AAnyway

Olin niin hemmetin pettynyt. Miten voi näin lupaavan konseptin pilata näin totaalisesti? Yritän tiivistää kommenttini, ettei tästä tule hirveää paatosta, mutta kaiken kaikkiaan siis juoni oli ensinnäkin pirstaleinen ja kukaan ei ollut vaivautunut miettimään koko tarinaan uskottavaa ja mielenkiintoista juonta. Hahmoja oli aivan liikaa ja vaikka nekin esiteltiin, jäi koko homma irralliseksi. Varsinkin Will Smithin jatkuva itku tyttärensä perään ei vastaa itsellä sitä mielikuvaa, mikä tulee mieleen sanasta "pahis". Luin vielä jostain haastattelusta, että Will Smithin pojan mielestä tämä elokuva on Smithin paras.... Surullista. Hahmoista ainoa joka jäi vähän edes kiinnostamaan oli Harley Quin, että jos joku vaivautuisi kirjoittamaan tästä hahmosta vaikka oman spin off elokuvan kunnon tarinalla, voisin sille antaa uuden mahdollisuuden.

Suurin epäkohta oli kuitenkin omalla kohdalla se, että Jokeri ei ollut pääpahis vaan random noita jostain luolasta, joka näytti siltä, että se olisi tempaistu Muumion paluu elokuvasta. Huoh. Avomieheni siis torkkui teatterissa tämän aikana samalla kun minä yritin koko ajan antaa elokuvalla mahdollisuuden. Mutta kun ei, niin ei.

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Suicide Squad on toistaiseksi ainoa elokuva, josta olen marssinut ulos kesken näytöksen. Kun tunti ja neljäkymmentä minuuttia oli täynnä vei itsesuojeluvaisto voiton enkä enää pystynyt jatkamaan katselua. Kyllä viedään elokuvayleisöä nykyisin ihan käsittämättömän halvalla, ottaen huomioon että tämäkin oli yksi vuoden odotetuimmista tekeleistä... mitähän seuraavaksi?

Onneksi en joutunut maksamaan lipusta mitään. En suosittele kenellekään.

shinji

Watchmenin jälkeen tämän supersankari leffan katsominen oli kyllä erittäin tuskallista.
Suicide Squadin suurin ongelma on se, että tämä on tehty miellyttämään vain nuoria, k12 ikärajakin kertoo ettei kannata odottaa mitään vakavaa tai synkkää menoa. Jos olisi tehty k15 tai jopa k18 elokuva, ehkä tästä olisi voinut tullakin jotain, kun kyseessä nyt kuitenkin pitäisi olla leffa pahisjoukosta.

Jared Leto on selvästi valittu olemaan vain "hyvän näköinen" Jokeri. Vaikka en ole kyseisestä hahmosta välittänyt oikeastaan missään leffassa (paitsi animaatioissa) niin edellisissä näyttelijöissä on sentään ollut luonnetta ja karismaa, eikä olla keskitytty vain siihen että Jokeri olisi siistin näköinen. Tähän samaan "sekopäisen cool" kastiin voisin heittää myös Margot Robbien Harley Quinnin, mutta hänen suorituksessa on edes vähän jotain yritystä ja persoonallisuutta. Will Smith taas on yhtä tylsä kuin aina, hän ei vaan säväytä sitten mitenkään. Lumoojatar hahmo oli myös aika epätoivoisen teinimäinen räpellys, ei jaksanut kiinnostaa sitten yhtään. En tykännyt myöskään Ben Affleckin Batmanistä - miksi hahmo on tehty näyttämään lihavalta, missä oli Batmanin "korvat"? Muista hahmoista en sano mitään koska en edes muista kunnolla kuka oli kuka, kaikki oli harmaata massaa.

Ihan höpö jätkä

Suicide Squad