b0rdL

Kuuluu kategoriaan "maailman parhaita neljän tähdel elokuvia"

Excobet

Erittäin viihdyttävä sarjakuvaleffa. Toi hienosti scandinaavista mytologiaa nykyaikasesti esiin. Amerikkalaisuus vähän huokui läpi, muttei se mitenkään katsomista haitannut.

Goddess Of Mischief

Oikein hyvä elokuva. Toimii hyvin, vaikka ei ole sarjakuvia lukenutkaan. Natalie Portman ja Kat Dennings ovat ihania. Myös mahtavaa aina nähdä Marvel - leffassa vahvoja naisia, tässä Jaimie Alexander Lady Sifinä (plussaa siitä, että Sifin vaatetusta on muutettu sarjakuvista!). Hemsworth on melko hyvä Thorina, Hopkinsin Odin jää vähän kylmäksi (mutta se saattaa olla tarkoituskin?) ja Hiddleston loistaa ehkä elokuvan kirkkaimmin Lokina.

Hetos

USA:n suosittu sarjakuvasankari ja yksi Marvelin tyypeistä saa TAAS elokuvan. Tällä kertaa se tosin onnistuu erittäin hyvin. Elokuvaa on ilo katsoa Kenneth Branaghin ohjaksissa. Thor on sillä tavalla hyvä, ettei se huku liikaan nopeatempoiseen toimintaan, vaan keskittyy myös tarinan punomiseen. Kun toimntaa sitten tulee on se erittäin kaunista ja monimuotoista. Asgardin kauniin mahtava maailma vie tarinaa sujuvasti eteenpäin, kun taas meidän karu Maamme vähän hapuilee. Huumoria Thorista kyllä löytyy! Chris Hemsworth on tuntematon, mutta sitäkin osuvampi valinta Thoriksi. Natalie Portman tekee tasaisen (ja innostuneen) roolin tavalliseen tapaansa. Anthony Hopkinsin Odin on suorastaan nautittavaa katsottavaa, kun taas Tom Hiddleston huononee ja vetää roolinsa yli loppua kohden. Tarinakin on simppeli ja toimiva. Thor voittaa mainon Iron Manin ja kiilaa Marvelin parhaimmaksi supersankarielokuvaksi!

JuhoTsu

Hyvä supersankari leffa kaikinpuolin. Hyvät tehosteet.

junik

Mielenkiintoinen aloitus eikä jatkokaan ihan turhaa räpellystä ollut. Hyvä että ylimielisetkin hahmot välillä oppivat jotain ja näistä tuleekin ihan symppiksiä.

KaiZeri

Huippu leffa!

Key

Todella hyvä seikkailu fantasia Marvel - elokuvaksi. Toimintaa, hyviä näyttelijäitä ja kekseliäs tarina, mitä muuta voisi toivoa illan elokuvaksi..? Natalie Portman ja Chris Hemsworth ovat silkkaa silmänruokaa, Thor on hyvillä näyttelijöillä kuorrutettu viihde seikkailu, jonka tunnelmaan pääsee heti sen alussa.

Jos katsot Paramount'in julkaiseman DVD:n niin kannattaa katsoa lopputeksit loppuun saakka.

meze1

WAU! Siis tämä yllätti NIIN positiivisesti. Jo teattereihin tullessa mietin tämän katselua, mutta jätin väliin. Senkin jälkeen olen jotenkin kääntänyt asian aivoissani, että tämä ei voi olla hyvä.... ja miten väärässä olinkaan.
Kauniit maisemat, LOISTAVA Hemsworth, hienot musiikit ja niin fiktiivinen (irti arjesta) juoni, että VIIHTYY!!! Mietin annanko arvosanaksi 4 vai 4.5 tähteä, mutta se pienen pieni rypistys olisi ehkä vaadittu lisää, jotta oltas menty kiitettävään tai jopa klassikkoon... mutta se jäi nyt piirun päähän. Tämä elokuva oli ja on LOISTAVA!!!

Q+Black

Kuulin kovasti kehuja tästä ennen kuin katsoin itse elokuvan ja hiukan petyin näkemääni. Elokuva ei ollut missään nimessä huono, mutta se jokin jäi puuttumaan. Näyttelijät vetävät hienot roolit omissa hahmoissaan ja Thorin putoaminen maan kamaralle oli alkuun aika huvittavaa katsottavaa. Välillä tuntui, että tarina eteni turhankin nopeasti ja entinen ukkosenjumala tuntui sopeutuvan uuteen ja täysin vieraaseen maailmaan melkoisen nopeasti. Hienointa oli perehtyä taas uudenlaisiin historian hahmoihin. Luvassa on siis visuaalisesti hieno elokuva, jossa on salamoiden välkettä, jääjättiläisiä ja ennenkaikkea komea ukkosenjumala Thor.

Snakke

Vaikka Thor ei edennytkään sarjakuvien mukaisesti, oli sarjakuvien henki mielestäni saatu kaapattua itse elokuvaan todella hyvin, lukuunottamatta muutamaa turhaa komedia kohtaa. Tarinassa oli hauskoja viitteitä sarjakuvan tarinaan, ja Stan Leen rooli parempi kuin missään muussa elokuvassa tähän mennessä.

Tämä elokuva menee ostoon heti ilmestyttyään, ja neljä tähteä voi olla jopa vähän alakanttiinkin.

3-D toimi todella hyvin.

Spuge

Hyvä ja hyvin viihdyttävä supersankarileffa. Huomattavasti parempi mitä kuvittelin ja odotin. Kestoa tosin voisi olla hieman enemmän. Chris Hemsworth on kyllä hyvä valinta Thoriksi ja suoriutuukin siitä varsin mainiosti.

tiinanen

2011
Thor 3D
Kenneth Branagh
Ashley Miller, Don Payne, J. Michael Straczynski, Mark Protesevich, Zack Stentz
Anthony Hopkins, Chris Hemsworth, Clark Gregg, Idris Elba, Kat Dennings, Natalie Portman, Stellan Skarsgård, Tom Hiddleston