mika72

maailman parhain elokuva. diskshopin ostetuin ja parhaimmat arvostelut saanut. imdbn 10. paras.

Paras batman ikinä.

Se paras Batman tähän mennessä. Edellinen oli ensimmäinen Batman tämä on sitten se toinen ja parempi Batman.

aki007

ihan parhaita leffoja mitä olen nähny.heath ledger esittää uskomattoman hyvän roolin.

ihan best elokuva mitään on vähän aikaan nähty

IceTea

Aivan huippuleffa. Kuuluu ehdottomasti parhaimpiin elokuviin maailmassa. Heathin roolisuoritus oli todella loistava! Parempaa Jokeria saa hakea.

R.I.P Heath.

Varmasti paras Batman tämä. Trailerin perusteella ainaski.

nowatar

Tämä olisi ehdottomasti pitänyt katsoa jo teatterissa mutta kun ei saanut silloin aikaiseksi niin nyt. Heath Ledger oli LOISTAVA Jokerin roolissa. Kun hän ei ollut mukana kohtauksessa, toivoi hänen olevan mukana siinä. Hän oli elokuvan kantava voima ja jo puolet tähdistä tulee roolisuorituksesta. Kiistatta paras Batman-elokuva. Ikinä.

addict

Itse lukemattomia elokuvia nähneenä olen "vasta" nyt todella huomannut kuinka karismaattinen näyttelijä saa mukaansa ja kantaa katsojaa läpi koko pitkän elokuvan ajan. Kompatakseni aiempia jo pelkkä Ledgerin roolisuoritus saa minut antamaan elokuvalle täydet pisteet, eikä sitä tarvitse edes kahta kertaa miettiä. Supersankari-Genren elokuvat eivät ole jaksaneet pitkään aikaa innostaa, mutta olen ottanut periaatteeksi katsoa kuitenkin ja tuomita vasta sitten. Yön ritari oli siinä mielessä erittäin positiivinen yllätys jo kaiken hypetyksen jälkeenkin.

afterman

kaikkien aikojen paras batman leffa jossa heath ledger tekee uran parhaimmista pahiksen rooleista eli jokerina!!!!

akmes

Yön Ritaria ja etenkin Ledgerin jokeria on kehuttu maasta taivisiin, joten pakkohan se oli käydä tarkistamassa, että onko tämä niin hyvä. Välillä leffan epätoivo oli melkein käsinkosketeltavaa, kun edes Batman ei tiennyt miten pysäyttää jatkuvasti askeleen edellä olevaa psykopaattista Jokeria. Bale vetää kaksoisroolinsa ihan ok, mutta etenkin Brucena olisin toivonut enemmän, Eckhartin vetämä Harvey Dent piirisyyttäjänä olis kaivannut enemmän lujuutta. Kaksinaamana taas ei ole muuta kuin inisevä pikku äpärä, osaa olla lievästi sanoen jopa ärsyttävä hahmo. Mutta Heath Ledger. No pakko myöntää että kyllä se Ledgerin versio jokerista on hyvä. Vertailu Nicholsonin jokerin kanssa ei edes kannata kyseessä on kuitenkin aivan eri jokerit, jotka lähti eri lähtökohdista liikkeelle. Etenkin jäi mieleen kun Joker kertoi Dentille, että hän on kuin autoja jahtaava koira, joka ei tiedä mitä tekisi sille autolle jos saisi kiinni. Ainakin yksi 2000luvun vakuuttavimmista roolisuorituksista. Leffan musiikki ja tehosteet ovat vakuuttavia ja etenkin moottoripyörä kohtaukset ovat jokseenkin nautittavaa katsomista.
+ Jokeri
+ Visuaalinen puoli kunnossa
+ Tankki räjähti ja toivottavasti ei tule koskaan takaisin
+/- Leffahan on vähän pitkä, mutta iskee kyllä lähes täydellä kympillä, joten ois tätä ehkä voinu pitempäänkin katsoa
- Aaron Eckhart
- Vaikka se onkin ihan vakuuttavaa että bätmän örisee, mutta tässä on vedetty jo yli
- Käsikirjottaja ottanu muutaman paukun liikaa kun ei taho juoni pysyä aina käsissä

Alzu

Onnistunein Batman-elokuva, mikä on tehty. Näyttelijätyö on huippuluokkaa. Ledgerin Jokeri on loistava, mutta silti mielestäni pilalle hehkutettu. Ei se rooli nyt sentään Oscarin arvoinen ole! Toiminnassa on asennetta ja juoni on kunnianhimoinen

AnaBanana

Todella mahtava ja ihana elokuva! Välillä vähän pelottava ja synkkä, mutta aina jaksoi odottaa, että mitä seuraavaks tapahtuu. Heath Ledger onnistui roolissaan tosi hyvin. Sitä väkisinkin kääntyy jokerin puolelle batmanin sijasta, vaikka tosin 'olin molemmien puolella!'
''Why so serious? Lets put smile on that face.''
''Heidän kaikkien mielestä olet kummajainen, kuten minä.''

