Se Parhaiten Nauraa

Pisteytyksiä: 2
Tarkka arvio: 3.25

Kommentit & Pisteytykset

Joku

Ranskalaiset osaa kyllä komediaakin tehdä, aina joskus. Dinner Game on oiva esimerkki siitä. Sopivan kompaktin mittainen, mainiolla idealla ladattu elokuva jossa on vielä muistettavat ja hyvät roolisuoritukset useammalta näyttelijältä. Erityisesti Pignonin roolissa nähtävä Jacques Villeret on loistava. Leffassa on premissinä siis, että rikkaiden itseään täynnä olevien pönöttäjien ryhmä järjestää niin kutsuttuja idioottien illallisia. Jokainen haalii itselleen mahdollisimman ääliön seuralaisen ja sitten näiden kustannuksella naureskellaan. Erään näistä rikkaista iljetyksistä selkä menee kuitenkin golfia pelatessa ja hän joutuu jäämään kotiin, ehdittyään kuitenkin kutsua kotiinsa tapaamiseen Pignonin. Miehen joka ei ehkä olekaan ihan niin idiootti miltä päällepäin vaikuttaa, vai onko sittenkin? Rikas luikero jää sitten kahdestaan tulitikkupienoismalleja fanaattisesti rakentelevan Pignonin kanssa. Ja näiden kahden kanssakäyminen on elokuvan suola. Oikeastaan koko leffa perustuu lähestulkoon pelkästään yhteen asuntoon. Homma toimii kyllä hyvin, vaikka monet leffan käänteet onkin suht ennalta-arvattavia. Silti se onnistuu naurattamaan jopa ääneen ja pöljää Pignonia alkaa tavallaan kannustamaan elokuvan myötä. Toisena erityisen mieleenpainuvana hahmona jäi tämän työkaveri verovirastosta!

Suosittelen katsomaan mikäli nauttii muistakin kuin britti tai jenkkikomedioista. Tästähän muuten on myös amerikkalainen remake, mutta sitä tuskin tarvinnee katsoa. Ei ainakaan suuremmin kiinnosta.

Addeh