JohnRambo

Paljon aikaa sai kulua tällä leffafriikillä, että tuli vihdoin katsottua tällainen perusleffasivistykseen kuuluva klassikko nähtyä. Johtuu todennäköisesti, että musikaalit eivät ole lähtökohtaisesti ole ihan mun juttu, vaikka olenkin moniruokainen ja ahkera musiikin ja elokuvan kuluttaja. Rocky Horror on kuitenkin niin asennetta täynnä oleva ylistys seksuaalivähemmistöille, friikeille, rock-musiikille ja b-leffoille että se liippaa vähän turhankin lähelle mun mielenkiinnon kohteita.

Tim Curry on pääroolissa täynnä sellaista asennetta mitä kadehdin yli kaiken ja nuori Susan Sarandon on ihana. Diggasin myös leffan monista biiseistä, joista suosikeiksini nousivat "Eddie", "Hot Patootie" ja "Touch Me, Thrill Me". Leffan tunnelma ja asenne ovat kuin sekoitus John Watersin ensimmäisiä elokuvia ja pari vuotta tämän jälkeen valmistunutta Greasea.

(Kirjaston DVD)

Kaz

Aika shokeeraava vielä tänäkin päivänä. Hahmot olivat kukin omalla tavallaan mielenkiintoisia. Kulttimaineensa ansainnut tekele. En paljoa musikaaleista perusta, mutta tämä oli oikeasti hyvä!

Living dead

Kuten on tullut täällä jo useasti mainittua, musikaalit eivät yleensä ole omaa lempigenreäni. En myöskään pahemmin tykkää mistään pervoiluleffoista. Rocky Horror Picture Show on kuitenkin sen verran hauska ja hyväntuulinen, etten voi ainakaan haukkua sitä. Voin kuvitella myös näyttelijöillä ja muilla leffan tekijöillä olleen lystiä tätä tehdessä. :D

Uytp7

Vaikea sanoa lätkäisisikö tälle pohja vai huippupisteet sillä mielialasta riippuen kumman tahansa voisi helposti perustella. Ehkä kuitenkin huumori lopulta voittaa sillä eihän erityisesti Tim Curryn meininkiä katsellessa voi olla räkättämättä.

Jännää sinänsä etten erityisemmin välitä kauhusta enkä liiemmin musikaaleistakaan ja silti rocky horror picture show upposi kuin kuuma veitsi voihin. No joo, kaiken koikkelehtimisen ja älyttömien käänteiden jälkeen

AIDS

tony22

TTQ

tuulenpuuska

xero

The Rocky Horror Picture Show
The Rocky Horror Picture Show arvosana 3,72
Komedia,
1975
Jim Sharman
Jim Sharman, Richard O'Brien
Barry Bostwick, Charles Gray, Jonathan Adams, Meat Loaf, Nell Campbell, Patricia Quinn, Peter Hinwood, Richad O'Brien, Susan Sarandon, Tim Curry
USA, Iso-Britannia