Angel Eyes

I´m impressed! Batman-fanina täytyy kyllä sanoa, että mahan täydeltä sitä makiaa nyt sitten saatiin. Pelkäsin etukäteen hieman yliampuvan ennakkohypen vaikutusta, mutta kankaalta eilen pätkän nautittuani voin sanoa elokuvan olevan kaiken suitsutuksen arvoisen. Siirtykää syrjään hämikset, hulkit ym. pellet, Yön Ritari on täällä.
Kaikkien aikojen sarjisfilmatisointi? Kyllä. Ja lopuksi, kyllä herra Ledger oli uskomattomassa vedossa viimeiseksi jääneessä roolissaan. Jokeri naulitsi minut penkkiin ja sai oikein odottamaan seuraavaa esiintymistään... upeaa. Pidin paljon Nicholsonin (onhan hän lempinäyttelijöitäni) Jokeristakin, mutta vertaamaan en lähde. Kyllä nämä mestarinäyttelijät lähestyivät roolejaan kuitenkin hieman eri kantilta.

Arttuuu

Batman trilogian paras osa, ja muutenkin yksi parhaista toiminta elokuvista ikinä! Heath Ledger tekee yhden elokuvahistorian parhaista psykopaattirooleista jokerina ja Christian Bale tekee tasapaksun roolin batmanina. Suosittelen aivan kaikille! 5/5

Bean

Synkin Batman-leffa. Raskas tunnelma sopii hyvin Nolanin trilogiaan. Bale ei ehkä sovi Batmanin rooliin yhtähyvin kuin Michael Keaton, mutta Ledger on on aivan selvästi tähän astisista Jokereista se paras. Tämä on ehkä kaikista supersankarileffoista vakavastiotettavin. Loistava toimintatragedia. (5/5)

Beer Master

Juuri tällaista olen odottanutkin. Yksi parhaimmista elokuvista joita olen nähnyt.

Beerminator

Selkeästi paras Batman leffa ikinä, vakkei se varsinaisesti ole mikään saavutus...No kolmanneksi paras sarjakuvaan perustuva leffa IKINÄ

Cherry Darling

Mainiota! En ole odottanut niin kovasti elokuvaa sitten Sin Cityn. Heath Ledger loisti jokerina, Christian Bale on paras Batman tähäs asti.

Yön Ritari lunasti kaikki odotukseni, ja on aivan selvästi paras Batman elokuva koskaan.

Yksi pieni miinus: Kaksinaaman palanut puolisko olisi voitu hoitaa vähän tyylikkäämmin

Chokecherry

Vuoden 2008 paras leffa. Elokuvateatterissa ensimmäistä kertaa katsottuna oli aivan verraton kokemus. Olin koko ajan ihan penkin reunalla kuin hypnotisoituna, ja kävin läpi monenlaisia tunteita; odotusta, pelkoa, huojentuneisuutta, huvittuneisuutta, kauhistuneisuutta, surua, empatiaa... ja välillä kaikkea yhtä aikaa. Se oli sanoinkuvaamatonta.

Odotin, että elokuva loppuisi jo puolivälissä, mutta olin iloinen kun se jatkui. Minua ei haittaa pitkä aika, mutta tietyssä vaiheessa alkoi olla liian paljon tekeillä yhtä aikaa. Asioista sai selvän, mutta tuntui, että jotain olisi voinut säästää seuraavaan osaan. Soundtrack kuvastaa ja samalla luo elokuvan tunnelmaa. Myös visuaalista kauneutta löytyy, ja Gotham on Gotham.

Näyttelijät ovat kaikki hyvin valittuja, mutta Heath Ledgeria en voi jättää erikseen kehumatta, hän teki upean roolisuorituksen ja oli elokuvan keskipisteenä valkokankaan ulkopuolellakin. Jokerina Ledger oli pelottava, ja hän hallitsi haastavan hahmon kokonaisuudessaan täydellisesti. Olisipa Ledger elänyt paljon pitemmän elämän, niin hän olisi voinut nähdä kaiken roolista saamansa ylistyksen. Voin vain sanoa, että parhaat menee ensin... Yön Ritari oli vain yksi monista elokuvista, joka todistaa hänen olleen kaikin puolin mahtava näyttelijä.

Elokuvassa oli huonojakin puolia, mutta hyvien puolien kimalluksen loisteessa silmät sokaistuivat enkäpä niitä huomannut.

Crank!

vähän yliarvostettu. en pistäis IMDb:ssä top listalla viidenneksi. mutta kyllä tää 5 tähteen yltää. ledgerin oscari palkinto on ollut jo pitkään tiedossa

Cumdumpster

Loistava.

Darkman900

Paras Batman-elokuva ja myös yksi maailman parhaimmista elokuvista. Heath Ledgerin rooli Jokerina on todellakin loistava, eikä muutkaan näyttelijät huonoja ole. Tämä leffa tullaan varmasti muistamaan tulevaisuudessakin.

DeadMan96

Paras batman leffa.

delorean

Dark Knight räjäyttää potin ja näyttää miten sarjakuviin perustuvia
elokuvia voi tehdä myös tyylikkäästi.

