Masu

En ollut missäkään vaiheessa Apinoiden Planeetta-trilogian oikea fani, mutta halusin silti nähdä, kuinka Caesarin tarina viedään päätökseen. En osaa vieläkään sanoa, pidinkö lopulta ykkös- vai kakkososasta enemmän (Utelias Vili-melodraama vai konekivääriapina-schlock), mutta sen voin sanoa, että kolmososa vetää lyhimmän korren trilogiasta. Tarina on todella ennalta-arvattava ja ihmiset eivät todellakaan ansaitse elää -- he käyttäytyvät niin idioottimaisesti. Viime leffassa tuntui, että Gary Oldman heitettiin hukkaan. Nyt vuorostaan Woody Harrelson jonain kontrolloimattomana puhdistusintoisena everstinä ei saa juuri mitään aikaan. Olenko lisäksi ainut jota "Bad Ape"-sivuhahmo ärsytti huomattavasti? Hän muistutti jotain Jar Jar Binksin tasoista slapstick-komediahahmoa kaiken melankolisuuden keskellä. Ja oliko lisäksi välttämätöntä änkeä tämä mykkä tyttöhahmo tarinaan jonain pakotettuna empatian multihuipentumana? Andy Serkis on kuitenkin jees ja apinoiden efektit eivät ole huonontuneet. Minulla on vain liikaa ongelmia päätösosan kanssa kaiken kaikkiaan voidakseni suositella sitä muille kuin jotka haluavat tietty nähdä trilogian finaalin. Voi pojat, mikä persoonaton loppu tälle apinoiden Moosekselle.

Sota apinoiden planeetasta
Sota apinoiden planeetasta arvosana 3,71

Sota apinoiden planeetasta (2017)

Alkuperäinen nimi: War for the Planet of the Apes

Sci-fi,
2017
Matt Reeves
Mark Bomback, Matt Reeves
Amiah Miller, Andy Serkis, Gabriel Chavarria, Judy Greer, Karin Konoval, Steve Zahn, Terry Notary, Woody Harrelson