Vauhtiveljekset Fuqua ja Washington ovat varsinkin yhdessä laadun tae. The Fuqualizer on, ei kovin yllättävästi, laadukas elokuva. Hyvä, mutta erittäin perinteinen, tavallinen ja tuttu tarina saa potkua ohjaajan hillitysti viljelemistä tyylikeinoista sekä tehokkaasta toiminnasta - joka useimmista lajitovereista poiketen ei ole viihdyttävän nopeatempoista luotisateen lennätystä ja suojien takaa sokkona räiskimistä, vaan nopeaa, julmaa ja erittäin kivuliasta. Denzelin dappohommista tulee paikoin mieleen herra Seagalin raajojenkatkomistemput, ja se on hyvä asia, sillä itse Mestarin elokuvia lukuunottamatta sitä näkee liian harvoin. Fuqualizerin tyly lähestymistapa toimii hienosti.

RevyFan

Kova toimintaelokuva, jo toinen tänä vuonna. Juoni on yksinkertainen ja tavanomainen, mutta homma toimii ja ainakin itse virittäydyin heti kannustamaan päähenkilöä konnien ojentamisessa. Hyviä näyttelijöitä tässä on useita. Chloën hahmo Alina on jotenkin todella suloinen ja McCallinkin hyvyys saadaan tuotua sen kautta esille heti alkuun. Muitakin reittejä kyllä, sellainen arjen sankari hän on. Toiminta maistuu todella hyvin kun siihen päästään. Todella asiallista ja selkeästi kuvattua. Pituus on sopiva, mitään leikkaamista kaipaavaa ei pistä silmään. Draamaa ei ole liiaksi eikä tarpeetonta pehmopornoa ollenkaan. Lähes yhtä hyvä kuin John Wick, mutta ihan samaan viihdyttävyyteen ei päästä. Kovin erilaiset toimintaelokuvat kylläkin. Yhtä laadukas tämä silti on ja ehdottomasti suosituksen arvoinen. Hyvää vigilante-menoa.

andy

TomCruise

WreckMe666

The Equalizer: oikeuden puolustaja
The Equalizer: oikeuden puolustaja arvosana 3,08

The Equalizer: oikeuden puolustaja (2014)

Alkuperäinen nimi: The Equalizer

2014
Antoine Fuqua
Richard Wenk
Bill Pullman, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Denzel Washington, Marton Csokas, Melissa Leo
englanti, ranska