Der Meister

Batman begins oli hyvä ja musiikki loi jännittävän tunnelman. Yön ritarissa on kaikki tämä + plus mainio Ledger, joka teki omalaatuisen, mutta vaikuttavan roolin Jokerina. Sehän on sanomattakin selvää, että teatterissa tästä saa enemmän irti kuin dvd:llä(tai bluerayllä, ellei sitten ole hyvää kotiteatterijärjestelmää). Täydet pisteet.

Eepos

Paraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssss!!!!!!!!!!!!!!

Eikka

Yksi kaikkien aikojen parhaista elokuvista ja samalla paras Batman elokuva. Heath Ledger ansaitsee Oscarin Jokerina olemisessa. Yksin kertaisesti yksi Parhaita elokuvia

emfu

ihan älyttömän hyvä leffa! heti kun näin, se oli lempileffani. Heath Ledger on syystäkin lempinäyttelijäni!!

epee

Näin tänään kyseisen leffan ja oli ihan tajuttoman hyvä. Heath Ledger teki kyllä elämänsä parhaan ja harmiksi vaan viimeisimmän roolinsa. Suosittelen kaikkia katsomaan kyseinen leffa.

Elokuva on muutenkin ollut supersuosittu ympäri maailmaa, viikon sisällä se on noussut IMDB:n top250 elokuva listalla numero ykköseksi.

ja niille jotka eivät tiedä mikä IMDB on, se on internet movie database, mistä löytyy kaikkien leffojen tiedot ja käyttäjät pääsevät itse antamaan äänensä kyseisille leffoille.

erikaa

Aivan pirun hyvä leffa! Yleensä en tämän tyyppisistä elokuvista niin innostu, mutta tämä kyllä yllätti todella positiivisesti. Heath Ledgerin mahtava roolisuoritus on toki saanut paljon huomiota herran kuoltua, mutta ei sitä kyllä ole yhtään yliarvioitu!

EwaYoManne

elokuva on mielestäni mestariteos ja te kaikki jotka sanotte että elokuvassa ei ole juonta olette amtaöörejä elokuvan arvostelemisessa. jos haluaisitte muuttaa elokuvaa niin menkää ja tehkää parempi! Elokuvassa on kaikkea plussaa!!
1. se ei ole tehty halvalla ( huomaa trikeistä)
2. ammattitaitoisia stunt miehiä.
3. mahtava musiikki(esim 'jokerin' musiikki)
4. hieno ohjaus.
5. Uskomattomasta uskomattomin roolisuoritus Heath Ledgeriltä joka antoi kaikkensa elokuvaan!

Heath Ledger 'täydensi' elokuvan todella mahtavasti! hän esitti psykopaattista skitsofreenikko pelleä joka halusi nähdä maailman palavan.
Heath itse sanoo roolisuorituksestaan; Jokerin näytteleminen oli hauskaa ja hän odottaa leffan valmistumista jotta hän voisi nähdä sen! Valitettavasti hän ei kuitenkaan koskaan nähnyt sitä valmiina. Hän esitti jokeria paremmin kuin Jack Nicholson. hän sulautui rooliin niin syvälle, että ei melkein vapaa ajallakaan muuta ajatellut.

Heath oli lahjakas, tunnolinen, hauska ja upea persoona...kaipaan häntä todella paljon ja minun mielestäni hän hurmasi minut hymylään ja sai minut kanan lihalle ja kyyneliin&lt;3 kukaan ei pysty paikkaaman hänen paikkaansa JOKERINA<3 eikä missään muussakaan hän tulee aina olemaan sydämmesäni<333
R.I.P Heath Andrew Ledger</3

Felos

Tosi loistava supersankari leffa!! Jokeri osasi esittää oikein roolinsa!! Todella hyvä juoni ja tapahtumat!! Raakuuttakin oli vähän vaikka oli K-13 leffa!!

Frank Lucas

Paras Batman elokuva ikinä. Heath Ledger saa haukkomaan henkeä roolisuorituksellaan!

GorreR

Tämä on jotain liian hienoa

Gynther

PARAS BATMAN IKINÄ!!! HEATH LEDGER VIE KOKO POTIN ELOKUVASTA JOKERINA! IHAN MAHTAVA LEFFA! UPEAT NÄYTTELIJÄT! PARHAAT TEHOSTEET JA PARAS MUSIIKKI! WHY SO SERIOUS! LETS PUT SMILE ON THAT FACE!!!

hebbu

Pistää paremmaksi kuin BB. Saa sitten nähdä,minkälainen on paljon hypetetty Yön ritarin paluu.

hollanti123

Mestariteos, joka jokaisen pitäisi nähdä.

hwoarang

Jokeri on joku niin ylirakastettava mielipuoli ja Heath Ledger teki siitä juuri sellaisen, kuin Jokerin täytyy ollakin. En ole aikaisemmin mitenkään hirveästi perustanut Batmanista, mutta tämä oli aivan loistava. Ja vaikka se kestikin sen 2.5h, ei se tuntunut mitenkään ylipitkältä, oli enemmänkin typerää nähdä lopputekstit, kun halusi vain nähdä lisää itse leffaa.
Ei tästä leffasta voinut muuta kuin pitää, aivan mahtavaa.

