kuperkeikka

Hidas alku ja ylimielinen päänäyttelijä tässä pahiten laskee pojoja. Ihan katsottava popparileffa toki, joskin pienoinen pettymys. Pahis jäi myös kamalan ontoksi. Pidin Raimin spider maneista paaljon enemmän.

Ludil

Mielestäni ne vanhemmat versiot ovat paremmat juuri senkin takia etteivät ne ole niin synkkiä vaan pelkästään viihteellisiä.

On lähes aina huono idea nuorentaa päähahmot ärsyttävään teini-ikään. Turha odottaa mun puolelta kannatusta.

Kaikki tässä leffassa on aika ennalta-arvattavaa ja kaavamaista. Pahis on suurin pettymys. Lyhyesti: säväyttämätön The Amazing Spiderman kuuluu "no joo"-leffojen kategoriaan.

Mukiinmenevää toimintaviihdettä, tosin näen tämän melko turhana re-boottina vaikka Spider-Man 3 aika paska olikin. Peter Parkerin stoori kun kulkee samat polut läpi kuin aiemminkin vain hieman erilaisilla tapahtumilla ja käänteillä. Sam Raimin ohjaama eka leffa oli rutkasti parempi emotionaalisella ja näyttelijöihin samaistumisen tasolla. Ainakin se on kestänyt useita katselukertoja kymmenen vuoden aikana. Amazing Spider-Man vetää vähän humoristisemmalla otteella, mikä on ihan kiva. Andrew Garfield on sopivan nörttimäinen ja nokkela Parker, vaikkei ihan Tobey Maguiren lailla tunnu sopivan rooliin kun se häneen on niin hyvin jos iskostunut. Juoni on se mikä tässä tuppaa tylsistyttämään, varsinkin kun pienenä tv-piirretyssä siisti pahis Lisko jää varsin laihalla motiivilla rynniväksi pahikseksi. Joku ehkä sanoo tätä realistisemmaksi kuin aiemmat Hämis-filkat, mutta enpä menisi allekirjoittamaan. Loppupuoli menee monta kertaa nähdyksi mekkaloinniksi ja trikoosankaria vain aletaan yhtäkkiä kutsua normaalisti Spider-Maniksi ennen kuin kukaan on edes keksinyt heittää nimeä ilmaan. No, epäloogisuuksiahan näissä aina esiintyy. Kerran katsottava ja ihan okei tämä haukuistaan huolimatta oli.

vasara88

Vaikka tämä on jo kertaalleen nähty ja koko reboot on täysin turha, niin silti itse elokuva oli ihan viihdyttävä. Pidän kummiskin paljon enemmän Raimin Spidermaneista.

Ahvena

The Amazing Spider-Man arvosana 3,19
2012
Marc Webb
Alvin Sargent, James Vanderbilt, Steve Kloves
Andrew Garfield, Chris Zylka, Denis Leary, Emma Stone, Irrfan Khan, Martin Sheen, Rhys Ifans, Sally Field