Cross

Vain Deppin takia katsoin, koska muuten ei elokuvan suhteen mitenkään kovin korkeat odotukset olleet. Ihan ok, mutta heikoin trilogian osa.

John117

Ei yllä kahden ensimmäisen tasolle. Tarina liian sekava. Juonesta punotaan sellainen umpisolmu ettei siitä juurikaan enää tolkkua saa. Toisen osan parhaimmasta hahmosta, Davy Jonesista tehtiin liian helposti talutusnuorassa kulkeva kiltti käskyläinen. Juonta venytetään turhan pitkään, elokuva olisi voinut hyvinkin olla jopa puoli tuntia lyhyempi.

-mirco-

Kohtaukset jakautuvat nerokkaisiin helmiin (hyvin harva) ja huonoihin rahastuspainotteisiin ideoihin (valtaosa). Näyttelijöiltä ei paljon uutta tule, mutta vanha toimii kuitenkin hyvin. SPOIL Lopun jättiläisravuiksi hajoava ennustajamamma ja Jack valkoitaustalla laivan kanssa -kohtaukset olivat aivan sontaa. Hieno toteutus Verbinskinltä jälleen.

OZMOxD

Ykkösosa loistava, kakkonen vielä menetteli, mutta sitten tuli kyllä puhdas mahalasku.
Ykkösosassa oli onnistuttu lähes kaikilla osa-alueilla täydellisesti. Juoni hyvä, hahmot (erityisesti Kapteeni Jack Sparrow) nerokkaita ja hauskoja, tehosteet loistavia ja samoin musiikit. Kakkososassa oli sitten panostettu tehosteisiin ja juoni jätetty taka-alalle, mutta kyllä sen vielä katsoi.

No sitten tämä. Olin kyllä kuullut, ettei tämä ole mikään mestariteos, mutta katsoinpa silti. Mitäs sitten jäi käteen? No aivan järkyttävän hienot tehosteet ja loistavat musat, mutta sitten tapahtui jotain.
Juoni oli aivan järjettömän sekava, mutkitteleva ja suoraan sanottuna meni ihan överiksi. Leffalla oli kyllä hetkensä ja Sparrow pelasti joitain kohtauksia, mutta jotkut vitsit olivat sitten täysin pakolla väänettyjä.

Näyttelijät onnistuivat rooleissaan hyvin, mutta jotkut hahmot olivat täysin turhanpäiväisiä ja jos saisin itse päättää tietäisin just, enkä melkein ketkä jättäisin pois. Plus niitä voisi karsia ihan vain määrän vähentämiseksikin.

Jos tästä nelososa vielä meinataan tehdä (olen semmoista kuullut), niin aivan helevetisti pitää parantaa! Ei näin, ei todellakaan näin.

2,5/5

Pamela

Huono päätös todellakin. Tuntui ettei sellaista selkeetä päätöstä tullutkaan vaikka niin odotin tätä viimeistä osaa, vissiin on jätetty auki mahdollisuudet jatko-osille..? Harmittaa että todella hyvän ykkös osan jälkeen tämän trilogian suunta ja tunnelma muuttui minusta täysin synkempään suuntaan. Mutta.. Depp on kyllä mainio!

Spuge

Johan on huono Pirates of the Caribbean. Ehdottomasti sarjan huonoin osa. Juoni on aika huono ja sekava. Eikä elokuva jaksa viihdyttää ollenkaan, paitsi ensimmäiset puolitoistatuntia menee ihan kivasti. Puolestavälistä alkaakin sitten se tuskallinen osuus. Pituus painaa. Orlano Bloom vähän ärsyttää, eikä asiat ole enään kohdillaan edellisten tapaisesti. Huumoria on vähän, eikä sekään kovin hyvin toimi. Kerran tai kaksi kertaa hymähdin mutta en sen enempää. Johnny Depp on nyt elokuvan paras asia, muuta elokuvalla ei oikein ole. Tietenkin Keira Knightley on ihan kiva. Ei tämä tarjoa oikeastaan mitään.

-Tanjah-

mielestäni huonoin näistä kolmesta leffasta

Von Liebermann

Lopun massiivisuus merirosvokokouksieen ja taisteluineen pelastavat elokuvan täydelliseltä tuholta.

Altema

Xenophontis

xxcromxx

Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla
Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla arvosana 3,38

Pirates of the Caribbean: Maailman laidalla (2007)

Alkuperäinen nimi: Pirates of the Caribbean: At World's End

2007
K13
Gore Verbinski
Ted Elliott, Terry Rossio
Bill Nighy, Chow Yun-Fat, Geoffrey Rush, Jack Davenport, Johnny Depp, Jonathan Pryce, Keira Knightley, Keith Richards, Kevin McNally, Lee Arenberg, MacKenzie Crook, Orlando Bloom, Stellan Skarsgård, Tom Hollander