"Do I look like a guy with a plan?"

Indy15

Parhaita näkemiäni elokuvia. Ledger tekee unohtumattoman roolin Jokerina Gothamin pahimpana rikollisena. Ledger on Oscarinsa ansainnut.

IronMaiden

Upea pätkä! Ledger teki Jokerista yhden parhaista roistoista mitä on! Sääli että kuoli pois ennen kuin ehti saada palkintoja työstään.
Pelkästään Jokerin ansiosta:

J0ker

Laatu leffa, laatu kriteerit. erinomaiset suoritukset kaikilta. odotin paljon tätä elokuvaa ja se ylitti odotukseni. 5/5

jalakanen

Perskeles!

Jokeri_

Mahtava leffa! Ei voi muuta sanoa!

jokurandomiMyers

Taas niitä kertoja kun elokuvan pahis ottaa isomman korren

Jonttura

Ledger jäi historiaan!

jude3

Paras

JuhoTsu

Yön Ritari on parhaita elokuvia ikinä. Heath Ledgerin Jokerin rooli on yksi parhaita roolisuorituksia ikinä.
Joten

Jürgen

Heath Ledgerille Oscar-ehdokkuus! Toivottavasti vie pystin,

Keippari

Kuuluu ehdottomasti parhaimpiin leffoihin mitä olen nähnyt!

kokkolanpoju

Tässä elokuvassa kaikki toimii vain niin
täydellisesti

Kookosbanaani

Yliarvostettu joo, jos ottaa huomioon kliseisyyden ja sen tosiseikan, että Batman ei ole kaikkien juttu. Jos sattuu kuulumaan Batman-faneihin, niin takuulla iskee. Itse kuulun jälkimmäisiin.

korkkinado

Vaikea löytää mitään huonoa. Heath Ledgerin roolisuoritus on jotain kuin sanoinkuvaamatonta taidetta, samoin Nolanin ohjaus. Masterpiece made by genius Christopher Nolan.

Krisu79

Uusista Batman:sta paras!, tarviiko muuta sanoa? 5/5

Kurt

Parin uusintakatselun myötä on tunnustettava, että kaikesta huolimatta The Dark Knight on ihan perkeleen tyylikäs sekä parhaimmilleen hiottu timantti rautaisella juonella, ja vakuuttavilla näyttelijäsuorituksilla. Onhan Heath Ledgerin hehkutus mennyt vähän yli, mutta ansaitsiko edesmennyt hymypoika sitten kaiken huomion ja Oskarin? Kyllä vain. Hepun tulkinta Jokerina lienee yksi parhaimmista psykopaatti rooleista liikkuvan kuvan historiassa ikinä. Ainoastaan Anthony Hopkins Hannibal Lecterinä vetää vertoja Ledgerin Jokrulle. Christian Bale on Batmanin roolissa hyvä, ei mainio. Se möreä ääni tuntuu vähän liioitellulta, mutta sen sijaan Nolanin näkemys Bättiksen puvusta on upea. Gary Oldman, Morgan Freeman ja Michael Caine loistavat sivurooleissa Batmanin luottomiehinä. Äksöni on tässä paljon suurempaa ja komeampaa kuin Beginsissä, jossa melkein jokainen taistelu oli kuvattu puolen metrin päästä tappelijoista, samalla kameran kulma vaihtuen sekunnin välein..Ainoastaan gore puuttuu.

Kaikin puolin huippuleffa, jonka jatko-osaa odotan innolla. Saapa nähdä minkälaista synkistelyä se tarjoaa, kun kehään astuu Bane!

Kuu-Ukko

Mestariteos jossa on hyvät näyttelijät ja selkeä juoni.

lapio

Kyllä Ledger tästä Oscarinsa ansaitsi.

lebajuu

Aivan loistava elokuva! Onko kieroutunutta nauraa tämän elokuvan aikana ? Koska jos on, mä oon kieroutunut ;D
Ehsottomasti yks parhaista leffoista ikinä!

Leffa-man

Paras supersankarielokuva ikinä. Näin taidokasta Batman-elokuvaa ei taatusti tulla koskaan tekemään.

Leffa Timppa

Nolanin Batman-trilogia on aivan mahtava, mutta kyllä tämä Yön Ritari on vaan niistä paras. Ja ei mulla ole mitään lisättävää Ledgerin suoritukseen kylmäverisenä tappajana! Minusta Christian Balesta, jonka Batman ääni on vähän hömelö. Lisäksi hän ei ole ihan sellainen lihaskimppu millainen itselleni tulee kyseisestä hahmosta. Hänen näyttelemisessä ei kuitenkaan ole mitään pahaa.

leffan katsoja

siis niin paras elokuva että varsinkin hyviä näyttelijöitä heath ledger oli tosi hyvä

Lennie

Paras Batman elokuva tähän asti. Ei epäilystäkään. Piti otteessaan eikä pituus haitannut lainkaan.

