen suojan vääriltä syytöksiltä, joka johtaa Cullensin perheen Volturin eteen.

Leffasarjan osat: Twilight – Houkutus (2008), Twilight – Uusikuu (2009), Twilight – Epäilys (2010), Twilight – Aamunkoi, osa 1 (2011), Twilight – Aamunkoi, osa 2 (2012)

Arviot

Viimeinkin tämä kirjoista alkanut rutto, joka on ihmiskuntaa jo monta vuotta kiusannut, on saanut päätöksen.

Kun viimeinen Twilight-pulla on ulkona uunista, olen alkanut melko syvällisesti pohtimaan tätä tarinaa, joka tuntuu tursuavan silmille missä ikinä onkin. Ajattelin herätellä sisäistä kriitikkoani ja kirjoittaa oikein pitkän, perinpohjaisen arvion/tutkielman tästä ruttopandemian lailla maailmalle levinneestä tarinasta ja sen elokuvaformaatista. Spoilereita tulee varmasti, että omalla vastuulla vain sitten lukemaan. Aloittakaamme juonesta. Breaking Dawnin toinen osa jatkaa […]

Arvosteltu: 30.11.2012

Kas kun ovat päättäneet tehdä vaavista tietokonegrafiikkaa. Kyllä vaan, CGI-VAUVA.

Kun reilut kolme vuotta sitten näin ensimmäisen Twilight-elokuvan, olin sen kammottavuudesta niin inspiroitunut, että se sai minut kirjoittamaan ensimmäisen arvosteluni Leffatykkiin. Enpä olisi silloin voinut kuvitellakaan millaiset mittakaavat sekä sarjan fanitus että sen käsittämättömän kieroksi muodostuva tarina saa. Ympyrä täydentyy – Twilight-saaga on viimein saatu päätökseen ja viimeinenkin sarjan osa, Aamukoi osa 2, inspiroi typeryydellään […]

Arvosteltu: 06.01.2013

Kommentit & Pisteytykset

dbgirl

Tarinallisesti kaiketi OK, mutta silti todella tylsä. Heti kun lähdetään eeppiselle, supersankarimaiselle linjalle niin pieleen mennään, olisi pitäytynyt ihan vain siinä kolmiodraamassa. Bella lakkasi kiinnostamasta kun hän sai kykyjä eikä ollut enää vain ongelmainen teini. jätti hieman katkeran maun suuhun eikä se ole vikalle osalle todellakaan hyvä asia.

Paprica
m3ph1z-xc22