Kauhuhullu

Thor ei ole supersankarina mikään ykkönen, mutta oli hänen oma elokuvansa silti viihdyttävää katseltavaa, vailla mitään sen erityisen kummempaa. Pakkohan tämä oli katsoa, kun on nähnyt monia muitakin Marvelin sarjakuvien pohjalta tehtyjä leffoja. Hyvä idea, etteivät kaikki kohtaukset sijoittunut Maahan, vaan osa tuonne Thorin kotiplaneetalle Asgardiin. Hemsworth oli roolissa ihan ok, mutta Hiddelston ärsytti Lokina aika paljonkin.

Keräilijä

Thor on thor mitä muutakaan voi sanoa. Myytti mikä myytti.

lollero

Elokuvasta olisi saanut mielenkiintoisemmankin mutta ihan toimiva Marvel elokuva.

Ludil

"Thor" on elokuvana erittäin uljaan näköinen, upean tunteellisilla musiikeilla kuorrutettu, erinomaisen epäarkinen sekä hyvin viihdyttävää Marvel-settiä, jonka parissa ei tarvitse haukotella ja vilkuilla kelloa. Tykästyin asgårdilaisten maailmaan niin, että Thorit lensivät oitis suosikkisupersankarileffojeni kärkeen, sinne Batmanien ja Iron Manien vierelle.

Kenneth Branagh on tällaisen ohjaajana outo, mutta jonkin verran Marvel-leffoja nähneenä rupeaa tuntumaan, että juuri näillä "oudoilla" on ne hyvät ja uutta tuovat näppituntumansa saippuasaagaan (kuten esim. Taika Waititi "Thor: Ragnarökissä" jne.). Branagh tuo leffaansa epätyypillisen shakespearemaista tuntua (leffasta poistetut kohtaukset tukevat väittämääni), joka näkyy parhaiten rupattelukohtauksissa Asgårdissa, joka puolestaan tuo vaikuttavien näyttelijöitten kautta hienoa, traagistakin tuntua. Tarinakin tässä on hyvä, SPOILERI! yllätyin positiivisesti esim. siitä, että jääörkit ovatkin "pahan" sijasta niitä sorrettuja.

Koska "Thor" on edelleen parhaimpia jollei jopa se paras Marvel-sarjan leffa, olen katsonut sen useamman kerran ja kiinnittänyt huomiota myös noihin sivuosahahmoihin, joista Fandralin tyyli ansaitsisi enemmänkin kiitosta. Anthony Hopkinsin persoonallinen Odin puolestaan on noussut lempihahmokseni, tämän persoonallisuus on kutakuinkin sama kuin eräällä kaverillani.

miqqex

iha hyvin toimiva ja onnistunut marvel raina ;D suosittelen

NTX

Ihan hyvähän tämä olikin. 3D ei tällä kertaa vaan toiminut sitten ollenkaan.

Näyttely oli paljon parempaa, mitä osasin odottaa. Hopkins veti kyllä aika perseilyksi homman, mutta muut toimivat yhteen erittäin hyvin.

En katsonut kertaakaan kelloa tämän yli kaksituntisen aikana - ja se on sankari-fantasialta erittäin hyvin!

onni

Melko hyvä sarjakuvafilmasointi. EI pääse esim iron manien tasolle, mutta silti ei huono.

Parasite

Itse sarjksia aiheesta en ole koskaan lukenut tai niistä mitään tiedä. Mutta elokuva kyllä toimi hyvin ja onnistui niin hauskana kuin viihdyttävänä teoksena. Ohjaaja Kenneth Branagh kokeneena näyttelijänä itsekin hallitsee näyttelijöiden ohjaamisen selvästi. Kaikkien roolisuoritukset onnistuivat, etenkin Chris Hemsworth toi thorin rooliin rymistelyn vastapainoksi hyvää huumoria. Hauskoina yksityiskohtina Stan Leen cameo, Starkin maininta ja länsinaapurin yhden suurimman näyttelijän Stellan Skarsgårdin letkautukset tyyliin "tälläisiä tarinoita minulle kerrotiin lapsena"
Leffassa oli kaikki kohdallaan paitsi peruspaska 3D joka tummentaa kuvan puolet sumeammaksi ja joka toiset lasit aina epäkunnossa. Myös perus "evil brother"-kuvio vähän kyllästyttää. Mutta oletan että jotenkin näin meni asiat sarjiksissakin. Onneksi sentään ylilyönteihin tai kliseisiin ei sorruttu.

Ihan positiivinen yllätys. Täysin tietämättömänä miten sarjakuvan juoni/tarina etenee, niin Thorin saapuminen maahan ja siellä oleskelu oli jopa ihan uskottavaa ja järkevää. (Niin. Siis sarjakuvamaisen järkevää.) Thorin maassa hengailusta olisi tietysti voinut vieläkin enemmän saada sketsiä aikaan, mutta tälläisenäkin ihan jees. Ehkä Thorin kääntyminen ylimielisestä mulkusta tavallisia kuolevaisia kunnioittavaksi sankariksi, olisi vaatinut vielä jotain lisää. Nyt se tapahtui nopeasti, vaikka oli sekin uskottavaa. Se ei sentään tapahtunut sormia napsauttamalla.

TatiTeThird

Oikein hyvä Marvel-filmatisointi. Näyttelijät tekevät hyvää työtä ja varsinkin Natalie Portmania on mukava katsoa.
Pitkäveteiseksikään tätä ei voi kutsua. Viimeistään tehosteet takaavat sen.

Jotain jäi silti puuttumaan...

TheEscapist

Käyttäjä nimeltä "Masu" kirjasi hyvin omiakin tuntemuksiani - mutta itse lisäisin vielä puoli tähteä.

2-Edge

2011
Thor 3D
Kenneth Branagh
Ashley Miller, Don Payne, J. Michael Straczynski, Mark Protesevich, Zack Stentz
Anthony Hopkins, Chris Hemsworth, Clark Gregg, Idris Elba, Kat Dennings, Natalie Portman, Stellan Skarsgård, Tom Hiddleston