Keräilijä

Ehkä surkein bondi ikinä. Kohta jossa kauniita vuoria oli elokuvan harvoja hienoja kohtauksia. Huomaa jo, että Daniel ei enää lämpeä Bondin rooliin.

Larno

Ilmeisesti palaa vanhanaikaisen Bondin juurille, mutta jos elokuvaa ajattelee ilman vakavanhaa imagoa niin erittäin heikko elokuva.
Kaksipuolituntinen toimintaelokuva, jossa rupatellaan noin kaksi tuntia (jos ei jopa enemmänkin). Muutama takaa-ajo, pari räjähdystä, yksi nyrkkitappelu, päälle minuutin kestävä ammuskelu ja pari muuta pikku "toiminnallista" kohtaa. Elokuva jättää kaikki muut hahmot erittäin kaukaisiksi, esim. Q:n ja Moneypennyn jopa turhiksi. Pahikset ovat erittäin, erittäin pinnallisia ja yksiulotteisia. Dialogi on hienostunutta, mutta erittäin mukahauskaa.
Skyfall oli hyvä, SPECTRE äärimmäisen pitkäveteinen ja laimea.

OneMoreGoddamnHippieAndMyHeadWillExplode

Ihanteellinen 007 on viihdyttävä, jännittävä ja humoristinen. Spectre ei ole mitään näistä. Spectressä Bond ajaa takaa jotain maailmanlaajuista järjestöä, tai sitten joku maailmanlaajuinen järjestö ajaa takaa Bondia. Puolet ajasta mietit missä on elokuvan häntä ja missä pää, kunnes sinulle äkkiä valkenee ettei niitä ylipäätään ole olemassa. On vain kokoelma takaa-ajoja, joiden välissä pulistaan niitä näitä ja Daniel Craig osoittaa kyllästystä rooliaan kohtaan. Sitten taas ajetaan jotakuta takaa. Bond-tyttö rakastuu Bondiin kesken kaiken siksi koska hän on Bond-tyttö. Mitään muitakaan perusteluja elokuva ei tarjoa. Tiedä sitten olinko ainoa joka koki asian näin. Tuskin olin kuitenkaan ainoa jota dialogi ei onnistunut naurattamaan, jos teatterisalissa vallinneesta vaivaantuneesta hiljaisuudesta voi mitään päätellä. Suurimman osan ajasta Spectre ei edes yritä olla hauska. Ajankohtaisuutta on tarinaan yritetty änkeä mukaan tiedustelu-urkinnan kritisoinnilla. Sanomattakin selvää, että tämä jää ihan lapsenkenkiin.

Suosittelen ainoastaan jos olet ostamassa uusimman Omegan tai Aston Martinin. Muut teatteriin eksyneet voivat häipyä vähin äänin ihan hienon, ylipitkäksi venytetyn intron jälkeen.

Niklas K.

2015
Bond 24, James Bond - Spectre
Sam Mendes
Ian Fleming, John Logan, Neal Purvis, Robert Wade
Andrew Scott, Ben Whishaw, Christoph Waltz, Daniel Craig, Dave Bautista, Lea Seydoux, Monica Bellucci, Naomie Harris, Ralph Fiennes, Rory Kinnear
Iso-Britannia, USA