Chinook

Paljon parempi elokuva mitä edeltäjänsä, vaikka pisteytyksessäni se ei näy kuin puolikkaalla tähdellä. Leffassa on (onneksi) selkeä juoni ja vieläpä kunnollinen opetus, mikä ei kuulosta lässytykseltä. Tämäkin raina on suunnattu selvästi lapsille ja uskon, että pienokaiset sen parissa viihtyvätkin.

Pienet yksityiskohdat ovat huvittavia - Elvi-tädin kuvaaminen "rakkikoirana" on vähän hupsu, mutta Rauha-tädin ja Lennartin juntti kesämökki-tyyli sai hymyn jopa minun huulilleni. Martti Suosalo oli hauska nähdä valkokankaalla, vaikka hänen roolihahmostaan on tehty todella typerä. Outoa on suomenruotsalaisten stereotyyppinen kuvaaminen rikkaiksi.

Leffa on raivostuttavan värikäs, pirteä ja positiivinen, mikä on oikeastaan hyväkin asia - eikö kaiken synkkyyden keskellä saisi olla jotain iloistakin välillä? Typerät ääniefektit ja nopeutukset ärsyttävät edelleen ja niitä käytetään aivan liian paljon. Lapsinäyttelijöiden suoritus on ihan kohtuullinen, vaikka heidän dialoginsa tuntuu lähinnä ulkoa opetellulta - vähempi yleiskieli ehkä auttaisi asiaa.

korkkinado

Arvioni on:
- Ei tee säväytystä edellisen tapaan.
+Parempi kuin edellinen.
- Näyttelijät.