Liikavarvaz

Kuten Tim Burtonin Batman, kuuluu tämäkin kaikkien aikojen parhaimpien sarjakuvaelokuvien joukkoon. Analysoiva, pohtiva ja edeltäjäänsä Batman Beginsiin verrattuna ylivertaisesti kuvattu elokuva.
Jäin kaipaamaan tiettyä synkkyyttä, mikä vielä oli vahvasti mukana Yön Ritari -trilogian ensimmäisessä osassa, mutta tämä voidaan kuitata yhdellä sanalla: Realistisuus.
Mutta yksi, mikä minua häiritsee, on se, miten jokaisella hahmolla tuntuu olevan aina puhe valmiina ja The Dark Knigtissa tunnutaan analysoivain AIVAN kaikkea.
Entä sitten Jokeri? Kumpi on parempi Jokeri? Heath Ledger vai Jack Nicholson?
Henkilökohtainen mielipiteeni, vaikka sitä ei kysytäkkään, on se, että Mark Hamil animaatiosarjassa on kaikkien aikojen paras Jokeri, kuten myös Kevin Conroy on mielestäni paras Batman, mutta jos verrataan näitä elokuvia, niin Heath Ledger on ehdottomasti ylivoimainen Jokeri. Miksikö? Siksi, että hän on voinut ottaa mallia kaikista edellisistä Jokereista. Sarjakuvista, Cesar Romerosta, Jack Nicholsonista ja Mark Hamilista. Heath Ledger ei ole ainoastaan hauska roolissaan, mutta hän on aika-ajoin todella pelottava. Tämän todistaa hänen lupausvideonsa, joka aiheuttaa kylmänväreitä jokaisella kerralla.
Bruce Wayne on Bruce Wayne. Christian Bale on juuri sopiva playboymainen henkilö Bruce Waynen rooliin.
Mutta Batmanin ääni on hanurista.

MaidenFani

Paras supersankari elokuva mitä on tehty!!!

Majesty

Omaan makuuni pitkälti täydellinen elokuva. Heath Ledger loii yhden parhaimmista roolisuorituksia ikinä, ja muutkin näyttelijät olivat vähintäänkin hyviä. Olen pitkälti sitä mieltä, että Yön ritari on yksi niistä muutamista elokuvista, joka pitkälti kaikkien olisi pakko nähdä.

Markku11

Yksi parhaita koskaan näkemiäni toimintaleffoja. Ehdottomasti 2000-luvun parhaimmistoa.

mintsi

Paras Batman tähän astisista. Ylivoimaisesti.

-mirco-

Odotukset olivat valtavat teatteriin tultaessa, mutta elokuva ylitti ne moninkertaisesti. Elokuvan ensimmäiset puoli tuntia olivat ennennäkemätön elokuvakokemus. Huikea käsikirjoitus ja mestarillinen ohjaus . Heath Ledgerin elämääkin suuremman roolisuorituksen lisäksi muutkin näyttelijät (etenkin Bale, Oldman, Caine ja Freeman) hoitivat hommansa paremmin kuin hyvin. Efektit olivat myöskin mahtavasti toteutettuja, mikä näkyi myös Academy Awardseissa. Kyllä harmittaa pitkään, ettei elokuva saanut genrensä vuoksi edes parhaan elokuvan ehdokkuutta.

Misfind

Odotukseni elokuvaa olivat isot mutta Batman- The Dark Knight yllätti minut täysin. Se erottui selkeästi edellisestä osasta erityisesti mahtavalla juoneilla höystettynä räjähtävivällä käänteillä. Heat lyö heti ilmestyttyään elokuvassa ensimmäisen kerran kaikki entiset Jokerit. Jopa Jack Nicholsonin Jokerin. Heat loistaa roolissaan tässä elokuvassa. Maggie Gyllenhaal osaa näytellä rooliaan uskottovasti samoin Aaron Eckart. Iso kaipuu iski aina minuun katsellessani Jokeria eli Heat Ledger jonka saappaita ei ole helppo täyttää. Tämä elokuva ansaitsee ehdottomasti viisi tähteä. Se osottautui niiden arvoiseksi, siitä ei ole epäillystäkään. Minä tulen kyllä katsomaan tämän elokuvan enemmän kuin yhden kerran.

Missedo

"See to them, you are just freak.. like me." Kuuluivat Jokerin sanat. Olin jo lumoissa, kukaan ei ole koskaan ollut näin loistava Jokerina kuin Heath Ledger. Toimintaa oli riittämineen ja se oli upeinta, kun Jokeri oli mukana. Juoni kulki hyvin, ehkä se oli hieman tuhti ja on varmaa että Christian Balen esittämä Batman jäi rankasti varjoon. Käheä ääni alkoi ärsyttävästi 'tikittämään' korvissa. Lepakkomiehemme oli tylsä. Hän oli! Hah. Mutta elokuva oli upea. Maggie Gyllenhaal teki hyvän roolisruorituksen, niinkuin myös Aaron Eckhart, Michael Caine ja Morgan Freeman. Mutta loppu oli tavallaan shokki minulle. Se oli niin väärin, niin väärin.. Jos Jokeri näkisi ilmeeni loppua jatellessani, kysyisi hän minulta: "Why so serious?" Kukaan ei pysty täyttämään Ledgerin Jokerin saappaita. Tälläistä Jokeria olen aina kaivannut ja se toteutui. Suosittelen elokuvaa kaikille.

