IsoVauva

Aiemmista osista pidin melkoisesti, mutta nyt leffa-sarja väsähti pahasti. Kolmas osa on selvästi sarjan huonoin ja tylsin. En voi käsittää kenen mielestä oli hyvä idea antaa ruutuaikaa joillekin täysin nobodyille, kaikkien aikojen isoimpien tomintastarojen kustannuksella, joiden näkemisestä samalla ruudulla kaikki kuitenkin maksoivat. Me me emme maksaneet nähdäksemme UFC:n naistensarjan mestari Ronda Rouseyn puista näyttelyä tai nyrkkeilijä Victor Ortizin aseilla leikkimistä.

Myös Arskan ja Jet Lin cameot olivat lievästi sanottuna pettymyksiä. Jet Li varsinkin ei edes potkaissut ketään kertakaan, vaan ampui helikopterista aseella... (???!!!) Harrison Fordilla ja Kelsey Grahamilla sentään oli heille sopivat roolit, mutta niidenkin tarpeellisuudesta voidaan olla montaa mieltä.

Hyvääkin elokuvasta löytyi Wesley Snipesin ja Mel Gibsonin muodossa, jotka olivat leffan selviä valopilkkuja. Antonio Banderas tasapainotteli vahvasti ylivetämisen ja hauskan höpöttäjän välillä koko leffan ajan, mutta kallistui lopulta sinne paremmalle puolelle. Oli mies ihan viihdyttävä ja kirvoitti muutamat naurut. Muuten vitsit eivät olleet edellisosien tasolla.

Itse toiminta oli ihan ok. Ei herättänyt suurempia fiiliksiä. The Raid 2 nosti tason sen verran korkealla, että viihdyttävyydessä edes lähelle pääseminen olisi ollut aika saavutus. Ei leffan parissa kuitenkaan tylsääkään hetkeä tullut, vaan kaksi tuntia sujahti melko nopeasti.

Jos vielä neljäs osa tehdään, niin siihen on tultava perustavanlaatuisia muutoksia. Käyttäkää näitä staroja oikein ja palkatkaa uusi taistelu koreografioija, mutta ennen kaikkea hankkikaa oikeasti hyvä käsikirjoittaja!! Plus niitä kirosanoja ja verta mukaan kuten näiden starojen leffoissa kuuluukin olla ja pois sieltä Itä-Euroopasta! Eikö kukaan oikeasti keksi mitään mielenkiintoisempia räiskintäympäristöjä, kuin jonkun harmaan Itä-Eurooppalaisen persreikä kaupungin tylsää lähiötä?

johnny depp

Tykkäsin tästä yllättävän paljon. Toiminta oli melkein yhtä hyvää, kuin kahdessa edellisessä, mutta miinusta, siitä että veri jätettiin pois alemman ikärajan takia. Wesley Snipes oli loistava lisäys tiimiin ja Gibson oli hyvä pahis. Banderaskin hoiti osansa kohtalaisesti, vaikken häntä varsinaisena toimintasankarina pidä. Nämä uudet kasvot eivät juuri vakuuttaneet, ja olivat vähän ärsyttäviä/turhia. Schwarzeneggeria ja Crewsia olisin mielelläni nähnyt enemmän, mutta Willisin puuttuminen ei haitannut. Enemmän viittauksia vanhoihin actionklassikkoihin ja verta, niin olisi saanut 4 tähteä.

JohnRambo

Pelkäsin pahinta, kun astelin leffateatteriin... Myönnän, että olin uteliaisuuksissani lukenut aivan liikaa kommentteja leffasta, joten ihan hirveän korkealle en edes toiveita uskaltanut asettaa.

Leffan ensimmäiset 20 minuuttia antoi kuvan kuitenkin jostain paljon paremmasta. Tyylikkäästi ohjattu juna-helikopteri-takaa-ajo sekä räiskinnät Somalian satamassa olivat keskivertoa parempaa toimintaviihdettä. Remmiin tervetulleeksi toivotettu Wesley Snipes vakuutti erittäin karismaattisella ulosannillaan.

Alkupuolen jälkeen alkoi kuitenkin leffan alamäki ja kaikki ne viat, mitä aikaisemmissa kommenteissa on jo mainittu. Vitsi on venytetty liian pitkälle ja franchisen "uusiminen" on aloitettu täysin vääriä naruja vetämällä antamalla neljälle nobodylle ruutuaikaa toimintalegendojen kustannuksella. Ottaen vielä huomioon, että nuoriso-osaston rooleistakaan on paha sanoa yhtään mitään, sillä heillekkään ei keretty pahemmin persoonallisuuksia luomaan.

Hahmogalleriasta olisi leffasta pitänyt napsaista melkeinpä reippaasti puolet pois, aloittaen nuorisosta ja sen jälkeen siirrytty väsyneisiin cameoihin, kuten Ford, Li ja Arska. Antakaa aikaa äijille, joilta toiminta onnistuu, älkääkä tuhlatko talenttia seisomaan aurinkolasit päässä viisi minuuttia lentokentällä (Arska ja Li).

