Toimintaa, romantiikkaa, huumoria ja ennen kaikkea, se iki-ihana vanhanajan merirosvotarina.

Minulle vaati viikon kovaa työtä ja suostuttelua päästä katsomaan kyseinen leffa, mutta kyllä se kannatti!

Ensinnäkin, kaikki näyttelijät tekevät mielestäni todella hyvää jälkeä, eritoten loistava Johnny Depp, joka tekee Jack Sparrow'sta ehdottomasti leffan ihastuttavimman hahmon. Deppin näyttelijäsuorituksia ei voi kuin ihailla...

Eikoistehosteetkin oli tehty huolella, mikä on aina kunnioitettava asia. Mielestäni erikoista leffassa oli myös musiikki. Yleensä toimintaelokuvien musiikki-jumputukseen ei pahemmin tule kiinnittäneeksi huomiota, mutta Mustan Helmen kirouksessa musiikki toimi hyvin koko elokuvan ajan ja sitä todella kuunteli ihan mielellään.

Yksi tärkeimmistä asioista elokuvissa on (ainakin yleensä) juoni, joka tässä elokuvassa kerrottiin oikein sujuvasti. Jopa se pienimuotoinen rakkaustarinakin saatiin sovitettua toimintajuoneen oikein mutkattomasti. Myös dialogi oli sujuvaa, eikä pitkäveteisiä puheita pahemmin kuultu.

Ainut miinuspuoli tulee ehkä liiankin pitkiksi venyvistä toimintakohtauksista. Tämä tietenkin pitäisi ymmärtää sillä, että onhan kyseessä toiminta -elokuva, mutta kyllä jotkut toiminta pläjäykset olisi voitu tehdä hiukan lyhyemmälläkin kaavalla.

Kokonaisuudessaa elokuva oli oikein viihdyttävä, jossa on varmasti kaikille jotakin; toimintaa, romantiikkaa, huumoria ja ennen kaikkea, se iki-ihana vanhanajan merirosvotarina. Jos et vielä ole leffaa nähnyt suosittelen sitä lämpimästi!

nimimerkki: Taina

Vieras Arvosteltu: 08.09.2003
Katsottu: Teatterissa

Loistava merirosvoelokuva, jonka katsoo aina vain uudestaan.

Loistava merirosvoelokuva, jonka jaksaa katsoa aina vain uudestaan.

vomppa_98 12.02.2008

Rocky arvosana 4,17
Rocky

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous
Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous arvosana 4,20

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous (2003)

Alkuperäinen nimi: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

2003
K11
Gore Verbinski
Ted Elliott, Terry Rossio
Geoffrey Rush, Johnny Depp, Jonathan Pryce, Keira Knightley, Kevin McNally, Lee Arenberg, MacKenzie Crook, Orlando Bloom