AAnyway

Hämmästyin jälkeenpäin kun tajusin että leffa kesti melkein kolme tuntia. Se kului kuin hujauksessa. Tunnelma pysyi ja pakokohtauksen aikana meikäläinen huomasi puristavansa sohvaa rystyset valkoisina. Oikein onnistunut ja jännittävä elokuva. Jotenkin vankileiri tuntui hieman epärealistiselta, tuntui että sotavangit on vaan laitettu kesäleirille. Toisaalta on mukavaa kun aina ei ole mukana raakaa väkivaltaa ja kidutusta, joka kulman takaa

Darkman900

Todella mallikelpoinen vankilapako-leffa on kyseessä. Näyttelijät olivat loistavia, mutta heidän hahmojensa ohuus hiukan häiritsi. Ei kuitenkaan missään tapauksessa huono leffa. Kestää useammankin katselukerran.

Gossyy

Loistava vankilapako elokuva, joka alkupuoliskollaan miltei tappaa katsojan jännitykseen. Hahmot ovat upeita ja niiden näyttelijät vielä korostavat sitä. Ulkopuolella tarinankerronta hieman löystyy, mutta olisi mahdottomuus, ettei sitä tapahtuisi ottaen huomioon keskittymistä vaativien kohteiden määrän. Odotin ratkiriemukasta "älä ikinä menetä toivoa"- tarinan, jonka katsomisen jälkeen saisin leveän hymyn kasvoilleni, joten olen siinä tapauksessa hieman pettynyt. Mutta se ei elokuvan pisteitä alenna, koska elokuva oli loppujenlopuksi erittäin hyvä omalla alueellaan.

J.Lipponen

Eipä käynyt pitkästä kestostaan huolimatta aika pitkäksi tätä katsoessa.Hyvä näytteleminen yhdistettynä reteään tunnelmaan,mitä muuta voisi viihdyttävältä leffalta enää vaatia?

Jabbopoikanen

Tosi loistava, alkupuoli keskittyy enemmän vankilaan ja loppu sen ulkopuolelle. Hahmoihin ei syvennytä yhtään, ja ei ole hyvä. Olisi ollut mukava tietää miksi hahmot edes olivat linnassa. Leffa kertoo monipuolisesti tapahtumista, eikä ole teos turhaankaan näin pitkä. Ennen kaikkea vankila-pako oli mahtava.

johnny depp

Yksi parhaista vankila-pako elokuvista. Näyttelijät ovat upeita.

Makke_95_

Juu kyllä oli hyvä. Kaikki näyttelijät olivat hyviä rooleissaan varsinkin itse tykkäsin Charles Bronsonin,James Coburnin,James Garnerin ja McQueenin rooleista. Ei tähän muuta voi todeta kun että: todellinen klassikko.

stranger in this town

Hieno ja viihdyttävä elokuva. Teko ajankohdastaan johtuen, ehkä hiukan naivikin, mutta eipä tuo haittaa. Ei kaiken tarvitse aina olla pohjatonta moraalitonta mätkintää tms.

Elokuvan pitää viihdyttää ja tämä elokuva tekee sen tasokkaasti.

Tertsi

Hieno elokuva, ei yllätys sinänsä, onhan mukana läjäpäin aikansa kovimpia näyttelijöitä. Jännitystä, huumoria ja loppupuolella myös komeita maisemia. Näinpähän Bronsoninkin ensimmäistä kertaa hieman tavanomaisesta poikkeavassa roolissa. Kiitettävä suoritus häneltä, kuten monelta muultakin. Klassikkostatus ansaittu.

Uytp7

Samaa pulinaa kuin useilla muillakin edellä. Aika lepsulta, miltei kesäleiriltä tuo vankila tuntui ja henkilöhahmot jäävät melko ohuiksi. Filmi myös alkaa vähän hitaasti, mutta itse pakeneminen sekä pakosallaolo on toteutettu todella vetävästi. Roolituksesta ei löydy mussutettavaa, välillä tosin oli hieman vaikea ymmärtää kaikkien henkilöiden logiikkaa asioiden suhteen (ja ne saksalaiset eivät voineet olla noin hölmöjä paikoittain).

Joka tapauksessa kyllä tälle voi klassikon leiman lätkäistä, pituudesta viis tämä ei pitkästyttänyt missään vaiheessa ja juuri oikeissa kohdissa jännitystä osataan nostaa oivasti. Loppupuolella leffa onnistui jopa koskettamaan minua. Kyl maar oli hieno pätkä.

Villetys

Suuri pakoretki on hyvin onnistunut vankilapakoon perustuva elokuva. Bronson, Coburn ja McQueen tekevät vahvat roolisuoritukset ja ei muissakaan näyttelijöissä mitään vikaa ole. Tunneleitten kaivaminen ja muu pakoon liittyvä oheistoiminta on kuvattu hienosti ja vaikka elokuvalla on kestoa melkein kolme tuntia, se pitää otteessaan loppuun asti.

aeae

Seikkailu,
1963
John Sturges
James Clavell, Paul Brickhill, W.R. Burnett
Charles Bronson, Donald Pleasence, James Coburn, James Donald, James Garner, Richard Attenborough, Steve McQueen
englanti, saksa, ranska