Esa Lätäkönmäki

Tämä leffa oli juuri sellainen kuin odotinkin. Täysin huuhaa juonella varustettu pelotteluyritelmä. The Gravedancers ei pelota, eikä säväytä juuri mitenkään. Hereillä pysyminen oli työn takana, kun ainakaan ensimmäisen tunnin aikana ei tapahtunut oikein mitään. Muutenkaan aihe ei jaksanut kiinnostaa, sillä toteutus on huono. Tekemällä tekemisen maku paistaa läpi ja kummitukset sun muut efektit olivat kuin jostain tusina tv-sarjasta.
Tälläinen ei vain yksinkertaisesti toimi. 1/5

kalastaja774

En kyllä odottanut elokuvalta mitään ja sain mitä odotinkin!
Juoni oli sitä samaa huttua mihin on totuttu: joku tekee jotain muka moraalitonta eli tanssii muutaman ihmisen haudalla juhliakseen elämää (keskivertokatsoja keksii kymmenessä sekunnissa sata moraalittomampaa tekoa) ja saa heti kirouksen niskaansa.
Tähän verrattuna Raimin Drag me to hell oli melkein taidetta - olihan siinä sentään camp-huumoria! Jostain syystä (pökkelö olemus ja 20cm paksuiset olkalihakset?) ei Kominic "Pako" Purcell onnistu vakuuttamaan huolestuneena aviomiehenä, eikä Josie Maran edes missään vaiheessa nouse rooliínsa tasolle: siis jos roolihahmo raiskataan elokuvassa toistuvasti, niin voisi sen edes vaikka muutamalla katkeralla repliikillä selventää.
Se mikä elokuvassa kuitenkin eniten häiritsee, on sama mikä vaivaa liki jokaista amerikkalasta kauhuelokuvaa nykypäivänä: vuokrataan se kaikkein kallein kamera, että kuva on siistin näköinen, palkataan se halvin käsikirjoittaja, joka ei saa kirjoitukseensa munaa saati kanaa ja koitetaan saada tyhjä käsikirjoitus näyttämään hyvältä. Siis jos tehdään halvalla kauhuelokuvaa, niin voisi minun mielestäni ainakin meikkeihin panostaa! Halpa tietokone-efekti näyttää aina paskalta, mutta kymmenen dollarin tekoveri ajaa asiansa siinä missä kalliimpikin. Pitääkö ne örkit korvata "näkymättömillä" ilmaörvelöillä vai voisiko laittaa sen näyttelijän heilumaan inhottavasti siinä lateksinaamarissa? Se kun olisi tolkuttomasti parempi ratkaisu. No jaa, tämä näyttää piinavaan isomman luokan Hollywood-örvellyksiäkin (I Am Legend jne). Ja jos epäkuolleita näytetään heilumassa kirveen tai bondage-kaluston kanssa, niin eikö niitä voisi jotenkin hyödyntää muutenkin? Tai onhan se kovin kaunista katsella epäkuollutta pianonsoittajaa "liukumassa" kohti kameraa, mutta näilläkin main olisi voinut myöntää, ettei homma toimi niinkuin oli suunniteltu: pitää tehdä jotain toisin.
Toisaalta elokuva on ihan hyvä arki-illan nollaus: ei yhtä paljon huumoria kuin kolmessa Kauniiden ja Rohkeiden jaksossa (sama kesto), muttei toisaalta niin paljon Ridgeäkään.

_NoBody_

2006
K18
Mike Mendez
Brad Keene, Chris Skinner
Clare Kramer, Dominic Purcell, Josie Maran, Marcus Thomas, Megahn Perry, Tchéky Karyo