"And here we... go!"

nakkuunen

Yön ritarin sielu on heath ledgerin esittämä psykopaatti jokeri...oscarin arvoinen suoritus herra ledgeriltä...tulevaisuuden klassikkoelokuva 5/5.

nikie326

Mahtava elokuva. Heath Ledger näyttelee Jokeria ihan sairaan hyvin.

Nutz

thenameless... elokuva kertoo batmanistä. Heath vaan esitti niin hyvin jokeria, jopa sinun mielestä "elokuvan olisi pitänyt kertoa jokerista" Omasta mielestäni jokerin olisi pitänyt olla enemmän esillä.

Vautsi... kuten kommenteista näkyy... elokuvan ilmestyttyä tulee pelkkiä viitosia mutta nyt myöhemmin tänne on näköjään raahautun paljon ihmisiä haukkumaan elokuvaa täydeksi paska/kura/huono/yliarvostettu -sekoitukseksi... :S

onni

todella hyvä elokuva. Jonka jokaisen pitäisi nähdä. Isot plussat hyvistä näyttelijöistä ja jokerista.

ozzzku

Ei siitä voi kiistellä(voi),mutta tämä on paras sarjakuvaleffa joka on tehty.vaikka tätä on kuultu ihan liikaa heath ledger on loistava.
5-5

Pandemonic

Instant klassikko jo heti kättelyssä! Paras Batman elokuva ikinä! Lepää rauhassa Heath Ledger.

Pelimies

Pisti joikaisella osa-alueella paremmaksi kuin bb. Ledgerin roolisuoritus Jokerina oli aivan mieletön ja Kaksinaama oli paremmin maskeerattu kuin Batman foreverissä.

Punakuu

Yksi upeimista elokuvista koskaan. Nolan saa elokuvasta melkein täydellisen, jota täydentävät mitä mahtavin näytteliäkaarti , joista kaikkein kirkkaimpana loistaa tuo aina niin mahtava Ledger, joka tekee suorastaan mykistävän roolisuorituksen. Kaikille hyvien elokuvien ystäville sydämellisesti suositeltava elokuva mestareilta.

saida

Ihan hyvä elokuva. Heath ledgerter vähän myyöntää kyllä elokuvalle mustaa taustaa, mutta se ei haittaa The dark knight elokuvan kat
somista.

Spuge

Tässä on paljon hyviä puolia, mutta myös pari huonoa puolta. Elokuvan kesto on hieman liian pitkä, mutta hyvät puolet korvaavat tuon pienen miinuksen. Heath Ledger suoritti Jokerin roolin täydellisesti, psykologia oikein pursuaa hänestä. Oikea mies jokeriksi. Balelta hyvä roolisuoritus, mutta se koihtuu vähän tylsäksi. Bale sopii kuitenkin ehdottomasti batmaniksi. Eräs parhaista supersankari elokuvista ja sen ohella yksi Nolanin parhaista. Voisi jopa puhua parhaasta. Samalla paras Batman-elokuva tähän mennessä tehdyistä.

Stranger

Todella hieno mestariteos Christopher Nolanilta, jonka kesto ei haitannut yhtään. Leffan näyttelijät olivat kaikki loistavia, vaikka Heath Ledger tuntuikin varastavan shown.5/5

Supersonic

2000-luvun legenda leffa TSH-elokuvien ohella. Juoni, Jokerin hahmo, näyttelijä suoritukset..Kaikki tässä elokuvassa on hyvää!

The Joker

Aivan älyttömän hyvä elokuva. Batmanin mörinä on ajoittain hieman noloa, mutta Heath Ledgerin USKOMATON roolisuoritus pelottavana Jokerina nostaa elokuvan uusiin ulottuvuuksiin. Elokuvan parasta antia ovat kohtaukset joissa Jokeri selittää kuinka sai arpensa. Yön ritaria katsoessa unohdin ajoittain, että Batman on pääroolissa ja Jokeri vain sivuhahmo, niin hyvin Heath Jokeria näytteli. Heath Ledger todellakin ansaitsi saamansa oscarin Jokerin roolista. Yön ritari on pakko katsoa uudelleen ja uudelleen.

tietäjä

EI HELVETTI tulipa tästä tosiaan pitkä teksti 8D ei helkkari pisin kommentti leffatykissä varmaa ikinä :D:D: ei ees menny oikeesti kauan kirjottaa. :o

noniin tuotanoin strommi minun mielestä taas sun tekstit on schaizzea. väitämpä vähän vastaan ja kerrompa miksi minun mielestäni dark knight ei ole täyttä paskaa. jos et jaksa strommi tätä lukee, kun tästä tulikin aika pitkä teksti, nii ei haittaa :P tykkään vaan vängätä vastaan. jos vaikka saatais tästä oikeen tulinen taistelu dark knightistä..ne on aina kivoja minusta.

strommi: "elokuvassa ei ole juonta (ei siis ole pahemmin mikään elokuvakaan!)"

