Schwarzeneggerin paras filmi heti T2:n jälkeen.

Yleensä kun katsoo Arnold "Tuhoaja" Schwarzeneggerin filmejä, voi odottaa maailman typerintä läppää ja paljon tahatonta koomisuutta. Mutta Predator on yksi Arskan uran harvoista helmistä. Eikä ihme, toimihan ohjaajana itse John "Die Hard" McTiernan, joka tosin teki parhaan työnsä, Die Hardin, vasta vuoden kuluttua Predatorista.

Arskan esittämän majurin vetämä pelastuspartio tuodaan jonnekin Väli-Amerikkaan. Jonnekin tuonne läpitunkemattomaan viidakkoon katosi pari ministeriä, ja heidät pitäisi käydä hakemassa pois. Matkalla sotilaat löytävät kuitenkin nyljettyjä vihreitä baretteja roikkumasta puista, ja huomaavat, ettei viidakossa kaikki ole niinkuin siellä pitäisi olla...

Predator on Arnoldin ainoa äijäleffa. Mies tekee kohtalaisen roolisuorituksen, ei heitä tyhmiä vitsejä (vaan jopa muutaman ihan oikeasti hyvän jutun!), ja onhan mukana eräs kaikkien aikojen pahimmista pahiksista, äärimmäisen cool nimihenkilö. Muut näyttelijät ovat myös pääosin hyviä, mainittakoon vaikkapa Carl Weathers.

Suosittelen kaikille actionfaneille, Arskafaneille, McTiernanfaneille, ja kaikille niille illoille kun tahtoo vain katsoa jotain äärimmäisen viihdyttävää aivot nollilla - leffaa. Schwarzeneggerin paras filmi heti T2:n jälkeen.

Tykittäjä, 484 arvostelua
Arvosteltu: 05.08.2004
Katsottu: VHS

Pitää jännityksen, tunnelman ja veren liikkeellä karuun loppuun asti.

Pitää jännityksen, tunnelman ja veren liikkeellä karuun loppuun asti.

jigsawman 16.09.2012

Laputa - linna taivaalla arvosana 4,19
Laputa - linna taivaalla

Predator - saalistaja
Predator - saalistaja arvosana 4,09

Predator - saalistaja (1987)

Alkuperäinen nimi: Predator

1987
John McTiernan
Jim Thomas, John Thomas
Arnold Schwarzenegger, Bill Duke, Carl Weathers, Elpidia Carrillo, Jesse Ventura, Kevin Peter Hall, Richard Chaves, Shane Black, Sonny Landham