isokiho

eihän tässä ollu asennetta ollenkaan. huono kopio hyvästä kirjasta, siis nimenomaan Kopio parisia kohtia lukuun ottamatta. koko hommasta puuttui kokonaan se Jokin vaikka kovin yrittikin yltää kirjan tasoiseen tunnelmaan. odotin teddyltä paljon enemmän, mikä ihmeen umpihullu? tuntui että tyyppi räväytti kaikki vuorosanat pakosta (sama pätee kyllä valitettavasti muihin poikiin) ja muutenkin henkilöhahmon kässäri oli surullisen löysä. kirja kannattaa ennemmin lukea kahdesta vaihtoehdosta, jossa elokuvaversio liukuu eteenpäin epäluovan tönköllä tyylillään jättäen vähän kaikkea tärkeää pois eikä siihen ainakaan minusta päässyt yhtään jyvälle. pojat vaan menee ja löytää, vähän ehkä joo pakenee junaa ja riita ajaa käsirysyyn, mutta kirjassa se kaikki on kerrottu paljon kärsivällisemmin ja vakuuttavammin. tietysti leffa on leffa ja kirja on kirja, mutta tästä pätkästä näkee, että parempaan olisi pystytty jos olisi viitsitty. poikien ystävyydestä oli tehty vähän turhan "nättiä" ja helppoa. kyllä taas stephen kingin romaaniin perustuvan leffan taas tunnistaa. sanotaan kuitenkin että varmaan monen mielestä "ihan söpö", mutta siihen jäädään.

astralic

Sadacdur

Tapio

TTQ

Stand by Me - viimeinen kesä
Stand by Me - viimeinen kesä arvosana 4,06

Stand by Me - viimeinen kesä (1986)

Alkuperäinen nimi: Stand by Me

1986