Vaikka ei muuten pitäisi merirosvoelokuvista, tämä on PAKKO nähdä!

Wow - vaviskaa maakravut - merirosvot tulevat! Sanotaan ettei ole ollut oikeata hyvää merirosvo-elokuvaa sitten Errol Flynnin häikäisevää roolisuoritusta Captain Bloodissa (1935) ja Renny Harlinin Kurkunleikkajien saari oli megaluokan floppaus. Mutta nyt haaste on otettu vastaan ja mahtavan tuottajan (Jerry Bruckheimer; Pearl Harbour...), hyvän ohjaajan (Gore Verbinski; The Ring) ja mahtavan näyttelijäkaartin (mm. näyttelijälegenda Johnny Depp, uusi megatähti ja namu Orlando Bloom) on onnistuttu muokkaamaan mahtava, seikkailua, humooria, romantiikkaa ja toimintaa tulviva elokuva.

Elokuva kertoo Black Pearl nimisestä laivasta ja sen kermeasta kirouksesta. Kirouksen voi vaan poistaa palauttamalla asteekki-arteen kaikki palaa.
Tapahtumat sijoittuvat suurilta osin Port Royalin kaupunkin karibialla. Keira Knightley esittää neiti Elisabeth Swannia (Keira Knightley;Parempi kuin Beckham), kuvernöörin tytärtä, joka omistaa yhden tuon kirotun asteekki-kullan palasista. IKI-IHANA Orli esittää seksikästä Will Turner-seppää, joka on rakastunut Elisabethiin. Kaikki muuttuu kun särmikäs merirosvo-kapteeni Jack Sparrow (kuka muukaan kun upea Johnny Depp) saapuu Port Royaliin. Pian sen jälkeen kirottu Black Pearl miehistöine pahamaineisen kapteeni Barbossan (Oscar-voittaja Geoffrey Rush) johdolla miehistöine hyökkää Port Royaliin ja kaappavat Elisabethin. Will lyöttäytyy yhteen Jackin kanssa pelastaakseen Elisabethin, vaikka ei aavistakkaan merirosvo-kapteenin takaa-ajatuksia tai tiedä asteekki-kullan karmeasta kirouksesta! Siitä sitten alkaa mahtava, verraton seikkailu, jota on ilo seurata!

Vaikka ei muuten pitäisi merirosvoelokuvista, tämä on PAKKO nähdä!!! Suosittelen todella lämpimästi tätä elokuvaa - se ei jätä ketään kylmäksi!!! Roolisuritukset ovat kerrassaan mahtavat, varsinkin Orlando Bloom rohkeana ja viattomana Will Turnerinä ja Johnny Deppin itse luoma velmu Jack Sparrow! Jos katsot yhden leffan vuodessa harkitse todella tätä!!! Pirates rulettaaa!!!!!! JACK & WILL 4-EVER!!!

nimimerkki: Dawn Sparrowsdaughter Turner

Vieras Arvosteltu: 19.10.2003
Katsottu: Teatterissa

Loistava merirosvoelokuva, jonka katsoo aina vain uudestaan.

Loistava merirosvoelokuva, jonka jaksaa katsoa aina vain uudestaan.

vomppa_98 12.02.2008

Prinsessa Mononoke arvosana 4,22
Prinsessa Mononoke

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous
Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous arvosana 4,20

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous (2003)

Alkuperäinen nimi: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

2003
K11
Gore Verbinski
Ted Elliott, Terry Rossio
Geoffrey Rush, Johnny Depp, Jonathan Pryce, Keira Knightley, Kevin McNally, Lee Arenberg, MacKenzie Crook, Orlando Bloom