afterman

Wau Kiitos Daniel Graig 2006-2015 Paras James Bond näyttelijä sitten Sean Conneryn ja Roger Mooren jälkeen,Parin vuoden jälkeen piristävin ja viihdyttävin bond leffa tähän mennessä,Pelkkää positiivistä palautetta sanon minä.Kolmanneks paras james bond sanon minä,Kysymys kuuluu saako james bond tulevaisuudessa jatkoa kuka on seuraava james bond???

AlexZ

Yllättävän hyvä Bond.

Elokuva onnistuu vakuuttavasti yhdistämään modernin ja klassisen Bondin ja välttämään keskinkertaisen Skyfallin sudenkuopat. Sen sijaan, että Spectre yrittäisi todistella erikoisuuttaan, teos tarjoaa viihdyttävän vuoristoradan ja kykenee sitomaan huumorin ja synkkyyden saumattomasti yhteen. Spectre ei jahkaile eikä edeltäjänsä tavoin tyydy rypeämään omituisessa itsevarmuudessa, vaan tällä kertaa Bond tuntuu Bondilta ja – kuten koko leffateatteriseurue totesi – vieläpä tyylikkäältä sellaiselta. Kestoa kertyy enemmän kuin Skyfallille, mutta tällä kertaa paketti on niin mukaansa tempaava, ettei pituutta tarvitse tuskailla.

Perinteisen hyvis ja pahis -asetelman rinnalla paneudutaan myös vakoilu- ja terrorismiteemoihin – kuitenkin ilman, että Bond muistuttaisi Baueria tai Bournea. Lisäksi Spectre osoittaa, että Skyfallissa tapahtuva M:n, Q:n ja Moneypennyn uusi casting todella toimii. Nämä sidekickit tuodaan onnistuneesti taustalta hieman lähemmäs tarinan keskiötä.

Anyway, tällä leffasarjalla on nyt oiva tilaisuus hengähtää ja etsiä päärooliin uusi pärstä.

Bean

Todella viihdyttävä ja näyttävistä kuvattu toiminta-Bondi. Päällimmäisenä jäi mieleen monipuolisesti eri kulmista kuvatut kohtaukset.

Leffa jatkaa melko samalla kaavalla kuin Skyfall. Tämä on luultavasti Craigin viimeinen Bond-leffa ja toimiva huipennus hänen Bond-jaksolleen. Erityisen hyvän roolisuorituksen tekee Lea Seydoux ja leffassa oli sopivasti myös huumoria mukana. (4/5)

Hartman

Kerrassaan upea Bond-elokuva.

Elokuva on tehty vanhojen Bond-elokuvien tyyliin, joka on vain hyvä asia. Casino Royale ja Skyfall eivät niinkään olleet perinteistä Bond-menoa, mutta tässä ohjaaja Sam Mendez ja kumppanit ovat palanneet siihen mistä Bondeista on kysymys.

Elokuva on ennen kaikkea action-spektaakkeli. Hienosti toteutettuja stuntteja, erinomaista ohjausta, huikeita toimintakohtauksia kuorrutettuna upeilla maisemilla. Elokuvan soundtrack sopii kohtauksiin kuin Walther PPK7 Bondin taskuun. Elokuvan alussa tapahtuva kohtaus on kokonaisuutena upea. Kameroilla pelataan taitavasti, kohtauksen tunnelma lavasteineen ja ympäristöineen on mieleenpainuva.

Pahiksen rooleissa nähdään Cristoph Waltz ja Dave Bautista. Waltz onnistuu roolissaan erinomaisesti. Roolihahmosta huokuu kylmäverinen laskelmoiva nero joka tuntuu olevan Bondia aina askeleen edellä. Bautistan hahmo on ikoninen ja tunnistettava bond-pahis. Fyysisesti ylivertainen Bondiin nähden, ja Bond joutuukin käyttämään neuvokkuuttaan Mr.Hinxin pysäyttämiseen. Marokon junakohtaus ansaitsee eritysmaininnan.