minä: mitenniin ei ollu juonta? tarkotatko ettei leffassa ollu tarpeeks kliseinen juoni? mulle se ainakin oli taas ihana helpotus ettei oo mitään copy paste mission imposseble juonta jossa käytetään tuhannennen kerran samoja vaiheita ja juonenkäänteitä samassa järjestyksessä vaihtamalla vaan paikkaa ja henkilöitä.

vai ärsyttikö sua se että elokuvassa oli tavallaan pari juonta päällekkäin? no siis täähän on tavallaan sarja että oli monta asiaa joille piti kertoo jatkoa ja toivottavasti pohjustaa myös uusia juttuja mahdollista kolmosta varten ja eikö juonten kirjo ole rikkautta?.. Batman begins oli musta hyvä elokuva ja tosi hyvä elokuva siihen asti kunnes tuli se viimenen taistelu. miks siinä piti olla sellanen linkitys siihen alkuun. ois se linnun pelätti ollu ihan eri porukkaa vaan. se koko loppu siinä vaan tuhos sen koko idean että batman on alkanu taistella useita vihollisia vastaa. mun reaktio siinä kohassa: "jaah sama mies -.-"

dark knightissä sitä suurta oli just se, että kun oletti että noniin nyt tulee joku juonenkäänne nii ei tuukkaa ja kun aattelee että nyt tulee se loppuratkasu niin kaikki kääntyyki ylösalaisin ja on vaan sillei "ohhoh hoijoi tästähän se vasta alkaa" ja kun aattelee että nyt tässä kohti batmanille pitäs tulla ongelma nii batman onnistuukin ja tulee aito "hurraa batman" fiilis eikä sankarin voitto sillei jännästi ärsytäkkään niinku niissä elokuvissa mitä minä pidän schaizzeina.

Strommi: "eikä kummankaan päähenkilön näyttely ollut mitenkään erikoista, pikemmin hyvin säälittävää (Pettynyt batmanin näyttelyyn loistavan Batman Beginsin jälkeen ja Ledger ei tee missään poikkeusta, varasti vain pääosan paikan joka oli suurin virhe elokuvassa)."

Minä: Mun mielestä dark knightissä kivasti saatiin näyttelytyöllä nimenomaa korostumaan se idea: Batman on kehitelly ittelleen egon ja tyylin ja kaikki jo edellisessä elokuvassa, mutta nyt hän tapaa miehen joka tavallaan vie häneltä jalat alta ja hänen egonsa voittaa sillein henkisesti batmanin egon, vaikka batman minä hetkenä hyvänsä voisi tappaan tämän rääpäleen. Jokerin tälläinen mielenjohteinen käyttäytyminen kuitenkin saa ensin batmanin ihan sekasin, mutta vähitellen batman kuitenkin rupee ottamaan itseensä niskasta kiinni ja

WOOPS paljastukset loppuvat tähän.

mutta katsokaa onko batman samallainen batman beginssin ja dark knightin lopussa. ::) harmi kun lopuista ei saa keskustella täällä. :(

Strommi: "Ja kaiken huipuksi Ledger hakee säälipisteitä tappamalla itsensä. Se on jo toinen syy miksi hänen EI olisi kuulunut saada Oscaria. Tosi säälittävää tollanen..."

minä: tuskimpa se itsemurha liitty siihen oscarin saantiin mitenkää. ei ainakaan ois pitäny niinku puolesta eikä vastaan. oliko sun mielestä sitten ironmanin roolin suorittanut mies parempi vai kellä oisit sen oscarin ite antanu?? tiiätkö ees keille muille se oscar ehdokkuus annettiin sinä vuonna? mun mielestä ledgerin roolisuoritus oli tosi viihdyttävä, eikä tylsä eikä ärsyttävä ollut hän missään vaiheessa.

mun mielestä ei oo yliarvostettu vaan ansainnu kaiken suosion, oikestaan suurimmaks osaks sen takia että tää on parasta esimerkkiä muille elokuvan tekijöille ja tämän menestymisen jälkeen christopher nolanin seuraava leffa voi olla vielä parempi. paitsi jos nousee kusi päähän se on tietty aina vaara :(

Tuukkka

Aivan loistava leffa! R.I.P Heath Ledger

vankock

Ihan mieletön! Ehdottomasti paras Batman-leffa ever. Mukavasti synkkyyttä ja elämän / asioiden kahtiajakoisuutta. Ledger vie tässä kyllä yli puolet showsta, äijä ansaitsis oscarin.
Ehdottomasti 5/5

Vanne

Ennen elokuvan näkemistä ajattelin Ledgerin mahdollisen Oscar-ehdokkuuden ja ylistyksen olevan vain seurausta traagisesta kuolemasta. Elokuvan jälkeen kaikki nuo ajatukset olivat poissa. Voittaa jopa legendaarisen Jack Nicholsonin suorituksen Batman Foreverissä. Kaikin puolin täydellinen suoritus, ei vain voi kehua liikaa!

