robotti

Mietitäänpä näin, että Marcus oli rakennettu 2000-luvun alussa, kun sen sijaan Skynetin Terminatorit oli rakennettu tuomion päivän jälkeen, joten oletan, että on hieman low techimpiä tutkimuskeskuksia ja muuta vastaavaa käytössä, joten ei voi rakentaa noin kehittynyttä. Ja tokihan Marcus oli osittain ihminen, niin toki se oli paljon parempaa teknologiaa, kuin täysin keinotekoiset terminatorit. Esimerkiksi ei tartte niin paljoa autonomista robottiteknologiaa, kun käytetään ihmisestä löytyviä toiminnallisuuksia, siis ihmis kyborgin hienoudet ja edut. Toisekseen T-800, eli Arska Terminatorit oli paljon kehittyneempiä, voimaakkaampia kuin Marcus Wright Terminator. Marcus voitti ihmispuolensa takia, koska ihmiset osaavat reagoida oman kokemuksensa puolesta tilanteiden mukaan. T-800:lla ei ollut vaan niin paljoa kokemusta vasta saapuesasan tehtaalta. Kun Marcuksella on ollut elin-ikäinen kokemus ihmisenä toimimisesta. Joten omasta mielestäni elokuvan mittapuulla Marcus oli varsin uskottavaa teknologiaa 2000-luvulla rakennetuksia ihmisen ja robotin välimuodoksi. Omaa ihoa käytetty, ja todennäköisesti Prototyyppi-teknologioita mitä Cyberdyne kehitti, ja toisekseen Skynetillähän menee oma aikansa, kun pystyy rakentamaan tehdaskomplekseja ja keräämään oikeanlaisia raaka-aineita, ja tuossa elokuvassakin kerättiin ihmisiä joista varmaan saatiin orgaanista materiaalia T-800 Terminaattoreille.

Tämän takia koen Marcus Wrightin täysin teknologisesti uskottavana. Toisekseen voidaan loputtomiin väitellä Terminator Franchisen teknologian uskottavuudesta, sillä tämän hetkisen maailmankaikkeuden tuntemuksen perusteella aikamatkailu on mahdotonta, joka katkaisisi välittömästi Terminator Franchisen uskottavuuden.

Snakke, hämmästyinpä väitteestäsi. Koska itselleni Christian Balen hahmo oli täysin vässykkä ja turha hahmo elokuvassa. Ei herättänyt lainkaan mielenkiintoa hahmona. Toivoin elokuvan lopussa, että John Connor kuolisi, ja Marcus Wright olisi repinyt Connorin kasvot itselleen, ja ollut seuraavissa elokuvissa John Connor. Myös hän olisi voinut tappaa Kyle Reesen, joka oli myös onneton vässykkä.

Marcushan oli ainoa elokuvan mielenkiintoinen hahmo, joten olin todella positiivisesti yllättynyt tästä valinnasta. Kun ei jaksa kuunnella Connorin kaksi-ulotteista angstia enää yhtään enempää. Omasta mielestä Balen hahmo ei olisi tarvinnut lainkaan olla elokuvassa, elokuva nyt olisi toiminut vähintään yhtä hyvin taikka paremmin ilman häntä.

Ja en ymmärrä väitettä, että Marcus Wrightin tekniikka olisi jotenkin yliampuva? Eiköhän teknologia Terminator franchisessa ole jo täysin yliampuva, kuten aikamatkailun mahdottomuus?

Toki voin yhtyä väitteeseen Arskan naamasta.

Täydellinen loppu olisi ollut se, että Marcus olisi tappanut Kyle Reesen, John Connorin ja Johnin vaimon, ja olisi repinyt itselleen Connorin kasvot, ja olisi näin tavallaan myös kostanut Skynetille, ja olisi taistellut vastarintaliikkeessä skynetiä vastaan Connorina Balen kasvoilla. Tarkoittaen kostolla sitä, että hänestä oli tehty Kyborgi, ja siitä, että Skynet käytti häntä hyväkseen. Hän olisi palannut Connorina taistelemaan Skynetiä vastaan voittamattomana ihmiskunnan Kyborgina. Olisi repinyt Johnin vaimon sikiön, nimennyt sen Kyle Reeseksi ja lähettänyt sen suojelemaan Sarah Connoria, joka olisi synnyttänyt John Connorin.

Täydellinen aikaparadoksi kauniit ja rohkeat tyyliin kruunaisi elokuvan klassikkona.

Itsehän pidin elokuvasta. Ja oli huomattavasti parempi, ja laadukkaampi elokuva kuin Terminator 3. Elokuva pääsi jo eteenpäin aikaisempien elokuvien kaavasta. Suurella mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavia mahdollisia jatko-osia. Elokuvassa oli taas sopivaa toiminta-elokuvan fiilistä ja hieman kasarifiilistä.

Puukottaja

oikein hyvä elokuva! oikein mukavaa viihdettä! toisinajattilijät hunnikkoon!!

uusis

Huomio kaikki nillittäjät: Tämä on Toisen Terminator-trilogian ensimmäinen osa. Kalifornian kuvernööri ei lähtenyt esittämään tappajakyborgia.. Kuka muu tuolla iällä paitsi ehkä Chuck Norris.

Erittäin hyvä elokuva, odotan seuraavaa Terminaattoria. Kyllä, olen varma, että Arska ei siinä esiinny.

jansku_92

Krisu79

mika72

Terminator - Pelastus
Terminator - Pelastus arvosana 3,09

Terminator - Pelastus (2009)

Alkuperäinen nimi: Terminator Salvation

2009
Terminator 4
McG
David C. Wilson, Gale Anne Hurd, James Cameron, John D. Brancato, Jonathan Nolan, Michael Ferris, Paul Haggis, Shawn Ryan
Anton Yelchin, Bryce Dallas Howard, Christian Bale, Common, Helena Bonham Carter, Jadagrace, Moon Bloodgood, Sam Worthington
USA, Saksa, Iso-Britannia