IsoVauva

Ihan erilainen draama, kuin etukäteen odotin ja ei välttämättä hyvällä tavalla.
Juoneltaan hyvin perinteinen rakastumistarina, jonka juonenkäänteet eivät yllättäneet millään tavalla. Dialogikaan ei korvia höristänyt, mutta paikon musta huumori nauratti kyllä välillä.
Adam Sandler vetää yllättäen ihan hyvän roolisuorituksen, sillä ohjaaja osasi käyttää häntä juuri oikeassa roolissa. Miehen hahmo on Sandlerille tyypillinen hölmö ja sosiaalisesti rajoittunut arjen sankari, mutta ympäristö ja muut hahmot käyttäytyvät realistisesti miehen sekoiluihin, toisin kuin Sandlerin omissa leffoissa.
Tunnelmaltaan elokuva on jopa vähän unimainen ja surrealistinen. Hahmojen käytös on jollain lailla "off" ja läpi leffan vallitsee outo ilmapiiri.
Leffa oli mielestäni värimaailmaltaan ja muutenkin kuvaukseltaan hieman tekotaiteellinen. Outo vain outouden vuoksi, eikä "omaperäinen" ulkoasu lisännyt leffaan yhtään mitään. Päinvastoin ärsytti.
Toinen juttu mikä ärsytti melkoisesti oli leffan musiikki. Herran jumala se oli rasittavan kovaäänistä, kaiken muun alleen peittävää rummutusta. Ymmärrän kyllä, että ohjaaja kuvasi sillä päähahmon ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa, mutta ei se silti sitä faktaa poista, että helvetin ärsyttävää sitä oli kuunnella.

Liian tekotaiteellinen ja tarinaltaan perinteinen romanttinen komedia. Sandler vetää tosin tasolleen ihan hyvän roolin
Ei ollut mun juttu.

Uytp7

Olipahan leffa. Aika scheisse maku jäi suuhun, vaikka Sandler yllättäen onkin aika hyvä pääroolissaan. Tuntuu kuin filmi yrittäisi olla itsetarkoituksellisen outo enkä tämän vuoksi pystynyt samaistumaan mihinkään. Jopa pätkän rakkaustarina on poikkeuksellisen teennäinen, vaikka ymmärränkin (tai ainakin luulen) miksi asiat etenivät kuten kävi.

P.T Anderson jatkaa yliarvostettujen leffojensa sarjaa, ainoa mestarillinen ohjaustyö tähän mennessä häneltä on Boogie Nights ja sekin vain kontekstissaan. Onneksi tämä sentään oli melkoisen lyhyt, vähänkin lisää niin olisin turhautunut lopullisesti.

astralic

The Sam1

TheDude

Punch-Drunk Love - rakkauden värit
Punch-Drunk Love - rakkauden värit arvosana 3,46

Punch-Drunk Love - rakkauden värit (2002)

Alkuperäinen nimi: Punch-Drunk Love

Komedia,
2002
Paul Thomas Anderson
Paul Thomas Anderson
Adam Sandler, Emily Watson, Luis Guzmán, Mary Lynn Rajskub, Philip Seymour Hoffman