Katsoo sopivin väliajoin ja hieman lapsenmielisessä mielentilassa.

Poliisiopiston vanha tuttu jengi on täällä taas! Tällä kertaa nämä tohelot lähtevät pomonsa Eric Lassardin (George Gaynes) aurinkoiseen Miami Beachiin. Tällä kertaa poliisiopiston alokkaiden ongelma on Miamissa piileskelvät timantinryöstäjät jotka jahtaavat Lassardia tämän laukun takia jossa on rosvojen timantit lentokentällä tapahtuneen välikohtauksen johdosta. Luvassa on paljon junttihuumoria.

Poliisiopisto 5 on vielä nautittavaa viihdettä typerän kuutosen rinnalla. Tämä ei ole niin huono kuin väitetään. Toki tässäkin vitsit ovat loppuunkaluttuja ja tuttuja kuin aiemmissa osissa mutta silti tämä on viihdyttävä elokuva. Mistään mestariteoksesta ei voi todellakaan puhua mutta onhan tämä ihan mukava pätkä. Kyllähän tämä kestää useita katselukertoja vielä tänäkin päivänä, kunhan katsoo sopivin väliajoin ja hieman lapsenmielisessä mielentilassa.

Aikoinaan liukuhihnatuotantona tehtyjen Poliisiopiston jatko-osien suurimpina ongelmina ovat kaikki vitsit joita kierrätetään melkein joka osassa. Esimerkiksi Tackleberryn asehulluus, homobaariin eksyminen, Jonesin ääntelehtiminen ja monet muut vitsit ovat melkein joka osissa käsiteltäviä aiheita mutta silti ne jaksavat tuoda hymyn huulille kun muistelee takavuosia.

Poliisiopisto 5 on mukiinmenevää viihdettä ja Poliisiopisto-leffojen ystäville tosi cool (muille tätä ei uskalla oikein suositella). Mikään mestariteos tämä ei ole mutta mukavaa perjantai-illan viihdettä ja voihan tämän katsastaa myös nostalgisessa mielessä. Tätä joko rakastaa tai vihaa. Well, I'm sorry to hear that... Captain Dork!

nimimerkki: Mask

Piukat paikat arvosana 4,05
Piukat paikat

Poliisiopisto 5: Tehtävä Miami Beach
Poliisiopisto 5: Tehtävä Miami Beach arvosana 2,39

Poliisiopisto 5: Tehtävä Miami Beach (1988)

Alkuperäinen nimi: Police Academy 5: Assignment: Miami Beach

Komedia
1988
Alan Myerson
Neal Israel, Pat Proft, Stephen Curwick
Bubba Smith, David Graf, George Gaynes, G.W. Bailey, Janet Jones, Leslie Easterbrook, Marion Ramsey, Michael Winslow, Rene Auberjonois