menota

Hyvin näytelty, sekava elokuva sekavista ihmisistä.
"Aivot narikkaan" -huumorina ei toimi henkilökohtaisesti, niin paljoa ei naurata absurdit palat hallusinaatioista, sekoilusta tai paranoiasta.
Ei oikein tuo kuulemma alta hohkaava kritiikki huumemaailman järjettömyydestäkään oikein onnistu, onhan leffa kuitenkin erittäin suosittu niiden pillerinnapsijoiden joukossa, joiden elämän sekavuutta leffa yliampuen kuvastaa.
Mielenkiintoinen tavallaan elokuvana, mutta juonellisesti en tästä saanut kumpaakaan mainostettua ääripäätä irti. Kulttimaine tuntuu suuremmalta kuin itse elokuva.

milkman

Ihan hyvä, kyllä tämän pari kertaa katsoo.

Uytp7

Alussa olin into piukassa, minkä jälkeen leffan edetessä aloin kyllästyä jatkuvan sekoiluhäröilyyn. Tiedostin myös koko ajan katsovani näyttelemistä, mikä ei koskaan ole hyvä asia omissa kirjoissani. Sinänsä näyttelemisen tasosta ei voi valittaa, juonikehyksenä saman kaavan toistaminen vain ei kantanut lähellekään koko elokuvan kestoa, hyvä jos edes puoliväliin.

Gilliamin visioimat harhat ja muut perseilyt eivät edes olleet kaikkein sekopäisimpiä näkemiäni, vaikkakin loivat kyllä hetkittäin sopivan epämääräistä tunnelmaa. Tiivistäen siis kunnollisen juonen puute, ilmiselvä (yli) näytteleminen ja itsensä toistaminen lyövät tämän filmin maahan sekä keskipisteiden kieppeille. Sivuroolien bongaaminen tarjosi hiukan ylimääräistä hupia. Kirja täytynee seuraavaksi etsiä käsiinsä.

akaharo

upp-mE

Zhipa

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa
Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa arvosana 3,99

Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa (1998)

Alkuperäinen nimi: Fear and Loathing in Las Vegas

Komedia
1998
Terry Gilliam
Alex Cox, Hunter S. Thompson, Terry Gilliam, Tod Davies, Tony Grisoni
Benicio Del Toro, Cameron Diaz, Christina Ricci, Craig Bierko, Ellen Barkin, Johnny Depp, Michael Jeter, Tobey Maguire