Vuosien odotus on päättynyt.. Olen vihdoin nähnyt Shogun Assassinin -enkä ole pettynyt. Tekele menee suoraan Enter the Dragonin ja Satsujin kenin joukkoon ihmiskunnan historian eeppisimpien taisteluelokuvien joukkoon.

Tunnelma on kohdillaan, mutta se olisi ollut vielä enemmän kohdillaan ilman huonoa jenkkivoicea. Jos siitä pitää hyvää keksiä, niin kyllähän siitä tahatonta komiikkaa syntyy. Musiikki on todella upeaa, suorastaan hypnoottista, ja siitä suuret kehut. Ikävä kyllä taistelukohtausten äänitehosteet ovat suoraan sanottuna from the ass, mutta se korvataan..

..Verellä! Jumankauta, mitkä suihkut. Väkivalta on useissa kohdissa ällöttävää, mutta myös tietyllä tavalla kaunista. Ihmetyttää, miksi naissamuraiden kehoissa ei ole verta läheskään yhtä paljon kuin miesten.. Mutta sehän on pikkuvika. Verestys ei naurata, vaikka 70 -lukulainen tomaattisoossi onkin herkullisen kirkkaan punaista. Ja se kallonhalkaisu.. Hyi hitto. En menisi tätä teosta lapsille näyttämään, kuten killibilli kakkosessa tehdään.

Hurmetta on hurjasti, mutta elokuva ei silti ole pelkkää pöljää exploitationia. Isän ja pojan yhteinen matka onnistuu paikoin jopa koskettamaan, ja ohjaaja on tehnyt useita hienoja, jopa taiteellisia ratkaisuja. Silti suurin syy tämän hankkimiseen on se katanointi ja raa'an taistelun ihannointi.

Rainafriikki

Varsin viihdyttävä samurai-elokuva,joka on juoneltansa aika simppeli,mutta silti toimiva.Roolisuoritukset olivat hyvät ja englantidub oli onnistunutta.Toiminakohtaukset olivat hyvin toteutettuja ja eikä verta säästelty.Elokuva oli myös visuaalisesti näyttävä,jonka kruunasi hienot musiikit.

Villetys

Shogun Assassin on hyvin onnistunut samurai elokuva. Ohjaus on erittäin mallikasta, maisemat kauniita ja itse taistelukohtaukset on visuaalisesti hienoa katsottavaa. Veren määrässä ei säästellä ja ruumiinosia tippuu taistelun siimeksessä. Pääroolissa oleva Tomisaburo Wakayama tekee hyvän roolin koston haluisena samuraina ja myös mukana kulkeva poika on ihan hyvä. Myös elokuvan musiikkipuoli on hyvin hallussa.

Cuomi

Deckard