Beer Master

Näyttelijät ja hahmot yhtä hyviä kuin aikaisemminkin, efektit ja maisemat näyttäviä ja toiminta suht viihdyttävää. Kaikin puolin vastasi minun odotuksiani. Idris Elba oli sinänsä hyvä pahis, harmi vain että hahmon historiaa ja motiiveja ei avattu juuri yhtään. Jos sarja saa nelososan, toivoisin että se ottaisi vakavamman suunnan ja loisi jonkinlaista jatkuvuutta sarjalle, sen sijaan että taas pelastettaisiin maailma uudelta vihamieliseltä muukalaisrodulta. Tuo näyttää kuitenkin epätodennäköiseltä, sillä jatko-osa on menettämässä päätähdet Chris Hemsworthin ja Chris Pinen budjettileikkausten takia.

justi57

Ihan passeli ja viihdyttävä Star Trek -leffa, joka mukailee Star Trek V: The Final Frontierin hilpeää ilmapiiriä ja seikkailun tuntua. Tykkäsin tästä hieman enemmän kuin Into Darknessistä, joka oli katselukokemuksena melko raskas.

Mutta on Beyondissakin toki omat heikkoudet. Kuten aikaisemmat kommentoijat mainitsivat, uuden ohjaajan (Justin Lin) myötä toimintakohtaukset vyöryvät päälle liian nopeasti, eikä niistä monesti saa tolkkua kuin uudelleen katsomalla. Lopussa taistelukohtaukset menevät älyttömyydessään jo komedian puolelle. Runsaasti viljelty huumori ei aina toimi ja pääpahis on tylsän muovimainen.

Beyond on paikoin vaikuttavan näköinen (etenkin Yorktown-tukikohta), mutta joissain kohdin tehosteiden ja lavasteiden tökeryys pistävät silmään - tämä on harmi, sillä pinnalliseksi viihteeksihän tämä on pääasiassa tarkoitettu.

Mr. Johnny

Omasta mielestäni kohtalaisen hyvä Star Trek- elokuva. Vauhdikas, viihdyttävä ja hauskakin. Elokuvassa on jo aiemmin nähtyjä juonikuvioita, kuten mm. Enterprisen tuhoutuminen, mutta se ei menoa haittaa. Aiemmin Fast & Furious-leffoja ohjannut Justin Lin onnistui tässä.

Star Trekin 50-vuotisjuhlan kunniaksi valmistunut teos kunnioittaa saagan perinteitä. Myös edesmennyttä legendaa Leonard Nimoya muistellaan tässä. Erikoistehosteet ovat toimivia ja hienoja sekä avaruudessa oleva kaupunki Yorktown on näyttävän näköinen paikka. Lopussa kaahaillaan jopa moottoripyörällä ja se tuo mieleen samanlaisen kohtauksen Suuri pakoretki-elokuvasta.

Tarinan pahis ei ole omaperäisimmästä päästä, vaikka häntä näyttelee karismaattinen Idris Elba. Uusista hahmoista onnistunein oli avaruusolio Jaylah, jota esittää tanssijana tunnettu Sofia Boutella.

Mielestäni kevyenä illan viihteenä tämä leffa menee mukavasti. Star Trek on elänyt pitkään ja kukoistanut, ja niin se varmasti tekee vielä tästä eteenpäinkin.

Paranoid

Melkoista toimintaa. Ei yhtään kuollutta hetkeä ja ihan hyvää näyttelijätyöskentelyä. Sellainen viihdyttävä pläjäys ilman liikoja filosofointeja.

Kolme puol.

Star Trek Beyond arvosana 3,02
2016
Justin Lin
Doug Jung, Simon Pegg
Chris Pine, Idris Elba, Karl Urban, Simon Pegg, Sofia Boutella, Zachary Quinto, Zoe Saldana