Hauskaa ajanvietettä täynnä huumoria ja toimintaa.

Raphael, Leonardo, Donatello ja Michaelangelo ovat teini-ikäisiä mutanttininjakilpikonnia ja heidän isä hahmonaan toimii mutanttirotta Splinter. Yhtenä päivänä jalkaklaani yrittää listiä reportteri April O'Neilin, mutta tortogänsit pelastavat tämän. Myöhemmin tortogänsit menevät Aprilille viettämään iltaa, minkäs muunkuin, pizzan ääreen. Tällävälin tortogänsien vihollinen Shredder kidnappaa Splinterin...

Tortogäns filmi on yllättäen hauskaa ajanvietettä täynnä huumoria ja toimintaa. Tortogäns perustuu samannimiseen, itse asiassa aika julmaan, sarjakuvaan. Tortogäns filmi on selvästi suunnattu lapsille, mutta meno voi olla vähän liiankin väkivaltaista naperoiden silmille. Mutta jos nyt ruvettaisiin vain arvostelemaan kunnolla. Tortogäns on hauska ja toiminnallinen elokuva, mutta sen näyttelijöissä on pahoja aukkoja ja tuntuu siltä, että osa elokuvan tapahtumista on vain täytettä jotta filmi olisi sopivan mittainen. Itse kilpparipuvut ovat hienoja ja näiden ääninäyttelijät osaavat asiansa. Lisäksi lopussa oleva kattotappelu on erittäin onnistunut toimintakohtaus.

Joten jos haluatte rikastuttaa päätänne täydellisellä järjettömyydellä, vuokraa Tortogäns-elokuva (=Turtles-elokuva). Ja jos kiinnostusta aihetta kohtaan löytyy, voit myös vuokrata tai ostaa elokuvan kaksi jatko-osaa. Ne tosin häviävät kaikessa ykköselle. COWABUNGA!

nimimerkki: Ash

Komedia,
1990
Steve Barron
Bobby Herbeck, Todd W. Langen
Brian Tochi, Corey Feldman, David Forman, Elias Koteas, James Saito, Josh Pais, Judith Hoag, Kevin Clash, Leif Tilden, Michelan Sisti, Robbie Rist, Sam Rockwell