My Summer of Love

Valmistusvuosi:2004
Pisteytyksiä: 29
Tarkka arvio: 3.38

Arviot

Tavallinen keskiluokan draama, johon on onnistuttu ujuttamaan muutamia ihan kivoja pikkukikkoja katsojan mielenkiinnon ylläpitämiseksi.

”Rakkauteni” kesä oli elokuva, jonka nimi sai minut varpailleen. Odotettavissa oli supersiirappinen romanttinen draama, jossa kaksi teinityttöä rakastuu ja viettää ikimuistoisen kesän yhdessä. Kun sitten elokuvan katsastin, oli se aivan muuta kuin odotin. Kitkerä kasvutarina kertoo Monasta ja Tamsinista, kahdesta nuoresta tytöstä, joiden elämiä varjostavat jos minkälaiset ongelmat. Monan veli on entinen pikkurikollinen, joka Jumalan […]

Arvosteltu: 22.07.2008

Kommentit & Pisteytykset

dbgirl

Rankkaa elämää jo kokeneen Monan maailma mullistuu kun hän ystävystyy Tamsinin kanssa, ja pian he ovat erottamaton pari jotka tekevät yhdessä asioita joita Monan juuri uskoon tullut veli ei suvaitse.

Sekä kaunis että ruma tarina valheellisesta ystävyydestä, mausteena pohjalla on ihanaa tyttörakkautta. Emily Blunt on hyvä rikkaana, hemmoteltuna Tamsinina, mutta itse ihastuin Natalie Pressin esittämään keskiluokkaiseen Monaan. Hänen roolisuorituksensa on suoraan sanottuna loistava! Elokuva on suurimmilta osin kaunista fantasiaa mutta kun ruma todellisuus iskee päin pläsiä, se tuntui minustakin ikävältä. Olisin halunnut elää siinä kauniissa valheessa ikuisesti.

Olen nähnyt ohjaajalta aiemmin Idan ja Cold Warin. Molemmat ovat hyviä leffoja, mutta hieman… sanoisinko staattisia ja kylmiä. Tämä oli yllätys, en odottanut värikästä, iloista ja eläväistä elokuvaa Pawel Pawlikowskilta. Posterin nähtyäni toki toivoin sitä, mutta en uskonut saavani. Uskonto oli läsnä myös tässä elokuvassa ja se sopi tähän hyvin. Tarina oli hyvä ja mukavan ilmava, joskin odotin tältä silti hieman enemmän kuin mitä sain mutta viihdyin silti hyvin sen seurassa.

tappajavompatti
imatuuli