King Diamond*

Täytyy myöntää että ohan tää jännäri kunnollisesta päästä, ei kuitenkaan mielestäni niin hyvä ku psyko, koska psyko on paras Alfred hitchcockin leffa koskaan.

Onhan tää kun lähtee kattelemaan ni vähä semmonen miten sen sanois, jää mielellään seuraan juonta, jännä juu mut psykolle jää toiseks, voihan tää olla hitsikokin parhaimpia ohjauksia, helposti.

Oli hiukan paha arvioida tähtien määrä, loistavan psykon tasolle ei pääse mikään muu Alfred Hitckcockin leffa, kyl tää hyvä on.

Boy From Shadows

Yhteen ainoaan huoneeseen sijoittuva tirkistelytrilleri ei kuulosta kovin kiinnostavalta tapaukselta, mutta legandaarisen Alfred Hitchcockin käsissä sekin saadaan toimimaan. Muutaman näyttelijän toimesta vedetty kokonaisuus alkaa pitkillä dialogeilla, eikä hennosta tunnelmasta voisi leffaa Hitchcockin jännäriksi tunnistaa. Alku onkin hyvin hidastempoista jutustelua, joka ei edes oikeastaan pohjusta tulevia tapahtumia millään tavalla. Trilleriosuuden alkaessa 50-luvun teos muuttuu jännittäväksi ja pitää hyvin otteessaan. Näyttelijät eivät täysin vakuuttaneet.

Takaikkuna on arvostettu ja ylistetty elokuva, mutta omia tuntemuksiani se ei järisyttänyt. Hyvä se on, kun alun yli päästään ja ehdottomasti katsomisen arvoinen klassikko. Älä kuitenkaan odota liikoja, kuten itse tein. Ei tämä Psykolle vertoja vedä.

Dickey

Erittäin yliarvostettu Hitchcockin trilleri. Vertigo on paljon parempi

johnny depp

naurettavaa paskaa. olevinaan jännä

Ludil

Ei kyllä mikään Hitchcockin parhaimmista (itse pidän Psykoa ja Lintuja parhaimpina) mutta kieltämättä taidokasta saada näistä aineksista aikaan edes jonkinlainen elokuva saati sitten tarina: mies, jolla on jalka kipsissä ja joka pysyttelee kotona neljän seinän sisällä.
Hieman tylsä tämä kuitenkin on. Pisteitä tulee mm. legendaarisesta Grace Kellystä.

onni

Yliarvostettu. Psyko on paljon parempi. Ei huono, mutta yliarvostettu. Melko tylsä. 3/5

ratisti

Varmaan joskus aikoinaan ollut jännä leffa tämä. Ei tässä mielestäni silti mitään hehkuttamista ole. Sentään jotain yritystä.

Seppochu

Ei läheskään niin hyvä kun väitetään ja alku oli hirveän pitkästyttävä

xenomorph

Ihan katsottava trilleri, joka ei kuitenkaan yllä Hitchcockin parhaan elokuvan Psykon tasolle. Plussaa siitä että yhdessä huonessa tapahtuvaan elokuvaan on saatu mahdutettua niin paljon asiaa, joka ei kuitenkaan pääse pitkästyttämään.

AlexZ

TheDude

Takaikkuna
Takaikkuna arvosana 4,23

Takaikkuna (1954)

Alkuperäinen nimi: Rear Window

Trilleri
1954
Alfred Hitchcock
Cornell Woolrich, John Michael Hayes
Grace Kelly, James Stewart, Judith Evelyn, Raymond Burr, Thelma Ritter, Wendell Corey