Ledger =

Vasuri

Todella hyvä Batman-raina, yllätti todenteolla ja sai uudelleen uskomaan Batmaniin. Filmi on juuri sellainen kuin pitääkin, Lepakkomiehen oloinen, eikä mikään komediahömppä. Ohjaaja Nolan teki tässä parhaan ohjauksensa, minkä minä olen nähnyt. Christian Bale on paras Battiksen roolissa ja upeasti näytteleekin sen. Ledger kylläkin hakkaa hänet Jokeri-roolillaan, joka on parhaita elokuvahahmoja. Yksi positiivinen yllättäjä oli Michael Caine, hän esitti uskottavasti Alfredia.

Viii

Niin ehdottomasti paras Batman aivan mahtava elokuva! Ja tässäkin oli se yksi ja tietty näyttelijä Heath Ledger. Siinä vasta mahtava näyttelijä, aivan upea. Heath levätköön rauhassa<3<3<3<3<3<3 5/5

Villetys

Yön ritaria kohtaan oli kovat odotukset loistavan Batman Beginsin jälkeen ja tämä ei petä missään vaiheessa. Heath Ledger vetää loistavasti Jokerin roolin tai pikemminkin Ledger on Jokeri ja se jättää selvästi Batmanin varjoon tämän rinnalla. Myös kaksinaaman roolissa oleva Aaron Eckhart on mainio. Kummatkin elokuvasarjan leffat ovat loistavia, mutta niitä ei voi verrata toisiinsa.

Vincent

Loistava ja todennäköisesti paras Batman leffa, joka on paljon enemmän kuin pelkkä supersankarielokuva. Elokuva onnistuu myös välttämään kaikki ne kliseet, joita näissä elokuvissa yleensä on. Näyttelijäsuorituksia ei voi liiaksi kehua, varsinkaan Ledgerin Jokerin osalta. Mies vetää (harmillista kyllä) viimeisen roolinsa niin hyvin ettei olisi ikinä uskonut! Nicholsonin Jokeri jää armottomasti tämän nerokkaan ja psykoottisen ihmishirviön varjoon. Ehdottomasti yksi parhaista leffapahiksista kautta-aikojen. Muut näyttelijät pärjäävät myös loistavasti ja hahmot saavat myös enemmän ruutuaikaa. Christian Balen ohella Gary Oldman ja erityisesti myös Aaron Eckhart vetävät vahvat roolisuoritukset. Ei edes elokuvan huima pituus haittaa vaan elokuva kulkee sujuvasti eteenpäin ja musiikit ovat loistavat! Ainoa pieni miinus on, ettei Nolanin ohjauksessa kaikista toimintakohtauksista tahdo saada selvää, mutta siitä huolimatta tämä on todellinen mestariteos ja viiden tähden arvoinen.

Vislami

Voin veikata että tulossa on vuoden paras superhero actioni :) todella mahtavan oloiset tapahtumat mitä trailereista voin päätellä.

voksKa

yksi kautta aikojen parhaista elokuvista! Why so serious?

vomppa

Äärimmäisen hyvä elokuva, joskin hieman ylipitkä. Christian Bale on loistava Batmanina, mutta vielä loistavampi on Heath Ledger tulkitessaan Jokeria, ja luodessaan aivan uudenlaisen psykopaatin. Musiikkikin on hienoa, samoin tehosteet. Christopher Nolan osoittaa olevansa keskivertoa taitavampi ohjaaja.

WillFilm2001

Tämä on hiukan muita uusia Batman-leffoja parempi. Syynä Ledgerin ilmiömäinen suoritus maailman parhaana pahiksena. Tämä elokuva oikeasti oli jännittävä. Lauttakohtaus oli yksi jännityksen tekijöistä. Hienoja kohtauksia oli paljon ja syvyyttäkin runsaasti.

- "Why so serious?"

- "Some men just want to watch the world burn."

- "Let's put a smile on that face!"

- "What do you propose?
- "It's simple. We kill the Batman."

Willy

Tämä elokuva on karkkia elokuvahampailleni. Pitää otteessaan aina räjähtävästä alusta ja tyylikkääseen loppuunsa. Näyttelijöiden suoritukset ovat loistavia ja Heath Ledgerin suoritusta Jokerina voisi kutsua jo suorastaan legendaariseksi. Muutkin näyttelijänsuoritukset ovat loistavia, tehosteet ällistyttäviä ja juonenkuljetus ja yllätyksellisyys sujuvaa ja vielä paljon enemmänkin. Sopivan synkkä tunnelmainen, johon Jokeri tuo reippaan säväyksen kieroutunutta huumoria.

Xavier

Pakko sanoa: PARAS BATMAN LEFFA! Toki tänä kesänä tuleva uusin(ehkä viimeinen?) voi lyödä uudet pohjat tähän saagaan. Toimintaa ja vihollisten pieksemistä sisältävä Batman leffa ei voi olla huono! Olisi toki voinut olla vähän parempikin,mutta silti se on aina yhtä hyvä kun sen katsoo!

2-Edge

Alkuperäinen nimi: The Dark Knight

2008
Christopher Nolan
Christopher Nolan, David S. Goyer, Jonathan Nolan
Aaron Eckhart, Christian Bale, Cillian Murphy, Gary Oldman, Heath Ledger, Maggie Gyllenhaal, Michael Caine, Morgan Freeman, Tommy 'Tiny' Lister Jr.
englanti, mandariinikiina