+ Expendaples 3 ei ole pitkästyttävä leffa, vaan suurilta osin edellisosien tapaan oivasti rytmitetty (vaikkakin edellisissä sisältö oli parempaa).
+ Uusista nimistä Wesley Snipes on (liian pienessä) roolissaan loistava. Banderas ja Gibson ovat myöskin aika hyviä, vaikka molemmilla käsikirjoitetuksen aivovammaisuus painaa vähän päälle.
+ Elokuvan alku on oikeasti aika hyvä.
+ Salaa diggasin Ronda Rouseysta...
- Veretön ja kirosanaton ulosanti. Fuck PG!
- Stallonella aivan liikaa ruutuaikaa.
- Lundgrenilla, Snipesilla ja Stathamilla aivan liian vähän ruutuaikaa.
- "Uusi sukupolvi"
- Turhat cameot.
- Loistavien ykkös- ja kakkososien jälkeen todennäköisesti sarjan täydellinen pilaaminen.

korkkinado

Keskinkertaisen ykkösosan ja positiivisesti yllättäneen kakkososan jälkeen osa kolme putoaa siihen ensimmäiseen. Alku on kakkosen tapasta hauskaa aivot-off viihdettä, mutta sitten nuoret(turhat) korvaavat vanhat. Eikös näiden leffojen tarkoitus ollut toimintapapoissa. En kommentoi PG-13 ikärajaa, koska minua ei se puoli todentotta kiinnosta. Lopussa kolmososa on laimeaa ja sekavasti leikattua puuroa, joka ei poikkea yhtään perinteisestä Hollywoodin toimintaelokuvasta. Leffan katsoo kivutta läpi, mutta jättää tyhjän olon. Osa vitseistä myös ihan hauskoja.

Makke_95_

Tuli tämäkin sitten nähtyä. Jokseenkin samanlainen kuin mielikuvanikin tästä leffasta oli etukäteen. Paljon räjähdyksiä, veretöntä äksöniä, liian paljon hahmoja ja rumia cgi-efektejä.

Hyvät puolet:
-Wesley Snipes loistaa roolissaan.
-Toimintaa riittää, vaikkei olekkaan sitä parasta mahdollista.
-Uudet kasvot tuovat hieman piristystä. (Gibson, Ford, Banderas, Grammer ja myöskin Robert Davi pienellä cameollaan).

Huonot puolet:
-Lundgren, Couture ja Li jäävät taka-alalle, niinkuin edellisessäkin osassa. Terry Crewsiäkin näkyy ruudulla vain alussa ja lopussa.
- Nuoret tulokkaat (Powell, Lutz, Ortiz ja Rousey) jäivät kaikki tylsiksi ja turhiksi hahmoiksi. Pikku piristytä toi kuitenkin Ronda Rouseyn tappelukohtaus loppuvaiheilla.
-Rumia cgi helikoptereita ja räjähdyksiä näkyy vähän väliä ihan liikaa.
-Juoni oli vähintääkin edellisten osien toistoa.
-Gibsonin ja Stallonen lopputaistosta ei saatu mitään irti.

Kaksi ja puoli. Ei missään nimessä enempää, mutta ei paljon vähempääkään. Pettymys.

Tertsi

No niin. Kaksi vuotta on kulunut ja jälleen on pappakööri valkokankaalla. Ennakko-odotuksia ei juuri meikäläisellä ollut, johtuen paljolti keskinkertaisesta
kakkososasta ja Syltyn & co:n rahastustempusta joka houkutteli esimurrosikäiset lippuluukulle. Grillimakkara toki maistuu ilman ketsuppiakin, mutta warningshoteista ynnä muista tämä genre paljolti elää. Siksi (kuten monet ovatkin jo todenneet) elokuvassa eksponentiaalisesti kasvava mäjäyttely ja ryske puurouttaa aivot ja lopussa yritinkin keskittyä lähinnä fiilistelemään vanhojen partojen edesottamuksia. Sitä vaikeutti se, että Syltty on about koko ajan ruudussa ja kun räiskimään päästään, kuvataan jonkun nobodyn prätkätemppuja. Joo-o. Gibson oli positiivinen yllätys, sanoisinko että koko saagan tähän mennessä paras pahis (jos se nyt joku saavutus on). Siksi olikin harmi, että loppukahakka arvatkaa kenen kanssa oli lähinnä vitsi. Snipes toi lisäväriä porukkaan, mutta statistiksi jäi lopulta hänkin. Banderas kirvoitti naurut ainakin salin naiskatsojilta. V*tuttaa kommentoida näyttelijäsuorituksia kun uusia kasvojakin on aivan liikaa. Nuoret tyypit oli turhia sukupuoleen katsomatta ja Ford aika rankkis kopteripilotti. En edes muista oliko Robert Davilla fedoraa päässä kohtauksessaan vai ei.
Viihdyin teatterissa kohtuullisesti, mutta rehellisesti sanottuna en toivoisi leffasarjan enää jatkuvan.

Altema

apc 53