Chinook

Hieno teos! Näin tämän ensimmäisen kerran useampi vuosi sitten, kun olin vielä peruskoulussa ja ihastuin tähän täysin. Mainio ja koskettava leffa kerta kaikkiaan.

Aatu

Loistava ja koskettava leffa poikien viimeisestä kesästä yhdessä. Vernin hahmo tuo hauskuutta leffaan. Katson varmasti toistekkin.

IsoVauva

Uudelleenkatselu.

Osuvin kuvaus lapsuudesta ja ystävyydestä, mitä ollaan ikinä filmille ikuistettu. Leffa on koskettava, hauska ja jännittävä ja oikein huokuu hyväntuulista elämän intoa. Lapsinäyttelijät ovat kaikki loistavia ja ennen kaikkea uskottavia. Vaikkakaan en muista omasta lapsuudestani noin paljon itkua kaverin olkapäätä vasten, mutta ehkä se onkin tunnetusti helposti nyyhkyttävien jenkkien juttu. ;)

Kiistaton klassikko.

Jabbopoikanen

Maineensa veroinen klassikko. Huolella tehty ja koskettava elokuva, sekä paras lapsuuden kuvaus ikinä. Mahtavat lapsinäyttelijä suoritukset ja Kingin käsikirjoitus ovat tässä kirkkaimillaan. Ikimuistoinen leffa ystävyydestä, pitäisi jokaisen nähdä.

-janskyy-

täydellinen & mahtava elokuva ! (: Niin hyvät näyttelijä suoritukset ja kaikkee :)<3

Jude

Oli hatarat muistikuvat Stand by Me:stä kun olin sen joskus skidinä viimeksi nähnyt. Mieleen palautui kuitenkin mainio leffa neljän nuoren ikimuistoisesta kesästä. Lähes joka kohtauksessa on jotain ikimuistoista ja nuori näyttelijäkaarti vakuutti minut moneen kertaan, leffa ei ole kärsinyt vuosista ollenkaan, toimii yhä.

Juki

Monet kerrat on tämä klassikko tullut vuosien saatossa katsottua ja koskaan tähän ei kyllästy. Yksi parhaista Stephen Kingin tarinaan perustuvista elokuvista. Leffa on muuten aivan täydellinen, mutta se piirakkakilpailujuttu oli typerä. Nuoret näyttelijät tekevät kaikki hienot suoritukset. Chrisin roolissa nähtävä River Phoenix kuoli seitsemän vuoden kuluttua elokuvan valmistumisesta. Rob Reiner hoitaa ohjauksen hienosti. Muutamat repliikit saivat myös nauramaan.

Kuosimodo

Upea elokuva pikkupoikien elämästä ajalta jolloin ei ollut tietokoneita tai pleikkareita. Tällä tavalla lasten pitäisi elää vielä tänäpäivänäkin, seikkaillen ulkona ja keksien mitä eriskummallisimpia tapoja tuhlata aikaa! Aivan loistava elokuva, suosittelen kaikille!

kuperkeikka

Todella koskettava draama neljän pojan kasvamisesta. Henkilöhahmot on hyvin tehty ja tunnelma on todella hieno.

Larno

Paras draama jonka olen koskaan nähnyt. Tämä oli niin monella tavalla koskettava ja kertaakaan ei tullut sellaista fiilistä että joko tämä loppuu. Näytteleminenkin oli alusta loppuun tasokasta.

Lyla

Yksi ihanempia leffoja joita tiedän. Realistinen kuvaus nuoruudesta, ja kuinka hetket joiden luulisi kestävän ikuisuuden, päättyvätkin pian. Tämän leffankin voi katsoa monta kertaa, sillä leffassa on vain jokin ihana tunnelma. Sitä on vaikea selittää. Mutta näyttelijäsuorituksistakin vielä se, että juurikin oikean poikanelikon löysivät tähän. River Phoenix aivan mahtava näyttelijä, joka kuoli aivan liijan nuorena. Jooo näin 15 vuotiaana tyttönä voinkin sanoa, että minuun ainakin puri täysillä tämä elokuva.

Mad movie man

Yksi suosikkileffoistani. Roolisuoritukset ja käsikirjoitus ovat molemmat lähes täydellisiä. Leffan tunnelma vaihtelee onnistuneesti sujuvan ohjauksen takia,välillä koskettava välillä hauska välillä taas jännittävä. Loistoleffa.

Matalahiilihappoinen

Koskettava ja viihtyisä nuoruudentarina. Stephen Kingin pienoisromaanin pohjalta tehty elokuva muistuttaa jonkin verran Viisikko-tarinoita, mutta on aikuismaisempi ja enemmän tunteisiin vetoava. Henkilöhahmot ovat erittäin mielenkiintoisia ja tarina vetää mukaansa: välillä Chrisin ja Gordonin väliset avautumiset koskettavat syvältä, kun taas mm. piiraansyöntitarina kutkuttaa nauruhermoja. Lapsinäyttelijät eivät ole mitenkään erikoisen hyviä, mutta kaikin tavoin normaalia lapsinäyttelijöitä parempia; he ovat todella aitoja ja tuovat elokuvaa yhä lähemmäs katsojaa. Stand by Me, Rob Reinerin ymmärrettävästi yksi suurimmista taidonnäytteistä, on loppujen lopuksi suht leppoisa mutta sen olemus ammentaa kuitenkin aidoista ja vilpittömistä tunteista sekä aikuistumisen hyväksymisestä.

Norppakuutti

Yksinkertainen juoni, joka on toteutettu loistavasti. Hämmästyttävää kyllä, lapsi-/teininäyttelijät tuntuvat uskottavilta ja vetävät roolinsa kunnialla. Yksi suosikkielokuvistani.

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Stand By Me on huckleberryfinnmäinen tarina ystävyydestä ja lapsuudesta. Rob Reinerin ohjauksessa se on onnistunut pötkimään pitkälle Stephen Kingin alkuperäisnovellista, ja loistavan lapsinäyttelyn turvin saa katsojankin elämään viimeistä kesäänsä ennen viattomuuden katoamista ja elämän monimutkaistumista. Ihon alle painuva klassikko, jonka voi katsoa vaikka joka vuosi uudelleen.

Timangi

Kun tämän lapsena ensimmäisen kerran näki, huomasi jo silloin elokuvan loistavuuden. Vanhempana sen uudelleen katsottua pystyi vain toteaaan, miten hyvin elokuva kuvaa lapsuuden ja nuoruuden rajamailla kasvamista. Erityisesti River Phoenixin potentiaalin näyttelijänä näki välittömästi hänen ensimmäisestä kohtauksestaan.

aeae

Zäqma

zBeatrixKiddo

Stand by Me - viimeinen kesä
Stand by Me - viimeinen kesä arvosana 4,06

Stand by Me - viimeinen kesä (1986)

Alkuperäinen nimi: Stand by Me

1986