schwartzy

shaibaa! raimin parempi ja paaljon. tobey ainoa hämis.

miksi miksi!!!!!! kaikki menee nykyään muotin mukaan = pitää olla komea sankari? minusta tobey oli uskottavampi hämiksenä. tv:stä tuli miten tää ollaan tehty niin näytti kyllä aika naurettavalta. ainoa ehkä kiinnostava juttu leffassa on se tohtori lisko, mutta miksi piti tehdä uudestaan koko sarja? ja kaiken lisäksi se että miten pojasta tulee hämis on jotenkin niin tyhmästi tehty, aikaisemmissa sentään oli järkevä vahinko.

James_Bond

Olen täysin samaa mieltä tuon schwartzyn kanssa, että miksi pitää tehdä tällainen turha "reboot". Koko elokuva oli alusta lähtien tylsää seurattavaa ja näyttelijät olivat kaikki melko surkeita, poliisi-isää lukuunottamatta. Sam Raimin Spider-Manit kertoivat paljon lyhyessä ajassa, tämä kertoo vähän pitkässä ajassa. Ei turha hidastelu alkupuolella ole mitään syventymistä, ja jos aitoa sellaista tästä sattuu löytämään, niin sekin on toteutettu hyvin rutiinimaisesti kuten koko leffakin. Moraaliset kysymykset ja valinta normaalin minuuden ja sankarihahmon välillä puuttuivat miltei kokonaan. Sankarin roolissa oleva Garfield on epäuskottava ja liian persoonaton hämismieheksi. Tobey Maguire toi mukaan luonnetta. Muutenkin Raimin leffoissa oli paremmat näyttelijät ja viihdettä. Tämä oli puolivillaisesti tehtyä roskaa. Kaipaan vielä aikoja, jolloin ei leffoista tehty koko ajan 3D-versiota. Ehkä sellainen aika tulee vielä.

Muuan "kriitikko" kutstui tätä realismiin pyrkiväksi. Mitä ihmeen realismia on jossain sinipunaisessa naamioasussa seitin kanssa liitelevässä sankaripojussa? En halua mitenkään olla loukkaava tätä kriitikkoa kohtaan, mutta moinen väite kuulostaa jo niin oudolta, että voi ei. Muutenkin tekisi mieli haukkua tyystin tämän päivän jokseenkin rutiinimaiseksi muodostunut elokuvakritiikki, jossa kehutaan ja haukutaan, mutta ei analysoida riittävän syvällisesti eikä taideta oikein tajuta elokuvan tärkeitä pikkuseikkoja. En nyt tässä kommentissa jaksa sille tielle lähteä, enhän itsekään mikään todellinen kriitikko ole, vaikka klassikoiden suurystävä olenkin. Se, että kehutaan jotain Andrew Garfieldiä hienoksi näyttelijäksi, on mielestäni uskomatonta. Ei sellainen heppu ole mitään mm. Cagneyn, Bogartin tai Tom Hanksin rinnalla. Ei siten, että samoista näyttelijöistä tarvitsee pitää, mutta kyllä sen näyttelijätyölle omistautumisen ja syvällisyyden huomaa jostain ihan muusta kuin vaikkapa jostakin Chuck Norriksesta.

The Amazing Spider-Man on ajatukseton, mutta on tajunnut tehdä itsestään pilaa parissa kohdassa. Typerä massapätkä vailla sielua, vailla tyylitajua. Efektit eivät laatua takaa.

kallehster

Parin tunnin leffan katsomiseen meni aikaa kuutisentoista tuntia. Kertonee kuinka monta taukoa leffan aikana joutui pitämään. Ommuuten järkyttävän huono elokuva.

Larno

Tylsä, kliseinen, tönkkö, yllätyksetön, keskiverrosti näytelty, sarjakuvaleffojen paskimpaan nurkkaan kuuluva teos. En suosittele edes krapulapäivän leffaksi.

shinji

Leffassa on yksi asia mikä minua ärsyttää suunnattomasti : korostettu teinimäinen angstisuus.

Garfield on roolissaan huono kaikella tapaa - hän ei ensinnäkään näytä yhtään Peter Parkerilta, hän on yksinkertaisesti ihan liian pitkä ja "olevinaan cool emo-teini". Koko leffan ajan yritin uskotella itselleni että Garfield on nyt sitten Peter, mutta en onnistunut siinä. Ulkoisten seikkojen lisäksi hän on myös mielestäni erittäin pökkelö näyttelijä - ainakin tässä, mutta varmaan vika on osittain myös siinä miten oudoksi hahmo on tässä väännetty. Paljon kehuttu Emma Stonekaan ei pahemmin tehnyt vaikutusta, mutta onneksi sentään tähän ei ole kehitelty uutta MJ'tä vaan mukaan on otettu välillä Gwen Stacy. Pahiksesta en sano mitään muuta kuin että se oli niin huono kuin vain voi olla, eikö muka mitään parempaa olisi voitu keksiä.
Tämä on yksinkertaisesti vain mielestäni täysin turha elokuva. Tajuan kyllä että tästä on yritetty tehdä erilaista ja synkempää kuin Raimin leffoista, mutta itse en vain yhdistä Spider-mania emo-teinimäiseen, itsekkääseen kostaja hahmoon, joten annan vain yhden tähden.

cronenberger

Jonttura

Key

The Amazing Spider-Man
The Amazing Spider-Man arvosana 3,19
2012
Marc Webb
Alvin Sargent, James Vanderbilt, Steve Kloves
Andrew Garfield, Chris Zylka, Denis Leary, Emma Stone, Irrfan Khan, Martin Sheen, Rhys Ifans, Sally Field