Masu

Short Time oli erittäin positiivinen yllätys meikäläiselle. Olin aikeissa katsoa edellämainitun leffan pelkästään sen kuuluisan takaa-ajokohtauksen vuoksi, mutta yllättäen elokuvasta löytyi paljon muutakin mielenkiintoista. Säästääkseni teidät kuitenkin juonenpaljastuksilta sun muilta jaarinoilta, luettelen vain muutamia asioita, jotka minulle jäivät mieleen elokuvasta takaa-ajokohtauksen lisäksi. Ensinnäkin kaikki roolisuoritukset toimivat paremmin kuin hyvin. Elokuva on tapahtumarikas ja jossain määrin liikuttavakin. Huumori on välillä yltiöpäisen lapsellista, mutta onnistuu kuitenkin naurattamaan kaiken aikaa. Draamasta ei myöskään ole puutetta, joten tietynlainen totisuus ja uskottavuus säilyy tarinan suhteen. Melko lailla moitteetonta viihdettähän Short Time pitää sisällään, minkä keulakuvana nähdään koomisesti lahjakas Dabney Coleman.

Viittä tähteä en pysty tälle aliarvostetulle helmelle antamaan, sillä elokuvan loppu sekä pahikset jättivät minut ruikuttamaan rannalle ja kaipaamaan lisää sitä jotain sanoinkuvaamatonta. Mielestäni kyseessä on silti näkemisen arvoinen toiminnantäytteinen komediapläjäys suoraan kultaisen 90-luvun alkuajoilta.

Elämä on niin lyhyt - vai onko?
Elämä on niin lyhyt - vai onko? arvosana 4,00

Elämä on niin lyhyt - vai onko? (1990)

Alkuperäinen nimi: Short Time

Komedia,
1990
K15
Gregg Champion
John Blumenthal, Michael Berry
Barry Corbin, Dabney Coleman, Joe Pantoliano, Matt Frewer, Rob Roy, Teri Garr, Xander Berkeley