JohnRambo

"Don't Legalize It" on suurien sankareitteni, Trailer Park Boysien tekijöiden toistaiseksi heikoin tuotos mihin olen törmännyt. Leffa tapahtuu valitettavasti eri aikajanassa, kuin uusin 8. kausi, mutta tavallaan olen kyllä iloinen. Tämä elokuva tarjoaa vaihtoehtoisen todellisuuden 7. kauden tapahtumien jälkeen ja pidin huomattavasti enemmän siitä miten 8. kaudelle homma oli kirjoitettu.

Liian "elokuvamainen" tyyli leffan ilmeessä häiritsee tosi paljon. Tuttu, käppäinen rakea kuva toi tunteen siitä, että tapahtumat ovat todellisempia. Nyt tuttujen sankareiden seuraaminen erilaisessa formaatissa tuo esiin huonoja puolia, mitkä sarjassa eivät olleet läsnä. "Liian käsikirjoitettu" kokonaisuus myös häiritsee, tilaa ei ole samalla lailla improvisoinnille, kuin sarjassa. Kässärissä oli myös tyhmiä juttuja, jotka häiritsivät. Julianin kusi-bisnes ei sopinut hahmon luonteelle, hän on mielestäni liian fiksu tollasiin hommiin. Myös Bubblesin perimä asuntovaunu oli lopulta turha ja epähauska sivujuoni. Rayn hautajaisilla alkava kohtaus antaa elokuvaan tavallista synkemmän pohjatunnelman, joka varjostaa koko loppuleffaa. Elokuvan viimeiset 20 minuuttia onneksi pelastavat jonkin verran, tykitys on melkein yhtä hyvää, kuin sarja parhaimmillaan.

Näyttelijöistä Julian (John Paul Tremblay) on yllättävän laiskassa vireessä, eikä normaalisti loistavasta hahmosta saa juuri mitään irti. Sarjan parhaimmat hahmot; Ricky, Bubbles, Lahey, Randy ja JRoc ovat kuitenkin tarpeeksi hyvässä iskussa, että näyttelijät paikkaavat hyvin kässärin mokia.

En suosittele, kuin hardcore-Trailer Park Boys-faneille.

gerbba

Spuge