Alm0st

Hunter s thompsonin novelliin perustuva elokuva.. jaa-a.. Voin kuvitella että moni ohjaaja ei ottaisi tällaista projektia vastaan, sillä kirjan lukeneena voin sanoa, että en olisi itse uskonut näkeväni tätä ikinä filmillä, mutta tässä se on. Mielestäni Terry Gilliam oli loistava valinta ohjaajanpallille, sillä hän jos joku osaisi tehdä elokuvan tällaisesta aiheesta. Gilliamin vauhdikas kuvaus, oudot kuvakulmat ja oudot vastaantulijat sopivat elokuvaan, kuin nappi otsaan. Johhny Depp vetää kiinnostavan roolin Raoul Dukena(Hunter s Thompsonin alter ego) ja Benicio Del Toro onnistuu myös Dr Gonzona.

Las Vegas on toteutettu hyvin ja muutenkin leffasta jää hyvä maku suuhun. Kokonaisuutena hyvä paketti, mutta ei todellakaan täydellinen.
Elokuva sopii kaveriporukan kanssa katsottavaksi loistavasti.

claw

Tripillä Las Vegasissa, mukana myös Johnny Depp. Viihdyttävää menoa, josta nokkela katsoja voi löytää myöskin syvällisyyttä.

Jabbopoikanen

Hyvä ja omalla tavallaan tosi hauska. Leffan ensimmäinen tunti oli melkein loistavaa sekoilua, mutta loppupuoli kuitenkin raiskattu pahasti.

Jude

Ei iskenyt ihan niin lujaa mitä vaikkapa Twelve Monkeys mutta onhan tämä mieleenpainuva elokuva. Johnny Depp on kieltämättä hauska pääroolissa mutta kunniamaininta ehdottomasti myös Benicio Del Torolle. Soundtrack toimii ja visuaalisesti tässä on monia kauniita ja vaikuttavia kohtauksia. Se tietynlainen "juonettomuus" ehkä häiritsi sitten minua tai ehkä en vain katsonut tätä oikeanlaisella fiiliksellä, who knows.

Katmand0r

Paras kohtaus oli, kun Gillian avoimesti kuvasi eliitin liskoina. Muutenkin amerikkalaisen unelman vertaus huumeenkäyttöön oli ainakin näin eurooppalaisesta näkökulmasta ihan oivaltava: illuusio täydellisyydestä tarjoaakin lopulta melkoista paskaa.

Deppiltä loistava roolisuoritus. Sekoilu oli paljon luonnolisempaa ja nautinnollisempaa seurata, kuin vaikkapa Jack Sparrow'na (joka sekin on hyvä hahmo ja hieno rooli).

Huolimatta elokuvan ennennäkemättömän trippailevasta tunnelmasta se kärsi mielestäni hieman epäoriginaalisuudestaan. Velkaa se on etenkin Trainspottingille ja jossain määrin myös Blues Brothersille.

Makke_95_

Juonettomuus syö vähän tehoja mutta onhan kavereitten huumesekoilut hauskaa seurattavaa. Huumori on suurimmaksi osaksi toimivaa, lähinnä näyttelijöiden ansiosta. Toimiva leffa mutta Johnny Depp ja Benicio Del Toro tekevät leffasta paremman kuin se oikeasti on.

Hyvällä, gilliammaisella tavalla omituinen ja hullu elokuva viihdytti, mutta ei sen kummempia tunteita herättänyt. Huumori nauratti muutamassa kohdassa oikein kunnolla.
Johnny Deppin ja Benicion hillitöntä tarkoituksellista ylinäyttelyä on hauska seurata, ja elokuvan visuaalinen ilme oli vähintään yhtä sekaisin kuin hahmonsa. Mutta eihän siinä mitään, aiheesta "huumeet" ei vain millään saa viiden tähden elokuvaa, ja tässä millään ei oikein ollut mitään tarkoitusta.
Hyvä leffa kuitenkin.

pökkelö

Todella omituinen, mutta omalla tavallaan kiehtova elokuva.

3,5/5

Villetys

Varsin hyvin onnistunut tarina kahdesta kaveruksesta jotka lähtevät pitkälle tripille Las Vegasiin. Matkalle mahtuu kaikenlaista tapahtumaa. Johnny Depp ja Benicio Del Toro vetävät roolinsa hienosti, mutta huumori ei kuitenkaan ainakaan meikäläistä muutamaa kohtausta lukuunottamatta naurattanut.

Wriiviö

Elokuva on hyvällä tavalla outo.
Tykkään auto-matkasta Las Vegasiin.
Nauroin monta kertaa mutta vielä useammmin olin ymmälläni.

Annan 3 ja puoli tähteä, koska elokuva on todellakin katsomisen arvoinen ja vaikka itse Herra Deppiä jollainlailla fanitankin tämä elokuva on hänen parhaimmistoaan.

2-Edge

wh4tsern4me

WreckMe666

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa
Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa arvosana 3,99

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa (1998)

Alkuperäinen nimi: Fear and Loathing in Las Vegas

Komedia
1998
Terry Gilliam
Alex Cox, Hunter S. Thompson, Terry Gilliam, Tod Davies, Tony Grisoni
Benicio Del Toro, Cameron Diaz, Christina Ricci, Craig Bierko, Ellen Barkin, Johnny Depp, Michael Jeter, Tobey Maguire