Juki

Taas kerran visuaalisesti upeaa katsottavaa kuten kaikki muutkin leffasarjan pätkät. Suurin miinus tulee siitä, ettei leffassa nähty legendaarista valomiekkailua ollenkaan. Vaikka tämä ihan viihdyttävä pätkä onkin, niin itse leffasarjaan tämä ei tuo oikeastaan mitään uutta. No, kerrotaanhan tässä sentään miten Han Solo ja Chewbacca kohtasivat ensimmäisen kerran. Ja onhan tässä myös muutama ihan näyttävä toimintakohtauskin mukana, mutta muuten tämä oli aika tylsää seurattavaa.

tepi

Leffassa palataan Han Solon hurjiin nuoruusvuosiin. Ensitapaaminen Chewien kanssa ei ollut sydämellinen. Näytetään myös, kuinka Han voitti Milleniun Falconin Landolta ja kaikkea muuta sälää. Tarpeellinen tai ei, leffa kyllä onnistuu viihdyttämään ja näyttelijät suorittavat mallikkaasti. Näkymät ovat paikoin upeat, kun sukelletaan kaasupilviin.

Huoh. Ehkä nuorempi katsoja hihkuisi innosta, mutta tälläinen vanhemman liiton leffaintoilija voisi sanoa että ihan kiva, muttei mitään uutta. Ohjaaja Ron Howard sentään tiesi mitä oli tekemässä, kun ohjasi tämän pikkusievän tekeleen. Olen katsonut leffan kerran ja kyllä se toisenkin katselukerran kestää.

2-Edge

2018
Solo
Ron Howard
Jon Kasdan, Lawrence Kasdan
Alden Ehrenreich, Donald Glover, Emilia Clarke, Jon Favreau, Joonas Suotamo, Paul Bettany, Phoebe Waller-Bridge, Thandie Newton, Woody Harrelson