Hyvin kerrottu, tunnelmallinen ja pelottava perinteinen kauhutarina riivatusta talosta johon muuttaa uusi perhe asumaan.

Oletin tämän olevan vain peruskauhuilu, ja kyllähän tässä kliseitä vilisikin vaikka millä mitalla, mutta tämä erottuu kaikista muista samanlaisista leffoista sillä, miten se on tehty eli taidolla. Ei minua ole ikinä kliseet pahemmin häirinneet, ne ovat kliseitä siitä syystä että (yleensä) ne on todettu toimiviksi. Tässä tapauksessa lähes kaikki palaset loksahtivat kohdalleen niin, että annan melkein täydet pisteet tälle. Yllätyin siitä, miten paljon tämä pelotti minua. Vain puolessa välissä leffaa tuli pieni hengähdystauko. Muuten pidätin jatkuvasti henkeäni, en ole vähään aikaan pelännyt lähestulkoon koko leffan ajan, joskus pikkulapsena viimeksi. Kumma kyllä tästä ei jäänyt pelkotilaa päälle niin kuin minulle yleensä käy kauhuleffan päätteeksi. Olin positiivisen yllättynyt tämän leffan jälkeen, suosittelen perinteisemmän kauhun ystäville joille tunnelma on tärkeä osatekijä leffassa.

MustiSotakoira

Tiivistunnelmainen kauhu. Pitää hyvin mielenkiintoa yllä. The Conjuring onnistuu luomaan oikeaa kauhu-tunnelmaa, eikä vain säikyttelyä. Pitkästä aikaa hyvä kauhuelokuva.

naamio tyyppi

Lähes täydellinen kauhu pätkä vähään aikaan.
Pieniä kliseitä löytyy, mutta se ei haittaa paljoa.
Suosittelen katsomaan.

2013
The Warren Files
James Wan
Carey Hayes, Chad Hayes
Haley McFarland, Joey King, Lili Taylor, Mackenzie Foy, Patrick Wilson, Ron Livingston, Steve Coulter, Vera Farmiga
englanti, latina