Suosittelen elokuvaa etenkin vanhojen Bond-elokuvien ystäville. Tulette saamaan sitä mistä Bondeissa on kysymys, eli tunnistettavia pahiksia, huumoria, ja Bond-elokuville tuttua toimintaa ja tyylikkyyttä!

JohnRambo

Jatkaa mun mielestä hyväksi havaittujen Craigin Bondien linjaa. Ainoastaan kehnoksi haukuttu Quantum-leffa on vielä toistaiseksi näkemättä, mutta muista olen tykännyt ihan törkeästi. Spectre on leffana todella kunnianhimoinen, mutta mielestäni se pystyy tiivistämään Craigin Bondien jatkumon todella hyvin. Monet pitävät tätä huonosti kirjoitettuna, mutta itse en ikinä muista Bond-leffojen juonia hirveän tarkasti, niin en havainnut mitään juoniaukkoja siinä, että Spectressä koottiin kaikki aiemmat tarinat saman katon alle.

Leffan ainoina varsinaisina huonoina puolina mainittakoot alkukohtauksen

Spoileri: näytä
, muutamat kehnommin ohjatut toimintakohtaukset (esim. potentiaalissa loistava mylly Batistan kanssa), muniinpuhaltelevan tylsä alkutunnari ja ehkä hivenen liian pitkä kolmas näytös. Muuten leffassa ei pahemmin valittamista. Christoph Waltz otti hanslanda-maneereillaan arkkivihollisen tontin hyvin haltuun, Craig vaan paranee Bondin roolissa, Batistasta tulee toivottavasti uusi Jaws, Monica Bellucci on milf ja niin edelleen.

Oikeastaan isoin jippo mikä muhun kolahti tässä eniten oli tuon maailmanlaajuisen salakuuntelu/kyttäys-juonikuvion rinnastaminen tosimaailmaan. Nykypäivän edwardsnowden-todellisuudessa pahisten juoni tuntui välillä liippaavan jopa pelottavan läheltä tosimaailmaa. Minä, kun siis olen foliohattu joka asuu mökissä metsässä. Bond-leffat ovat ainakin ennen vanhaan aina jollain tapaa peilannut maailman poliittista tilannetta, ja minun mielestä tämä on juuri oikea veto tuottajilta. Jatkossa Bondeissa voisi mun mielestä olla hyvinkin kaiken maailman terrorismi ja tietoliikenne-rikollisia, koska näinhän se on oikeassakin elämässä.

Makke_95_

Spectre jatkaa loistavan Skyfalliin jälkeen erinomaisesti ja 150 minuutin kestoon onkin mahtunut kaikenlaista kiinnostavaa. Mm. huikeita takaa-ajoja ja toimintakohtauksia eripuolilla maailmaa, hyvä soundtrack(lukuunottamatta Sam Smithin biisiä) ja tietysti kiitettävät näyttelijät. Vanhemmista Bond-leffoista tuttu Spectre on tuotu mielenkiintoisissa merkeissä takaisin, ja Christopher Waltzin tulkinta Blofeldistä onkin varsin loistava. Craig on edelleen äärettömän hyvä Bond ja uudet M,Q ja Moneypenny saavat ainsaitusti paljon ruutuaikaa. Belluccin rooli jää lyhyeksi mutta onneksi Bautistaa näkyi ruudulla useissa toimintaosuuksissa, hyvänä esimerkkinä tappelu junassa. Todella viihdyttävä elokuvakokemus.

(Elokuvateatterissa)

2015
Bond 24, James Bond - Spectre
Sam Mendes
Ian Fleming, John Logan, Neal Purvis, Robert Wade
Andrew Scott, Ben Whishaw, Christoph Waltz, Daniel Craig, Dave Bautista, Lea Seydoux, Monica Bellucci, Naomie Harris, Ralph Fiennes, Rory Kinnear
Iso-Britannia, USA