TatiTeThird

Voisin jopa väittää, että Great Gatsby oli tämän kesän odotetuin elokuva. Olen näet Baz Luhrmannin elokuvien suuri ystävä ja tykkäsin paljon kirjasta. Odotukset olivat valtavat ja ne päättyivät eilen kun pääsin elokuvan näkemään.
Ja totta vieköön tykkäsin. Elokuva noudattaa miltein orjallisesti kirjan juonta, mutta esim. juhlimiset ovat elokuvassa räväkämpiä. Luhrmann on osannut käyttää musiikkia loistavasti. Onkin mielenkiintoista että leffa perustuu 20-luvulle, mutta musiikki on nykyisempääkin nykyisempää nykymusiikkia. Jotkut ovat vetäneet herneet nenäänsä tästä, mutta itse pidän tätä kekseliäänä ratkaisuna. Jotkut ovat myös valittaneet huonoista näyttelijävalinnoista, mutta itse olen eri mieltä. DiCaprio vetää Gatsbyn roolin loistavasti ja on nappivalinta kyseiseen rooliin. Ehkä mielenkiintoisin roolivalinta on Tobey Maguire NickCarrawayn hahmoksi. Vaikka ei ehkä etukäteen arvaisi, Maguire on juuri sopiva kertojaääneksi.
Kyseessä on todella hyvä elokuva, jonka voisin väittää olevan vuoden paras elokuva! Jos jotain miinusta niin elokuva on ehkä hitusen liian pitkä.

_torres

eevaliisa

Hanni5

The Great Gatsby - Kultahattu
The Great Gatsby - Kultahattu arvosana 3,11

The Great Gatsby - Kultahattu (2013)

Alkuperäinen nimi: The Great Gatsby

Draama
2013
Baz Luhrmann
Baz Luhrmann, Craig Pearce, F. Scott Fitzgerald
Amitabh Bachchan, Carey Mulligan, Isla Fisher, Jason Clarke, Joel Edgerton, Leonardo DiCaprio, Tobey Maguire
Australia, USA