Pyhitin tämän päivän (la 19.1) Tom Berenger minimaratonille, joka sisälti kolme elokuvaa. (The Substitute ja Cutaway)

Ensin The Dogs of War (-80) netflixistä, joka on kyllä enemmän Walkenin, kuin Berengerin elokuva. Tom käy kuvissa vain kahdesti ekan tunnin aikana, mutta varastaa joka kohtauksen jossa naamaansa näyttää. Hassut asusteet mm. pitkä musta nahkatakki + himonussijaviikset on parasta mitä olen nähnyt pitkään aikaan.

IMDB kertoo Berengerin sanoneen, että lähes puolet hänen roolistaan oli poistettu elokuvasta. Harmi, mutta koska elokuvan tekijät halusivat elokuvasta selvästi ihan jotain muuta kun komediallisen, niin ratkaisun ymmärtää. Melkein.

Elokuva olisi ollut paljon viihdyttävämpi jos Berenger olisi saanut perseillä enemmän. Nyt se oli jonkinlainen, varsin moneen kertaan nähty valitus siitä, että Afrikassa diktaattorit teurastavat omaa kansaansa, eikä muu maailma välitä paskaakaan, paitsi jos siitä on hyötyä rahallisesti.

dale_cooper

1980
K15
John Irvin
Frederick Forsyth, Gary DeVore, George Malko, Michael Cimino
Christopher Walken, Colin Blakely, George Harris, Hugh Millais, Jean-Francois Stevenin, JoBeth Williams, Paul Freeman, Robert Urquhart, Tom Berenger, Winston Ntshona
USA, Iso-Britannia